Gjest Slettet-EkRmMDKFIU Skrevet 11. august 2002 Del Skrevet 11. august 2002 Hei.. Vi har en 30 fots Olson29 seilbåt..... Har bestemt meg for å installere et stereoanlegg i den.... Skal ha 2 utvendige, og to innvendige høytalere.... Utvendig skal jeg nok felle dem inn i en luke som skal utskiftes, slik jeg ikke lager huller i skroget... Har sett på noen båt-høytalere på Biltema til 300kr.. er disse noe å ha på?? Vel.. Her til hoved-spm. mitt... Vil somsagt ikke ha hull i båten i det hele tatt.... Vurderer å kjøpe cd-skifter og cd-spiller.. 2 x høytalere ute, og 2 stk inne.. Høytalerene skal være innfelt i en luke (går ikke med cd-spilleren) Cdskifteren står inni båten, koblet på cd-spilleren som er innfelt i skroget slik at selve spilleren er innendørs, med displayet og IR inngangen bak plexiglass-rute i cockpitten... men dette innebærer et rimelig stort hull i selve båten... Noen som vet om det finnes cd-spillere med eksternt display og IR mottaker (eller kun IR), eller mulighet for å koble dette til? I værste fall kan jeg tenke meg å ta av orginal displayet, forlenge alle connectorsledninger og koble dette på et likt (eller forenklet display) utvendig i båten.. vil d forlenge kabler ca 30-50cm... Så vil jeg lodde lederene på utvendig i båten, lime displayet + IR på veggen, for så å montere plexiglass foran... Noen som har bedre løsninger en dette? eller vet om det er praktisk gjennomførbart? Er det et overslag hvordan displayet skal kobles? trenger kun cdtracknr, ikkke noe av det andre i et forenklet display... MvH. Beret.... ps: vil gjerne ha reply fra andre som har utført lignende eksprimenter, med forklaring hvordan dem gjennomførte den :smile: "EDIT" Vet ikke om det var riktig kategori, da denne omhandlet "Lyd, lydkort, høyttalere, musikk som er relatert til datamaskiner.." men alternativet var "off topic"... beklager hvis det var feilpost.. "EDIT END" [ Denne Melding var redigert av: Nor_Beret på 2002-08-11 02:35 ] Lenke til kommentar
JonV Skrevet 11. august 2002 Del Skrevet 11. august 2002 Nå vet ikke jeg hvor du bor, men et firma som heter Gmyhren i Oslo ved carl berners plass. lager slike løsninger til bilstereo. grunnen til at de gør det er at mange av dagens nye biler har eksternt display, displayet er flyttet slik at man lettere kan se det+ at radioen ikke blir så kul å "stjele" hva skal man med en radio cd/kasett uten display. http://www.gmyhren.no Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EkRmMDKFIU Skrevet 11. august 2002 Del Skrevet 11. august 2002 vel. vil lage det så billig som mulig. bor i Stavanger, så det er ikke et alternativ anyways... det jeg jeg tenker på nå er å strekke TP kabel fra connectorene på selve-cd spilleren (8 stk) til fronten (med display og IR sensor) noen meter borte, montert ute i båten med plexi foran.. der jeg bruker hver leder inni cat5 kabelen til en av dem 8 signalene som skal leveres.... hvor lang kan denne kabelen være? Vil det fungere? Beret Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EkRmMDKFIU Skrevet 11. august 2002 Del Skrevet 11. august 2002 btw: Går det an å lodde disse cat5 lederene direkte på disse metall "pinnene" på selve cd-spilleren og i andre enden av cat5 kabelen, på frontendisplayet? Beret Lenke til kommentar
Rob3rt Skrevet 18. november 2002 Del Skrevet 18. november 2002 Hei, jeg har båt tilsalgs, med anlegg. Litt midre enn din da men.. Bare sjekk linken Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå