morbid2 Skrevet 1. september 2005 Del Skrevet 1. september 2005 Hei Har tenkt å sette meg litt inn i php. Har installert Apache og PHP under XP. Prøvde å kjøre et testscript med phpinfo(); etter at php var installert. Kalte denne for info.php og da jeg skrev http:/localhost/info.php dukket hele dokumentet opp som ønsket. Derimot da jeg prøvde å skrive et annet enkelt script som kombinerte html og php ble det verre. Lagret filen på samme sted som info.php, men da jeg prøvde denne nye filen i nettleser ble det bare en hvit skjerm uten verken html-kode eller php. Hva kan årsaken være? Lenke til kommentar
bosannes Skrevet 1. september 2005 Del Skrevet 1. september 2005 Om du poster scriptet vil det være litt lettere for oss å se hva som er feil. Hvis problemet er at siden er blank vil jeg annta du har glemt å echo/print noe som helst. Lenke til kommentar
morbid2 Skrevet 1. september 2005 Forfatter Del Skrevet 1. september 2005 Noe helt enkelt som dette. Er det noe feil med denne koden begår jeg harakiri først som sist. <html> <body> <h2>Velkommen til Norge.no</h2> <?php echo "Hovedstaden i Norge er: "; echo "<b>Oslo</b>; echo "<br>"; ?> I dag er det den <?php echo date("d.m.Y"); ?> </body> </html> Lenke til kommentar
kakkle Skrevet 1. september 2005 Del Skrevet 1. september 2005 (endret) Du mangler en " på slutten her: echo "<b>Oslo</b>; Det er fort gjort, og en feil som alle kan gjøre. Du kommer nok til å få mange feil som er såkalte "slørvefeil", f.eks. Mangel på ;, en } for lite eller mye, Stavefeil i variabelnavn osv... EDIT: Ikke på slutten, men foran ; Endret 1. september 2005 av kakkle Lenke til kommentar
morbid2 Skrevet 1. september 2005 Forfatter Del Skrevet 1. september 2005 God damn, du snakker - typisk n00b. Vel, takker så mye - funket nå! *Sliper kniven* Lenke til kommentar
ZoRaC Skrevet 1. september 2005 Del Skrevet 1. september 2005 Legg til "ini_set("display_errors",1);" øverst i scriptet, da vil du nok få opp en feilmelding på skjermen når du har syntax-feil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå