Cyclops Skrevet 1. september 2005 Del Skrevet 1. september 2005 (endret) Hei! RAM brikkene mine som jeg bruker nå, tror jeg har begynt å svikte. PCn henger seg, eller så restarter den seg. Når den klikker varierer... noen ganger 5min etter oppstart, andre ganger 1-3timer. Regner med at RAM'en er defekt? 1. Hva slags program kan jeg kjøre for å teste RAMen min? Oppgi helst en link 2. Jeg har tenkt å kjøpe meg nye RAM brikker. Jeg bruker følgende hovedkort: Asus P4C800-E Deluxe http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=119311&cks=PRL Det jeg lurer på er: Hovedkortet har disse spesifikasjonene til Minne: Støttet RAM-integritetskontroll:::: ECC RAM-egenskaper:::: Ikke-bufret Er det viktig at jeg kjøper RAM som har ECC, og dessuten "ikke-bufret"? På forhånd takk for at du har giddet å lese gjennom dette innlegget. Og takker enda en gang om du har svart på de spørsmålene mine Endret 10. september 2005 av Cyclops Lenke til kommentar
Cyclops Skrevet 1. september 2005 Forfatter Del Skrevet 1. september 2005 Ingen som kan hjelpe meg angående spørsmål nr2? Lenke til kommentar
Camen Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 -Dual Channel Memory Architecture -4 x 184-pin DIMM Sockets support max. 4GB PC3200/PC2700/PC2100 ECC/ Non-ECC DDR SDRAM memory -Intel Performance Acceleration Technolog Lenke til kommentar
Bob Ibsen Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 Feilkorrigeringsmodus, eller ECC, regnes ikke som noen nødvendighet i vanlige maskiner. Det er vanlig til servere. Slikt minne koster ekstra, og yter kansje bittelitt dårligere. Minnekontrolleren din støtter ECC, men man må altså ikke bruke det. Jeg anbefaler non-ECC, unbuffered, non-Parity RAM, dvs helt "vanlig" minne. Til minnetesting er det først og fremst memtest86 som gjelder. Dette lille programmet kjøres fra diskett, og har flere testmoduser. Det er også enkelt å se hvor i landet man ligger, takket være feiltellings-funksjonen. Lenke til kommentar
Flexo Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 Vil anbefal å få skiftet "topic'en" før en sinna moderator kommer å stenger hele greia! Lenke til kommentar
Cyclops Skrevet 6. september 2005 Forfatter Del Skrevet 6. september 2005 Tusen takk for svar! Hva er galt med Topicen? :/ Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 7. september 2005 Del Skrevet 7. september 2005 Tusen takk for svar! Hva er galt med Topicen? :/ Den skal beskrive problemet. feks. Har problemer med mine rambrikker,kan noen hjepe . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå