pleiadene Skrevet 1. september 2005 Del Skrevet 1. september 2005 Hei!hvilket av de allerede eksisterende zoomkameraene eller av de nykommerne som kommer i september-vil være det beste for meg her oppe i finnmark! Som sagt bor jeg i finnmark,og her har vi jo mørketid helt uten sol i 2 måneder ,og flere måneder med dårlig lys,så hvilket kamera av disse: Panasonic fz 20 12*optisk,f2.8 5 mpix canon s2 is 12*opt 5mpix sony h1 12*opt 5mpix samsung pro 815 15*opt 8mpix panasonic fz30 12*opt 8mpix fujifilm s 9000/9500 10*opt 9 mpix tror dere vil være mest egnet?som sagt er det jo mye mørkt her ,så jeg må ha et kamera som takler mørket /lyset veldig bra! Lenke til kommentar
jh67 Skrevet 1. september 2005 Del Skrevet 1. september 2005 Canon S2 IS tager meget skarpe billeder, virkelig godt kamera. Denne er just blevet testet her i Danmark mod Sony's H1,..her vinder Canon kameraet, mest på bedre funktioner og "easy to use"....samt flot billedkvalitet. En helt ny model er også lige kommet fra Olympus,.. den hedder noget med 500,..på 6MP og med 10 eller 12 gange zoom. Mvh Jan Lenke til kommentar
Kigulu Skrevet 1. september 2005 Del Skrevet 1. september 2005 (endret) Jeg kan kun sige god for FZ20. Fint kamera der tager gode Billeder dem fra før 28/04 er med FZ20 - de nyeste er 350D (og ja, jeg kunne have købt adskillige FZ20 for det jeg jeg pt har brugt på grej og optik til den - skiftede kun fordi jeg fik råd) Bemærk lige mm tele på FZ20 kontra Samsung - Samsung har ligesom FZ20 max 420mm, men større vidvinkel. X optisk er størst brændvidde i mm divideret med mindst, så derfor har samsung større X optisk uden at man af den grund kommer tættere på. Vedr. mørke så er kampaktkameraer markant dårligere i forhold til DSLR pga disses større mindebrik. Kig på anmeldelser vedr. ISO (og disses anvendelighed - De fleste kører max 400 og for fleres vedkommende er det lige på kanten af det anvendelige. 350D tager OK billeder ved 1600 ISO til sammenligning) samt mindste blændetal (største blænde) f.eks. har FZ20 f.2.8 hele vejen ud (fra max vidvinkel til max tele ) hviklet er ret lysstærkt. Søg på ultrazoom og læs indlæggene - der er svar på mange af dine spørgsmål. Slutteligt vil jeg - uden at være blevet spurgt - helt klart sige, at vedr. mørke, så vil du være bedre stillet med DSLR. f.eks Canon 300D, der sælges brugt i DK til omkring 4000 kr - med standard optik + Sigma 70-300 apo makro II til omkring 2000 dkr vil du være godt stillet for samme pris som f.eks. FZ30 kommer til at koste. Endret 1. september 2005 av Kigulu Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå