Gå til innhold

Vapochill Micro, forskjeller?

shanizar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg ville aldri kjøpt den viften. Leste en test av den på nettet (skal prøve å finne den igjen). Den kjøler bra, men feste til hovedkortet er elendig.

Det er kun en tynn metalplate som får rundt sokkelen på kjøleren, og hvis du har en PC som ikke ligger på pulten (aka 90%+ av alle PCer) så er det stor fare for at metal platen vil bøye seg under vekten av kjøleren, og gi meget dårlig kontakt med CPU.

EDIT: fant testen her

Endret av AndersT2
Lenke til kommentar

Jeg bestemte meg for å prøve denne kjølern til mitt nye system som ligger til bestilling

nå , har lest flere tester og noen nevner problemet med at festeanordningen ikke er

stram nok. I en anmeldelse løste de dette problemet med å legge noen små pakninger

mellom skruefestet og skruehode og fikk dermed festet kjøleren stramt nok.

Tenker at jeg med litt kreativ tenknig skal få strammet denne saken så den sitter..

Har bestilt den rimeligste versjonen (261,- shg) for så å bytte originalvifta med en

silenX vifte, skal bli spennende å se om d går...

Liker gasskjøle ideen + at vekten er liten i forhold til kjøleevnen, sammenlignet

med f. eks. Zalman sine tunge kjølere kommer den likt ut i flere tester...

Når det kommer til prisforskjellen på de forskjellige modellene må man ikke glemme

at de dyrere kommer med viftestyring.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Fikk kjølern, smekkan på, skrudde fast hardt,sitter dønn fast.

Garantert ingen fare for at festeplata bøyer seg kan jeg trygt si, kjølern er lett og

festekonstruksjonen lagd sånn at bøying blir vanskelig.Den medfølgende vifta

kom faktisk med 4-pins kontakt, silenX vifta med 3-pins(samme som hovedkortet har)

så der var jeg heldig...Ingen lyd så å si,skal si mer når jeg begynner å overklokke...

Endret av jazzfudge
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ok nå har jeg testet denne kjølern litt. Har en Amd Venice 3500 på et Asus A8N premium hovedkort. I OCCT Torture test uten overklokk ligger tempen stabil

på 41 grader celsius ved max cpu load. Med en klokk på 2640Mhz,d.v.s en økning på

440Hz ,legger temperaturen seg stabil på 45 grader.Har målt med Everset Home Edition.

Så sant Everest måler korrekt må jeg si meg fornøyd med denne kjøleren.

Andre med erfaringer?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...