Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Kjører Win98SE og lurer på om Win.ME utnytter

systemminnet bedre. Har 512 Mb 133SDRAM på en

selvbygget 1GH P3 maskin med ATI Radeon 64 Mb DDR (VIVO)

Kjører mest spill/Flysim. og er ikke veldig frista

av det registreringsmaset som følger XP.

Blir for mye tull når man oppgraderer ofte.

Hører gjerne andres erfaringer med XP. og spill-

kompatibelitet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil fraråde deg å installere Windows ME. Sannsynligvis kommer du til å få fullt av krasj og problemer etterhvert. Jeg mener det er det mest ustabile operativsystemet som er laget. Windows98 (som du har nå) er bedre faktisk.

Hvis du skal ha et OS som utnytter systemminne effektift, burde du installere Windows 2000 eller Windows XP. Personlig liker jeg Windows XP best, men 2000 er også helt supert. Spillkompabilitet er som regel ikke noe problem. Det du kan få problemer med er spesielt eldre spill som er skrevet for DOS. Disse vil fungere dårlig i WindowsXP. Det eneste spillet jeg har som ikke fungerer i XP er "Toca Touring Car Championship (TOCA 1). Dette vil ikke installeres på NT baserte OS

Lenke til kommentar

Quote:

Akkurat nå virker det som en del spill får mystiske symptomer når de brukes i XP, men XP kommer nok til å få betydlig bedre kompatibilitet med spill etterhvert....

:smile:

Hmm. Nå ble jeg litt nysgjerrig. Hvilke spill er det du mener? Sannsynligvis kan mange av de "mystiske symptomene" du snakker om bli borte ved hjelp av oppdaterte drivere, BIOS, patcher osv

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-11 01:28, Spaz skrev:

Jeg vil fraråde deg å installere Windows ME. Sannsynligvis kommer du til å få fullt av krasj og problemer etterhvert. Jeg mener det er det mest ustabile operativsystemet som er laget. Windows98 (som du har nå) er bedre faktisk.

Hvis du skal ha et OS som utnytter systemminne effektift, burde du installere Windows 2000 eller Windows XP. Personlig liker jeg Windows XP best, men 2000 er også helt supert. Spillkompabilitet er som regel ikke noe problem. Det du kan få problemer med er spesielt eldre spill som er skrevet for DOS. Disse vil fungere dårlig i WindowsXP. Det eneste spillet jeg har som ikke fungerer i XP er "Toca Touring Car Championship (TOCA 1). Dette vil ikke installeres på NT baserte OS

Jeg bruker bare XP, og er enig i at det er veldig bra, men jeg har (dessverre for meg) vært borti mange spill som har store problemer med å samarbeide med DirX osv. AMD har jo hatt en del problemer med dette, men de er ikke alene ser det ut for.

Eksempler på spill som bare "slutter å fungere" på fire forskjellige PC-er, AMD og Intel:

Half-Life: Counter-Strike (ca. 1/20 ganger), Heroes Of Might And Magic 3 og 4 (skjer nesten alltid etter 1-3 timers spilling), Warcraft 3 (ca. 1/10).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...