Gå til innhold

Stemme selges til høystbydende

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tja. Hvis du først vil berike deg selv, er det mye mer å hente på å stemme taktisk.

* Stem Høyre hvis du har middels eller høy inntekt og ønsker fortsatte skatteletter.

* Stem KrF hvis du går på kristen privatskole og vil ha fortsatt statsstøtte.

* Stem SV hvis du vil ha gratis skolemat.

* ...

Ja det kan hende at de ikke holder løftene sine og så sitter du med skjegget i postkassa. Men hei, oddsene er vel ikke noe dårligere enn i andre lotterier.

Geir :)

Lenke til kommentar

Det er dessverre et problem med politikken at den i praksis vil medføre at mange mister tilliten, spesielt når man tar politikerene bokstavelig. Et ord som "valgløfte" burde man holde seg unna, hold seg mer til "mål vi jobber for".

Håper du tar deg tid til å stemme på noen, eller om du virkelig ikke har tillit til noen så møt opp og stem blankt. Da kan ihvertfall ingen si at du ikke gjør ditt for å gi beskjed til politikerene.

Lenke til kommentar
§ 106. Den, som ved stemmegivning i offentligt Anliggende paa Grund af Aftale om eller Modtagelse af nogen Fordel stemmer paa en vis Maade eller afholder sig fra at stemme eller afgiver Tilsagn om at stemme paa en vis Maade eller at afholde sig fra at stemme, straffes med Bøder eller med Fængsel indtil 6 Maaneder.
Lenke til kommentar
§ 106. Den, som ved stemmegivning i offentligt Anliggende paa Grund af Aftale om eller Modtagelse af nogen Fordel stemmer paa en vis Maade eller afholder sig fra at stemme eller afgiver Tilsagn om at stemme paa en vis Maade eller at afholde sig fra at stemme, straffes med Bøder eller med Fængsel indtil 6 Maaneder.

Spiffers, om du stemmer Høyre eller FrP skal jeg la vær å anmelde det. :lol:

Lenke til kommentar
Tja. Hvis du først vil berike deg selv, er det mye mer å hente på å stemme taktisk.

* Stem Høyre hvis du har middels eller høy inntekt og ønsker fortsatte skatteletter.

* Stem KrF hvis du går på kristen privatskole og vil ha fortsatt statsstøtte.

* Stem SV hvis du vil ha gratis skolemat.

* ...

Ja det kan hende at de ikke holder løftene sine og så sitter du med skjegget i postkassa. Men hei, oddsene er vel ikke noe dårligere enn i andre lotterier.

Geir :)

for de sakene blir lovt. :ermm:

Lenke til kommentar
spiffers, rv kan tilby deg et bedre liv ;)

Hehe, kan de? Jeg kjenner ikke Spiffer, men mitt vil bli betydelig værre, selv om jeg vet at det ikke er det RV ønsker. Men så er det slik at metodene man benytter for å nå et mål kan få uventede konsekvenser.

RV ønsker å gjøre mitt liv bedre, men konsekvensen av måtend de vil gjøre det på vil gjøre det værre. Ironisk nok.

Lenke til kommentar
Jeg er vel det som man kan kalle "capitalist-pig", så jeg tror at RV ikke er det rette for meg. Men så har RV ikke noen innflytelse i politikken heller, så om noen RV'ere vil kjøpe stemmen min, så er det greit ;)

Det er ikke umulig at RV vil bli et parti på vippen etter valget. De ligger inne med et eller to mandater på de fleste målinger. SV Halvorsen frykter jo nettopp at en ny rød grønn regjering blir avhengig av RV sin støtte.

Så innflytelse kan de få.

La oss si at rød grønt får 50% av mandatene. RV får 1%. Ikke sosialistitsk 49%. Da vil RV kunne sitte med mer innflytelse enn de med støtte fra 49%.

Lenke til kommentar

Er du en "capitalist pig" så er det nok lurest å stemme V. Får du de over sperregrensen er muligheten større for at du fårl en regjering som er mer lik det du står for.

Ved forrige valg manglet de knappe 2000 stemmer, kommer de over denne gangen er store deler av forspranget til rød-grønt spist opp og vel så det.

Lenke til kommentar

1. Vil ikke ha noen rød-grønn regjering.

2. Klarer ikke KrF/Ønsker Bondevik dit peppern gror, og jaffal ikke i regjering.

3. Gidder ikke stemme på et parti som ikke får gehør selv om de har mange mandater.

Er ikke no parti igjen å stemme på, så jeg gir like så godt faen. Nytt av året er at det ikke er konvolutter ved valget, så man kan heller ikke stemme blankt hvis jeg ikke tar mye feil.

Så da er jo alternativet å tjene noen kroner på stemmeretten sin, da det bryr meg bæng hvem som vinner valget. Den store taperen blir uansett det norske folk.

Endret av spiffers
Lenke til kommentar
1. Vil ikke ha noen rød-grønn regjering.

2. Klarer ikke KrF/Ønsker Bondevik dit peppern gror, og jaffal ikke i regjering.

3. Gidder ikke stemme på et parti som ikke får gehør selv om de har mange mandater.

Er ikke no parti igjen å stemme på, så jeg gir like så godt faen. Nytt av året er at det ikke er konvolutter ved valget, så man kan heller ikke stemme blankt hvis jeg ikke tar mye feil.

Så da er jo alternativet å tjene noen kroner på stemmeretten sin, da det bryr meg bæng hvem som vinner valget. Den store taperen blir uansett det norske folk.

Du kan stemme blankt jo. Men den vil dessverre bli registrert sammen med "forkastede" stemmer. Er et demokratisk problem.

Eller så passer jo listen din bra til FRP da. De er ikke rød-grønn, de vil ha vekk Bondevik og de har hatt god innflytelse på dagens regjering.

Lenke til kommentar
Eller så passer jo listen din bra til FRP da. De er ikke rød-grønn, de vil ha vekk Bondevik og de har hatt god innflytelse på dagens regjering.

FrP er på langt nær inn i varmen. Høyre-Sentrum har jo sagt at det er uaktuelt med FrP i regjering. Videre vil ikke FrP ha Pilleknaskeren mer i høysetet. Eneste aktuelle particombo for meg er en Høyre-FrP regjering, men den er nok neppe aktuell. Videre er jeg ikke enig med en del av FrP's politikk, så jeg har heller ikke lysst å stemme på dem, med mindre jeg får betalt for det da selvsagt :p

Endret av spiffers
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...