J@cob Skrevet 1. september 2005 Del Skrevet 1. september 2005 Er det noen her som kan fortelle meg vilket dyr som er "Ulovlige" i norge eller sende meg en link til loven som omfatter dette ? Har veldig lyst å kjøpe meg en skillpadde eller no, men er som sakt litt usikker på hva som er lovlig... Lenke til kommentar
co2 Skrevet 1. september 2005 Del Skrevet 1. september 2005 Vil tro en dyrebutikk vil ha info på dette. Men tenker du på noe "veldig" eksotisk eller? Vanlig skilpadder er vel ikke noe problem Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 1. september 2005 Del Skrevet 1. september 2005 Vanlig skilpadder er vel ikke noe problem Jo, men hvis du har medisinske grunner som hindrer deg i å ha pelsdyr kan du søke om å ha skilpadder som kjæledyr. Lenke til kommentar
co2 Skrevet 1. september 2005 Del Skrevet 1. september 2005 Vanlig skilpadder er vel ikke noe problem Jo, men hvis du har medisinske grunner som hindrer deg i å ha pelsdyr kan du søke om å ha skilpadder som kjæledyr. Åh, trodde det var normalt med normale skilpadder Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 1. september 2005 Forfatter Del Skrevet 1. september 2005 Tenkte på en skilpadde generelt... gjerne en sump skilpadde eller vann skilpadde..... Ps. ikke en sån galopagos skipadde på 100kg Lenke til kommentar
RagnarDanneskjold Skrevet 1. september 2005 Del Skrevet 1. september 2005 Vanlig skilpadder er vel ikke noe problem Jo, men hvis du har medisinske grunner som hindrer deg i å ha pelsdyr kan du søke om å ha skilpadder som kjæledyr. Må man ha legeerklæring for å kjøpe skilpadde? Fantastisk hvor hardt politikerne bryr seg. Loven om eksotiske dyr kan legges. For min del kan naboen gjerne ha peleponesisk spermhval, så lenge den ikke plager meg og mine. Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 1. september 2005 Del Skrevet 1. september 2005 (endret) Loven er litt streng på dette med reptiler av den grunn at de ikke er i stand til å vise ubehag og følelser (smerter) for det ene eller det andre på samme måte som andre dyr og derfor er det mye vanskligere for en eier å kunne se om det er noe som feiler den for evetuell behandling eller avlivning (rrr lang rotete setning). Kan se om jeg finner nettstedet jeg leste om akkurat dette... Edit: Dette er ikke den samme siden som jeg leste det på, men jeg tror det skal stå litt nyttig informasjon her: http://www.noherpetologiskforening.homestead.com/hjem.html Endret 1. september 2005 av P-in-P Lenke til kommentar
Snillingen Skrevet 1. september 2005 Del Skrevet 1. september 2005 Om du ønsker et dyr så ville jeg ikke anvefalt skillpadde da de er noen dølle dyr. De er også ulovlige, men lett å skaffe. Det er vel bare å kjøre over svenskegrensa hvis du bor på østlandet eller å kjøpe en brukt en Lenke til kommentar
Ulf Isaksen Skrevet 1. september 2005 Del Skrevet 1. september 2005 kjøpe en brukt en :!: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå