Xell Skrevet 28. november 2001 Del Skrevet 28. november 2001 etter å ha støydempet kabinettet mitt satte jeg inn et par vifter som resulterte i at jeg hadde idle temp på 32/37 (kabinett/cpu). når jeg kjørte BurnInTest lå temperaturen på 35/43. dette er jo ikke så galt, men siden jeg hadde fått min nye tube Artic Silver II fra MP bestemte jeg meg for å pelle av ribba, planslipe og ha på artic silver. dette skulle jo gi bedre kjøling slik at jeg kanskje kunne dempe kabinettviftene litt. men resultatet er 51/45!! dette skal jo ikke skje :sad: jeg jag var veldig nøye når jeg satte på ribba. passa på at pastaen dekka kjernen. har hørt at "tyggisen" som som regel sitter på ribbene leder varme best etter at den har "kokt". det hadde den (bobler på siden av kjernen. må AS også opp i en bestemt temp for den yter sitt beste?? noen som har forslag til hva som kan være galt? Lenke til kommentar
rolfhansen Skrevet 28. november 2001 Del Skrevet 28. november 2001 Ribba feil vei? Lenke til kommentar
knutjoha Skrevet 28. november 2001 Del Skrevet 28. november 2001 Elendig plansliping? Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 28. november 2001 Del Skrevet 28. november 2001 Høres ut som du har planslipt med 600p eller noe i den duren. Vil si at korining 2000 er minimum. Du har vel satt ribba på en HELT plan overflate når du slipte? (nytt) Speil for eksempel. Lenke til kommentar
Corleone Skrevet 28. november 2001 Del Skrevet 28. november 2001 Rensa du kjerna og kjøleribba med isopropanol el? Det er viktig! Har du ført pastaen på riktig? Sjekk ut http://www.articsilver.com for info, om hvordan en gjør det. Ikke bruk for mye pasta! Lenke til kommentar
Xell Skrevet 28. november 2001 Forfatter Del Skrevet 28. november 2001 600 eller 2000 er vel ikke helt det store spørsmålet her. jeg brukte et plexiglass som underlag på pulten når jeg slipte, så jeg er ganske så sikker på at den er plan. og når den gjelder korningen på papiret er ribba mange ganger slettere en det den var, så resultatet sulle i allefall ikke bli værre (i alle fall ikke etter min logikk) når det gjelder mengde goop har jeg nok brukt litt mye.... ikke veldig, men litt... men jeg prukte trikset med 8-talls bevegelsefor å fordele goopen og får den inn i sprekkene (som nå er mye mindere enn de var) og sa blir jo overskuddet liggende rundt kjernen... har det mye å si?? jeg klarer alikevel ikke skjønne hvorfor resultatet skulle bli dårligere. hadde det blitt omtrent samme temp hadde jeg kanskje ikke reagert en gang. Lenke til kommentar
miniPax Skrevet 28. november 2001 Del Skrevet 28. november 2001 Hvor er det du har temp. måleren? Hvis den er montert på ribba (lite sansynlig) så kan jo grunnen til at den viser høyere temp være fordi det blir overført mer varme enn før....hvis noen skjønte hva jeg mente? Lenke til kommentar
Xell Skrevet 28. november 2001 Forfatter Del Skrevet 28. november 2001 temperaturmåleren sitter på HK inni sokkelen under prosessoren Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå