sofarot Skrevet 1. september 2005 Del Skrevet 1. september 2005 Min volvo 340 lekker olje. Der å sjekke dette vasket jeg blokka med avfetting, og kaldt vann. Den startet etterpå, men nå..noen timer etterpå vil ikke den starte. Noen som vet hva problemet er? Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 1. september 2005 Del Skrevet 1. september 2005 Du har fått vann inn et sted vann ikke skal være, dvs noe elektrisk......... Lenke til kommentar
trondbue Skrevet 1. september 2005 Del Skrevet 1. september 2005 Hadde samme problemet med min 460 etter motorvask. Nektet å starte, smalt bare i potta, ingen tegn til tenning. La den stå til i morra så regner jeg med den starter. Vil sikkert fuske endel med en gang. Funka sånn for meg. Ellers kan du bare dra den igang. Gjorde det den ene gangen, startet når den kom opp på 2 - 3000 rpm. La bare en takstein foran gassen så den ble stående å svive på 3200 rpm i 15 min så var den akkurat som før. Røyk noe veldig, men funka fint det. Lenke til kommentar
Manx Skrevet 1. september 2005 Del Skrevet 1. september 2005 Kan ha fått fuktighet i fordeler lokket, ta det av og se om det er noe fukt der. Det har jeg vært borti før. Lenke til kommentar
sofarot Skrevet 1. september 2005 Forfatter Del Skrevet 1. september 2005 Kan ha fått fuktighet i fordeler lokket, ta det av og se om det er noe fukt der. Det har jeg vært borti før. Ok, skal teste! Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 1. september 2005 Del Skrevet 1. september 2005 Noen som vet hva problemet er? Produsenten generelt.. Lenke til kommentar
sofarot Skrevet 1. september 2005 Forfatter Del Skrevet 1. september 2005 Hvordan fjerner jeg vannet/dugget? Tørker det bort med papir eller fille? Lenke til kommentar
sofarot Skrevet 1. september 2005 Forfatter Del Skrevet 1. september 2005 Noen som vet hva problemet er? Produsenten generelt.. Takk, den går til deg også... Lenke til kommentar
Manx Skrevet 1. september 2005 Del Skrevet 1. september 2005 Hvordan fjerner jeg vannet/dugget? Tørker det bort med papir eller fille? beste er vel hvis du har trykkluft sånn at du kan blåse det reint, hvis ikke prøv å tørke det bort å se om det funker... Lenke til kommentar
Rowdy Skrevet 1. september 2005 Del Skrevet 1. september 2005 Problemet er garantert fordelerlokket. Skift det og rotoren, så slipper du problemet i fremtiden. Lurt å kjøpe det på Volvo. Ca. samme pris som uoriginalt. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 1. september 2005 Del Skrevet 1. september 2005 Noen som vet hva problemet er? Produsenten generelt.. Takk, den går til deg også... Lenke til kommentar
Ongabonga Skrevet 1. september 2005 Del Skrevet 1. september 2005 Problemet er garantert fordelerlokket.Skift det og rotoren, så slipper du problemet i fremtiden. Lurt å kjøpe det på Volvo. Ca. samme pris som uoriginalt. Det er ikke Volovmotor i 340, men renault (sånn det skrives?). Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 1. september 2005 Del Skrevet 1. september 2005 renault (sånn det skrives?). Ja. Lenke til kommentar
trondbue Skrevet 1. september 2005 Del Skrevet 1. september 2005 Ikke sikker på at nytt fordelerlokk hjelper noe. Kostet 926 for nytt lokk med rotor og en pakning. Var ikke noen skade på det gamle mitt, men husker ikke om jeg har prøvd motorvask etter byttet. Lenke til kommentar
sofarot Skrevet 1. september 2005 Forfatter Del Skrevet 1. september 2005 Takker for all hjelp! Tørket bort vannet inne i fordeleren, og den går kjempebra nå! Og Ongabonga, det er Renault ja.. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 1. september 2005 Del Skrevet 1. september 2005 (endret) Har du fått fukt i fordelerlokket så tørker du det opp med en tørr klut eller dopapir for densagsskyld, ingenting trenger å byttes så lenge punktene i fordelerlokket ser noenlunde bra ut og rotoren ikke ser ut som et krater i kontaktflata. Endret 1. september 2005 av perpyro Lenke til kommentar
Rowdy Skrevet 1. september 2005 Del Skrevet 1. september 2005 (endret) Problemet er garantert fordelerlokket.Skift det og rotoren, så slipper du problemet i fremtiden. Lurt å kjøpe det på Volvo. Ca. samme pris som uoriginalt. Det er ikke Volovmotor i 340, men renault (sånn det skrives?). Vel, jeg har vel ikke sagt at det er noe annet enn Renaultmotor Er vel i 360 det sitter B19. Men allikevel står jeg på at fordelerlokket er problemet. Edit: Det hjelper alltids å tørke lokket innvendig, men problemet er at gamle lokk trekker inn fukt. Skifter man det, slipper man problemet fremover. I verste fall kan bilen stoppe i kraftig regn/snøvær. Endret 1. september 2005 av gauters Lenke til kommentar
Ongabonga Skrevet 1. september 2005 Del Skrevet 1. september 2005 Vel, jeg har vel ikke sagt at det er noe annet enn Renaultmotor Er vel i 360 det sitter B19. Er en B20 i min 360. Lenke til kommentar
Rowdy Skrevet 1. september 2005 Del Skrevet 1. september 2005 (endret) Er det ikke B19 på 2,0 liter i den da?. Uansett Volvomotor i 360. Tenker du er glad du ikke har fransk motor. Endret 1. september 2005 av gauters Lenke til kommentar
AMDguru1 Skrevet 1. september 2005 Del Skrevet 1. september 2005 Jeg sprayet bare kontaktspray under fordelerlokket på min 340, da den ikke ville starte etter motorvask. Etter det funket den som knall igjen. Det er forresten en B14 motor i 340. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå