Gjakmarrja Skrevet 1. september 2005 Del Skrevet 1. september 2005 Halloen Jeg bare lurer hvordan kan jeg designe custom GUI til mine programmer? Takk for svar Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 1. september 2005 Del Skrevet 1. september 2005 Jeg lurer bare på hva du mener med 'custom GUI', jeg! Noe lignende slikt? Det er jo bare en haug med 2d-bilder laget i et bildeprogram. Skifte litt når man drar musepekeren over, ikke så mye hokus pokus. Noen events: _MouseUp(Button As Integer, Shift As Integer, x As Single, y As Single) _MouseDown(Button As Integer, Shift As Integer, x As Single, y As Single) _MouseOver(Button As Integer, Shift As Integer, x As Single, y As Single) Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 1. september 2005 Del Skrevet 1. september 2005 Kan jo bare si at man ikke skal vise noen "bar" å toppen av siden, og lage den selv Gjort det mange ganger før, men er somregel bedre men standard. Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 1. september 2005 Forfatter Del Skrevet 1. september 2005 Hehe Stemmer det at det bare er enkle 2d bilder så jeg lage i f.eks photoshop:) Men jeg tenker på å lage en ting som gjøre at hver gang jeg starter på et nytt program så ser alt "custom" ut, mine bilder mine knapper osv! Holder på å lage notat program og vil det skal se skikkelig tøft ut Men det er ikke så object orienter og lage alt dette nytt til hvert program. Noen som har peiling... må eg lage en egen dll fil "class" som liksom inherits fra forms klassen og så gå fra der? Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 1. september 2005 Del Skrevet 1. september 2005 Det finnes en mengde objekter som muliggjør dynamiske, objektorienterte og mer visuelle brukergrensesnitt enn hva Windows/Visual Basic tilbyr. Det er bare å sjekke ut kildekoden til eksemplene ovenfor, og deretter skreddesy ditt eget - eller evt. bare benytte dem direkte i din applikasjon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå