Heineoen Skrevet 1. september 2005 Del Skrevet 1. september 2005 (endret) Hei! I dag gikk serveren vår ned på den skolen jeg er lærling på.. Det som er feil er at den ikke klarer å boote. Den finner som oftest, ikke hardisken i Auto detect... Når den finner å jeg skal starte opp, så står det at den ikke finner noen boot reckord verken på floppy, scsi eller cd-rom... Hvilket som er rart siden den står på å boote med hardisken i bios. Noen ganger får jeg også melding i bios at det er error på hdd.. Trykk F1 for å fortsette.. Hva gjør jeg?? (vi kan ikke miste alle de filene) Takk! Endret 2. september 2005 av Heineoen Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 1. september 2005 Del Skrevet 1. september 2005 prøv med boot-floppy. Om du ikke har en, så last ned fra www.bootdisk.com. Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 2. september 2005 Forfatter Del Skrevet 2. september 2005 Hva kan jeg bruke den til``?? Og hvilken versjon av de filene der skal jeg eventuelt ha.. Har Windows Server 2000 Lenke til kommentar
Lufen Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 for meg høres det ut som et hd kræsj. har du prøvd å ta ut hden og putte den i en annen pc og se om den finner den? hvis den gjør det kan du evt. hente ut filene og putte inn en ny hd i serveren og denne gangen vil jeg anbefale deg ihvertfall, ta backup og ha raid 1 serveren slik at du slipper dette i framtiden og da kan ta ut den disken som feiler og bytte den ut med en ny en uten at du mister alle filene. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 Har dere ikke ett backupsystem? Du får vente litt før du prøver igjen da, går ikke det er det bare å bruke en linux livecd og se om du får kontakt eller så kan du flytte diskene til en annen pc og se om du kan få tak i innholdet. Går ikke det er ett recoveryprogram løsningen og til slutt ibas Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå