direfan Skrevet 1. september 2005 Del Skrevet 1. september 2005 Hei Har et ASUS A7N8X Deluxe med 2x256MB brikker (husker ikke modell osv). Spesifikasjoner her Everest home edition gir følgende informasjon: ******************************************* Motherboard Properties Motherboard ID 03/29/2004-nVidia-nForce-A7N8XC-00 Motherboard Name Asus A7N8X Deluxe Front Side Bus Properties Bus Type DEC Alpha EV6 Bus Width 64-bit Real Clock 133 MHz (DDR) Effective Clock 267 MHz Bandwidth 2133 MB/s Memory Bus Properties Bus Type Dual DDR SDRAM Bus Width 64-bit Real Clock 133 MHz (DDR) Effective Clock 267 MHz Bandwidth 4267 MB/s ************************************************ Når det gjelder minnet har jeg 2 brikker av denne typen: ************************************************* 256 MB PC2700 DDR SDRAM Memory Module Properties Serial Number None Module Size 256 MB (1 rows, 4 banks) Module Type Unbuffered Memory Type DDR SDRAM Memory Speed PC2700 (166 MHz) Module Width 64 bit Module Voltage SSTL 2.5 Error Detection Method None Refresh Rate Reduced (7.8 us), Self-Refresh Highest CAS Latency 2.5 (6.0 ns @ 166 MHz) 2nd Highest CAS Latency 2.0 (7.5 ns @ 133 MHz) Memory Module Features Early RAS# Precharge Not Supported Auto-Precharge Not Supported Precharge All Not Supported Write1/Read Burst Not Supported Buffered Address/Control Inputs Not Supported Registered Address/Control Inputs Not Supported On-Card PLL (Clock) Not Supported Buffered DQMB Inputs Not Supported Registered DQMB Inputs Not Supported Differential Clock Input Supported Redundant Row Address Not Supported ****************************************************** Har ikke særlig peil på minnetyper. Har lest litt og forstått at det finnes ulike hastigheter ol. og at tregeste brikke bestemmer farten osv. Så hvordan bør jeg prioritere fart/størrelse/pris. Har egentlig ikke tenkt å bruke så veldig mye penger på dette (ca 500 kr?) Bør jeg bytte ut de jeg har eller sette inn mer av samme ulla? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå