Knutgrus Skrevet 1. september 2005 Del Skrevet 1. september 2005 Driver å oppgraderer pc'n nå. Fant ut at jeg har en 133 og en 100 disk. Har ikke vært problem før, da nåværende hovedkort kun går til 100. Vil da ikke 133 disken bli fullt utnyttet? (lurer på om jeg skal bytte ut begge to med sata300...) Lenke til kommentar
Chevelle Skrevet 1. september 2005 Del Skrevet 1. september 2005 Er det hastighet på disken du tenker på eller størrelsen. Du får utnyttet disken helt ut og forskjellen på ata100 og ata133 er så liten att det merker du ikke noe til. Lenke til kommentar
Knutgrus Skrevet 1. september 2005 Forfatter Del Skrevet 1. september 2005 Det var hastigheten jeg mente ja... Er det stort skille mellom pata-100 og sata-300? Rent sånn i praksis. Merker man om man driver å flytter store filer hd'er imellom? Lenke til kommentar
Litejk Skrevet 1. september 2005 Del Skrevet 1. september 2005 Det var hastigheten jeg mente ja... Er det stort skille mellom pata-100 og sata-300? Rent sånn i praksis. Merker man om man driver å flytter store filer hd'er imellom? Det tar lengre tid å flytte ting fra Sata til Ide eller omvendt enn å Flytte fra Ide til ide eller sata til sata Lenke til kommentar
Killer_Dementia Skrevet 1. september 2005 Del Skrevet 1. september 2005 Med dagens disker er det vel MEGET lite forskjell på PATA100 SATA150/300. Eneste unntak er kanskje Raptor og andre 10000 rpm disker. Den eneste egentlige fordelen med SATA er vel den tynne kabelen som gjør at pc'en blir mere ryddig invendig. Lenke til kommentar
Brusfantomet Skrevet 1. september 2005 Del Skrevet 1. september 2005 og at det går raskere og formatere av en eller annen grund Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 1. september 2005 Del Skrevet 1. september 2005 dgfregmering går mye raskere på min s-ata i forhold til p-ata selv om p-ata diskene er har mindre kapasistet. Lenke til kommentar
frank_jarle Skrevet 1. september 2005 Del Skrevet 1. september 2005 Har selv to disker P-ata 100 og 133, jeg har ikke merket noe nevnverdig forskjell mellom disse to. Det eneste jeg har merket meg va at under isntallasjonen av Windows så måtte jeg ha driverdiskett for å installere Windows 2k da den ble kjørt med p-ata 133, mens med p-ata 100 trengte den ikke driver diskett, merkelig syntes jeg men slik va det. Frankie Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå