Gå til innhold

LydLøsPC

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde i grunn tenkt og droppe alt av vifter (Uten CPU) Hvor jeg har en Zalman Flower med en Papst 120mm (26dB) Med motstand på.

Har kjøpt et Støydempet kabinett, men det er ikke nok.

Har et Gf2 med en Zalman Gpu kjøler på (Blir kjølt av samme 120mm viften som CPU) Men GPU blir veldig varm og siden jeg hadde tenkt å få noe raskere 3D ytelse må jeg nok ha et nytt kort. Derfor lurte jeg på om det var noen gode kort uten vifte på.

Siden Pc'n står i stua til internett og Div så foretrekker jeg at den er så stille som mulig.

Stresset lenge nok med å få tak i en lydløs harddisk.

Holder på med en plan om Vankjøling men der skal jeg ha noen Delta vifter ++ (OC) Og den skal ikke stå i stua vært fall.. :smile:

Lenke til kommentar

Jeg tror noen av kortene i Geforce 4 MX-serien kommer uten vifte. Hvis ikke kan du sikkert underklokke kortet litt og ta av vifta.

Forresten bra du tar opp dette. Det er noe herk med vifter rundt på annenhver komponent rundt i PC'n. Gleder meg til den dagen alle viftene er borte og ytelsen fortsatt er bra.

PS. Jeg kjørte for en stund siden en Athlon 1000 på 800MHz og 1,17v helt uten vifte. Det var en drøm uten så alt for lav ytelse (den gangen)

Lenke til kommentar
Quote:

Den 2002-08-11 19:56, ritz00 skrev:

Billigste versionen av Gainvard Geforce4 mx 440 har ikke vifte.

Det betyr jo at du kan fjerne vifta på et hvert av MX440-kortene forutsatt at kjøleribba er like stor og du klokker det likt med det uten vifte. (Chipen er jo likevel den samme og vil dermed utvikle like mye varme bare klokkehastigheten er den samme) Viftene på MX-serien er jo stort sett bare til pynt og for å gi bedre overklokkingsegenskaper.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...