Gå til innhold

hvordan sette inn ram på bærbar

kesse

Anbefalte innlegg

har akkurat gått til innkjøp av 512mb ram til min bærbare pc! Har skrudd på dekselet der ram`en sitter. men er litt usikker på fremgangsmåten... de sitter "over" hverandre. er det noen låsemekanisme som jeg må ta opp? har prøvd å dytte på plass, men er redd for å ta i for mye....

Typen maskin er Toshiba satellite10335 og ram brikken er ddr so-dimm.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
har akkurat gått til innkjøp av 512mb ram til min bærbare pc! Har skrudd på dekselet der ram`en sitter. men er litt usikker på fremgangsmåten... de sitter "over" hverandre. er det noen låsemekanisme som jeg må ta opp? har prøvd å dytte på plass, men er redd for å ta i for mye....

Typen maskin er Toshiba satellite10335 og ram brikken er ddr so-dimm.

Sett den i sporet sitt, og press den ned til den låser seg på begge sider..

Lenke til kommentar
bare til å presse på som F??;) redd for at den kommer til å brekke eller noe jeg? så det er ikke noe hengsler som må løsne først som det er på stasjonære??

Nei det er ingen hengsler som på en stasjonær, men press forsiktig ned til den klikker seg på plass.. NB-Viktig at du har satt den riktig i sporet sitt

Lenke til kommentar

Når det gjelder ram-installasjon (i hvertfall på stasjonære), trengs det gjerne litt kraft. Vet akkurat hva du mener med at du er rett for å ta i for hardt, men det skal mye til for at noe går gærnt. Så lenge du har plassert ram brikken riktig vei, og i et ledig spor, burde det gå greit, selv om det jo kan være litt nervepirrede.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...