Lanka Skrevet 1. september 2005 Del Skrevet 1. september 2005 Jeg har nå bestemt meg for å lage et forum? Jeg har altså da klart å laste ned det som trengs : PhpBB2 ( Inkl. Norsk språkpakke ) SubBlack ( En template på stilen min ) Og etter å ha unzippet dette ser jeg at det er masse saker og ting her. Lurer bare på hva jeg gjør aller aller først. Skal jeg bare laste dette opp til server? Eller hvordan fungerer det? Eller må jeg registrere meg som bruker på phpbb.com først og endre instillinger der ? Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 1. september 2005 Del Skrevet 1. september 2005 Du _lager_ ikke et forum. Du setter opp et ferdig forumscript. Det følger med en ganske omfattende readme, men du må først laste opp greiene. Start med bare phpBB - ta template siden. Deretter må du lage en database som du kan knytte forumet opp mot, hvis du ikke har dette fra før. Om jeg ikke tar helt feil, har scriptet en egen installeringsfunksjon som du kjører ved å navigere deg frem til der scriptet ligger, i din favorittbrowser. Lenke til kommentar
Lanka Skrevet 1. september 2005 Forfatter Del Skrevet 1. september 2005 (endret) Whot? Er ikke readme der. Og noen som kan forklare litt sånn enkelt sånn at idioter som meg skjønner noe. Liksom sånn hvordan det baserer seg. Må jeg sette opp database også? I Access ? Skjønte litt utifra denne adressen : http://phpbb.no/kb/kb.php?mode=article&k=1 Men er litt blank innenfor dette med database og oppsett av det. Endret 1. september 2005 av Lanka Lenke til kommentar
nree Skrevet 1. september 2005 Del Skrevet 1. september 2005 Du trenger ikke lage ein database... Du må bare ha MySQL tillgang så kan phpbb gjøre det for deg! Lenke til kommentar
Lanka Skrevet 1. september 2005 Forfatter Del Skrevet 1. september 2005 Oki så bra. Men da skjønner jeg det. Og en ting. Må man registrere seg for å få det til å funke? Altså på phpBB.no fks. For å gå inn og endre på ting og tang? Eller kan man bare gjøre det i servern's config panel? Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 1. september 2005 Del Skrevet 1. september 2005 Databasen må vel opprettes, men PHPbb tar seg vel av opprettelse av tabeller? Mener i hvertfall det måtte gjøres på IPB... Lenke til kommentar
Lanka Skrevet 1. september 2005 Forfatter Del Skrevet 1. september 2005 IPB? Det er? Har vel ingen guide til det på nettet? Vil ikke mase så mye. Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 1. september 2005 Del Skrevet 1. september 2005 IPB er det samme forumet som du sitter på nå... Invision Power Board... Er som du da kan se, ganske likt, men litt bedre (IMO) enn phpBB... Lenke til kommentar
Lanka Skrevet 1. september 2005 Forfatter Del Skrevet 1. september 2005 Åja, så det går ikke ann å bare sende opp filene via ftp til serveren. Sette innstillinger der og ha en webforum ferdig? Jeg må gjøre noe mer avansert? Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 1. september 2005 Del Skrevet 1. september 2005 Åja, så det går ikke ann å bare sende opp filene via ftp til serveren. Sette innstillinger der og ha en webforum ferdig? Jeg må gjøre noe mer avansert? Basically, så er det det du skal gjøre. Du installerer det gjennom et web-interface på den adressen du laster opp til. Lenke til kommentar
Lanka Skrevet 1. september 2005 Forfatter Del Skrevet 1. september 2005 Tror altså jeg gir opp! Webserveren sier : This Virtual Directory does not allow contents to be listed. Når jeg går inn på www.minside.no/phpBB2 . Noen som har litte grann peil på hvordan domener fungerer? Så hadde jeg likt om noen ville ta seg tid til å hjelpe meg på msn. Lenke til kommentar
DevN Skrevet 1. september 2005 Del Skrevet 1. september 2005 Og hvis du skriver: http://www.minside.no/phpBB2/index.php ? Problemet er vel bare at index.php ikke prioriteres som en index-fil i phpBB2-mappen - en slik innstilling måtte jeg gjøre selv på min lokale testserver. Lenke til kommentar
Lanka Skrevet 1. september 2005 Forfatter Del Skrevet 1. september 2005 (endret) Da viser den bare blankt =S Edit : Devn du har fått en PM Endret 1. september 2005 av Lanka Lenke til kommentar
DevN Skrevet 1. september 2005 Del Skrevet 1. september 2005 Å ja, du har vel ikke fullført installasjonen? Da må du innom følgende side først: http://www.minside.no/phpBB2/install/install.php Lenke til kommentar
Lanka Skrevet 1. september 2005 Forfatter Del Skrevet 1. september 2005 (endret) Den viser også blankt. =S Har ikke fullført installasjonen nei! Er så vidt igang Endret 1. september 2005 av Lanka Lenke til kommentar
DevN Skrevet 1. september 2005 Del Skrevet 1. september 2005 Hmmm, rart. Denne da: http://www.minside.no/phpBB2/install.php ? Eksisterer install-mappen og install.php-filen, da? Hvis ja, så trekker jeg meg litt tilbake. Lenke til kommentar
Lanka Skrevet 1. september 2005 Forfatter Del Skrevet 1. september 2005 Nei ikke trekk deg tilbake. Les PM! Den fil-stien du anga nå eksisterer ikke Lenke til kommentar
DevN Skrevet 1. september 2005 Del Skrevet 1. september 2005 Etter installasjonen får du beskjed om å slette install- og contrib-mappen (elns), du har ikke passert dette steget? Da mangler du vel i så fall noen filer. Laste ned phpBB2 på nytt? Lenke til kommentar
Lanka Skrevet 1. september 2005 Forfatter Del Skrevet 1. september 2005 Jeg har ikke passert dette steget, og jeg vet ikke hvilke filer jeg mangler. Jeg mener jeg har alt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå