shanizar Skrevet 1. september 2005 Del Skrevet 1. september 2005 http://www.pcutstyr.no/main.php3?PI=11&PNO=151488 http://www.pcutstyr.no/main.php3?PI=11&PNO=151494 Disse ser helt like ut men har forskjellig pris... Har hørt kjøleren er veldig bra men hva er egentlig forskjellen mellom dem? Lenke til kommentar
IronWire Skrevet 1. september 2005 Del Skrevet 1. september 2005 (endret) Viften er annerledes så vidt jeg forstår. Den billige er "High-end" modellen og den dyre er "Ultra Low Noise" varianten. Edit: Utrolig høy prisstigning for en bedre vifte da... Endret 1. september 2005 av IronWire Lenke til kommentar
Caliber Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 Syns også at den prisstigningen var ganske drøy hvis det eneste elementet som skiller de to er viften. For den summen får du jo to høykvalitetsvifter, om ikke mer! Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 (endret) Jeg ville aldri kjøpt den viften. Leste en test av den på nettet (skal prøve å finne den igjen). Den kjøler bra, men feste til hovedkortet er elendig. Det er kun en tynn metalplate som får rundt sokkelen på kjøleren, og hvis du har en PC som ikke ligger på pulten (aka 90%+ av alle PCer) så er det stor fare for at metal platen vil bøye seg under vekten av kjøleren, og gi meget dårlig kontakt med CPU. EDIT: fant testen her Endret 2. september 2005 av AndersT2 Lenke til kommentar
Parapraxis Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 Jeg bestemte meg for å prøve denne kjølern til mitt nye system som ligger til bestilling nå , har lest flere tester og noen nevner problemet med at festeanordningen ikke er stram nok. I en anmeldelse løste de dette problemet med å legge noen små pakninger mellom skruefestet og skruehode og fikk dermed festet kjøleren stramt nok. Tenker at jeg med litt kreativ tenknig skal få strammet denne saken så den sitter.. Har bestilt den rimeligste versjonen (261,- shg) for så å bytte originalvifta med en silenX vifte, skal bli spennende å se om d går... Liker gasskjøle ideen + at vekten er liten i forhold til kjøleevnen, sammenlignet med f. eks. Zalman sine tunge kjølere kommer den likt ut i flere tester... Når det kommer til prisforskjellen på de forskjellige modellene må man ikke glemme at de dyrere kommer med viftestyring. Lenke til kommentar
shanizar Skrevet 19. september 2005 Forfatter Del Skrevet 19. september 2005 Ta gjerne å skriv inn erfaringer etter at du får vifta, og hvordan du evt. festet den bedre. Lenke til kommentar
Parapraxis Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 (endret) Fikk kjølern, smekkan på, skrudde fast hardt,sitter dønn fast. Garantert ingen fare for at festeplata bøyer seg kan jeg trygt si, kjølern er lett og festekonstruksjonen lagd sånn at bøying blir vanskelig.Den medfølgende vifta kom faktisk med 4-pins kontakt, silenX vifta med 3-pins(samme som hovedkortet har) så der var jeg heldig...Ingen lyd så å si,skal si mer når jeg begynner å overklokke... Endret 23. september 2005 av jazzfudge Lenke til kommentar
Lucifer89 Skrevet 24. september 2005 Del Skrevet 24. september 2005 er det mulig å justere på ribba den har jo en slik kule ting så jeg lurte på om den er justerbar dæær?? Lenke til kommentar
Parapraxis Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Nei Lucifer, den er ikke justerbar.... Lenke til kommentar
Parapraxis Skrevet 4. oktober 2005 Del Skrevet 4. oktober 2005 Ok nå har jeg testet denne kjølern litt. Har en Amd Venice 3500 på et Asus A8N premium hovedkort. I OCCT Torture test uten overklokk ligger tempen stabil på 41 grader celsius ved max cpu load. Med en klokk på 2640Mhz,d.v.s en økning på 440Hz ,legger temperaturen seg stabil på 45 grader.Har målt med Everset Home Edition. Så sant Everest måler korrekt må jeg si meg fornøyd med denne kjøleren. Andre med erfaringer? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå