PGylder Skrevet 30. september 2005 Del Skrevet 30. september 2005 Fettern min har 350D Så har onkelen min E300 og det likte jeg vel så godt. Jeg har sett igjennom diskusjonen og ville ha tatt dette som utgangspunkt. Ta en tur med fettern og onkelen for å prøve disse 2 kameraene. FinePix S9500 er sikkert ett bra kamera ikke misforstå! jeg kjenner ikke til det, husker at 5000 og 7000 var/er bra, dette er sikket ikke noe dårligere. Men, Når du kommer opp i den prisklassen ville jeg velge speilrefleks, da dette gir deg veldig mye mer for pengene og større valgmuligheter. Jeg ville først og fremst se på ett av de som onklel og fetter har da dere kan veksle/byttelåne objektiv, ja du kansje tilogmed kan arve optikkav de. Disse kameraene er heller ikke større enn at de går ned i en liten sekk, og med ett objketiv ekstra vil du få med det meste (jeg har ofte med meg min N D70 m/objektiv "a" og ett løst objektiv "b" i en 12L sekk) på tur. Håper dette gir deg ett argument du kan bruke videre! Uansett valg, lykke til. Per Lenke til kommentar
Lil-H Skrevet 1. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2005 Jeg bestilte egentlig s9500 for noen dager siden, men nå ser jeg at det har blitt delaya frem til 07,10 (klarer nesten ikke vente lenger) samme dato som jeg bestilte s9500 så jeg også at E500 skulle komme ut, ikke misforstå meg men jeg tror ikke jeg har bruk for Speilrefleks ennå. det er greit at det er billig for tida, gir mye for pengene og alt det der. Men jeg er fortsatt amatør, elleg jeg liker nok å kalle meg en hobby fotograf så jeg tror kanksje at jeg har avstått tanken på speil for nå. Dessuten kommer ikke E500 ut for i november og så lenge klarer jeg rett og slett ikke holde ut. For tiden har jeg kun U mju 300. jeg holder på å fly på veggen nå som jeg ikke har et "ordentlig" kamera... Skulle gjerne valgt E300 også, men med dual kit kommer det på 7400 + frakt. så mange penger har jeg egentlig ikke. jeg vet det kanksje hadde vært lurt å spare noe cash, men har andre ting å bruke penger på også (anlegg f.eks) Så jeg tror jeg kanksje kommer til å gå for s9500, ut i fra hva jeg har lest og tidligere erfaringer med s7000 kommer det nok til å passe meg perfekt. pluss at det har en bra macro funksjon som jeg kommer til å benytte meg en del av.. og så får jeg jo brukt det flotte AA batteriene mine Noen som forresten vet hvordan AF'en er på s9500 i forhold til f.eks E300 eller S7000? dessuten koster det "kun" 5500.. for dere som lurer på hvorfor jeg ikke nevner 350D er det rett og slett fordi jeg ikke likte det. Jeg er nok en liten skap-olympus/fujifilm fanatiker... hehe hvis noen andre mener du annet så bare fyr løs Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå