tom waits for alice Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 (endret) Jeg har reist fra USA mange ganger med varer kjøpt der borte. Det kommer alt an på hva du kjøper. En bærbar PC er det ingen som sjekker lenger, siden alle reiser med dem. Jeg har aldri blitt stoppet med en gitarkasse i hånden heller. Men en splitter ny kasse med bilde av keyboardet utenpå vil nok vekke deres oppmerksomhet. Det er ikke slikt folk reiser med til daglig. Du kan ta med keyboardet som bagasje, med det er for stort til å gå som kabinbagasje. Hvilket betyr at det må embaleres godt og sjekkes inn. Originalemballasjon anbefales. Husk at du kun har lov til å ha to kolli med innsjekket bagasje på flyene til og fra USA, og at det er en maks-vekt. Så du må bare ha en koffert i tillegg. (Håndbagasje kommer utenom.) Du sier ikke hvor du skal fly fra og til. Noen flyplasser har lite tollkontroll, og de er mest opptatt av potensielle narkotikasmuglere. Om du kom med den i en flightcase ville det antagelig gå bra, men en slik koster mer enn momsen i alle fall. Personlig ville jeg betalt de fattige 650 kronene i moms og sluppet stresset og bekymringen. Det er uansett et godt kjøp. En helt annen ting: Har du sjekket at den eksterne strømforsyningen er autoswitching 110 - 230 Volt slik at den virker i Norge, eller hvis den ikke er det at du kan få en her i landet som passer med 230 Volt? Geir Endret 2. september 2005 av tom waits for alice Lenke til kommentar
DE1 Skrevet 2. september 2005 Forfatter Del Skrevet 2. september 2005 hvis jeg da betaler de "fattige" () 650 kronene, hvordan vil den bli fraktet til Norge? Da skal jeg først ha den til vennene mines adresse også ta den med på flyplassen når vi skal tilbake da? Det haster vel ikke med den eksterne strømforsyningen. Det kan vi jo ordne her i Norge, ikke sant? Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 (endret) Hvis du bare har en koffert eller veske i tillegg, så går den gratis som bagasje på flyet. (Men sjekk totalvekten med flyselskapet, det er ikke så mange kilo på turistklasse.) Så da får du Musicians Friend til å sende den til dine venner. Merk at det kan hende at MF insisterer på at adressen det sendes til er den samme som adressen det betales fra, dette for å hindre kredittkortsvindel. (Noen bruker ditt Visa-nummer og sier "Send pakken til Romania.") Det er to måter å unngå dette problemet på. Enten får du dine venners adresse registrert som shippingadresse hos kredittkortselskapet. Da kan MF få beskreftet at adressen er gyldig ved å spørre dem, og så går det greit. Eller du kan sende pengene til dine venner og la dem betale. Merk også at Musicians Friend ikke sender utenfor USA i alle fall, med mindre produsenten godtar dette. De flest produsenter gjør ikke det, fordi de ikke vil at MF skal undergrave de høye prisene de for eksempel kan ta i Norge. SME står ikke på listen over merker som sendes internasjonalt, så da er en leveringsadresse i USA eneste muligheten. Strømforsyningen kan du ganske sikkert få her, så sant den er en "kurant" ut-spenning. Men det blir jo noen kroner ekstra da... EDIT: En ting til: Jeg synes jeg så at keyboardet var utsolgt for øyeblikket. Merk at leveringstidene hos MF ikke er garanterte, så om du bestiller kan du risikerer at varen ikke kommer i tide. Jeg bestilte en gitar hos Music123 en gang som skulle leveres i USA mens jeg var der, og så ble det havnearbeiderstreik i San Fransisco og gitaren kom ikke fram i tide. Ikke deres feil, og de skal ha ros for at de da sendte den fraktfrit til Norge. Geir Endret 2. september 2005 av tom waits for alice Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå