Gå til innhold

AMD64 dårligere enn P4 NW til game server.

underground

Anbefalte innlegg

Det er mulig dette er meget feilplasser, men dette spørsmålet handler delvis om CPUer. Moderatorer må gjerne flytte den der den passer.

Hadde før en P4 NW 2.6 GHz

1 gig twinmos dual channel

ASUS P4P800 hk

PC Radeon 9800 PRO

Før spillte jeg CS:S med 14 spillere med dedicated server på den maskinen mens jeg spillte selv også uten noe som helst problemer. Har nå bytta maskin til

2 gig OCZ platinum edition

DFI lanparty nF4 Ultra-D

AMD 64 3500 Venice

Gainward geforce 7800 GTX golden sample

Når jeg nå skal spille CS:S og har en dedicated server selv nå også så lagger spillet og henger i opptil flere sekunder. Har en 10 mbit linje inn og ut. dette er selvom det kun er meg inne på servern. pingen mens jeg spiller er lav (10). og alle andre får også ganske grei ping. Kan spille på andre servere uten noen problemer.

Grunnen til at jeg kom til og tenkte på prosessoren var at den forrige hadde Hyper threading. Noen som vet noe mer om dette og kanskje kan bekrefte/avkrefte at dette er prosessoren sin skyld.

takker for svar.

EDIT: Kan legge til at P4 systemet klarte sakene uten problemer uten klokking.

Det nye er heller ikke klokka.

Endret av underground
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hverken dual core eller Hyper Threading (HT) gir bedre ytelse i CS:S da denne grafikkmotoren er skrevet for singel core. Men hvordan det er når man kjører en server med det vet jeg ingenting om. Litt merkelig dette...

her er det ikke snakk om grafikk, men dedicated server.

ETter hva jeg husker er ikke disse heller skrevet for smp

Lenke til kommentar

Jeg er fullt klar over at HT eller Dual core har noe og si for selve spillet ja. Det jeg lurer på er om HT på den gamle maskinen var grunnen til at jeg kunne kjøre dedicated server og spille på samme maskin med masse folk på servern, mens nå med den nye uten HT ikke klarer og kjøre dedicated server og spille på den samtidig. Kan legge til at alle som spiller på servern merker det samme som meg.

Lenke til kommentar

:cry: Jeg har hatt slike problemer selv i det siste. Og dette tror jeg kan være din leverandør av internett som er problemet. Tørr jeg spørre hvem du får denne linjen av? Jeg selv har hatt heftige problemer med smartcall... En 3500 skulle vel ha klart denne jobben uten store problemer uansett?

EDIT: Men selfølgelig er jo dette lite sannsynelig :w00t:

Endret av DCX
Lenke til kommentar

har vel telenor tror jeg. Er på en hybel så er ikke sikker på hvilken internett leverandør det er.

Testa itavisens speedometer, men tester ikke den upload hastighet?

fikk 7.5 mbit i ned hastighet.

EDIT: testa med dinside.no sitt surfometer.

post-222-1125662476_thumb.jpg

Endret av underground
Lenke til kommentar

Det bør da inderlig fint være mulig og kjøre mer enn en server på en slik maskin uten lagg. Så hvis du sliter på så lite er jeg litt forundret, har brukt en 1300mhz celeron som fint klarte 16 personer.. (512 minne)

Det var dog i CS, men tror ikke det er så mye mer info som prosesseres i CS:S

Lenke til kommentar
Du har jo ganske likt system som meg bare med X2 4400. Har du testa med dedicated server hos deg og spille samtidig?

Har ikke testet det. Men det er noe jeg kan si deg. Når jeg spiller CS:S på nettet så pleier jeg å sette affinity i Task Manager slik at spillet kjøres bare på CPU kjerne 0. Får ikke høyere fps av dette, men spillet flyter bedre av en eller annen merklig grunn! :hmm:

Lenke til kommentar
Det bør da inderlig fint være mulig og kjøre mer enn en server på en slik maskin uten lagg. Så hvis du sliter på så lite er jeg litt forundret, har brukt en 1300mhz celeron som fint klarte 16 personer.. (512 minne)

Det var dog i CS, men tror ikke det er så mye mer info som prosesseres i CS:S

Det er faktisk en god del mer informasjon som skal prosesseres, blandt annet fysikken i eksplosjoner, blod, og kastebevegelser når en spiller blir skutt osv.. Dette eksisterer ikke i samme grad i cs, og her må både server og klient holde følge. Uansett så hadde jeg ikke vært i tvil om å kjøpe en x2 på en maskin som skal serve dedikert òg spilles på.

Endret av kjaks
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...