Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Tele2:SMTP prob.

Anbefalte innlegg

Flere som har send.problemer?

Får opp feil: "Sending e-mail failed. Maybe the SMTP server is not set up properly? E-mail queued

Har SMTP på: mail.c2i.net

Er dette riktig?

Har prøvd både med popw.c2i.net og popc.c2i.net og får samme feilmeldinga.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm. prøv smtp.ci2.net SMTP serverene pleier å starte med smtp i URL'en

Virker ikke den kan du jo bruke en hvilken som helst annen smtp server; f.eks smtp.online.no osv osv, siden smtp bare sender mail, ikke mottar. Du kan t.o.m opprette egen.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-12 13:19, Johan skrev:

Virker ikke den kan du jo bruke en hvilken som helst annen smtp server; f.eks smtp.online.no osv osv, siden smtp bare sender mail, ikke mottar.

Nå er det faktisk slik at de fleste (seriøse) ISP-er ikke godtar mail-relaying.

Lenke til kommentar

Mener vagt å huske at Tele2 benytter mail.c2i.net som SMTP server. "Ingen" ISP'er vil normalt godta relaying, og oppdager du at din gjør det, så vil jeg anbefale deg å varsle dem om dette. TIl syvende og sist vil relaying medføre ulemper for brukerne selv.

Rimelige webhotell: www.bkmedia.no

[ Denne Melding var redigert av: bok2 på 2002-08-13 11:41 ]

Lenke til kommentar

Når du skal sende mail via Tele2, må du også ha en ip fra Tele2, du må være oppkoblet med Tele2.

Hvis du er koblet opp med Telenor, så må du bruke deres utgående server.

Hvis du ikke får d til, kan du bare sende meg en privat melding.

Og navnet på serveren er:

mail.c2i.net

ikke noe annet:)

[ Denne Melding var redigert av: a_fly_guy på 2002-08-13 12:02 ]

Lenke til kommentar

Quote:

a_fly_guy skrev (2002-08-13 12:00):

Når du skal sende mail via Tele2, må du også ha en ip fra Tele2, du må være oppkoblet med Tele2.

Hvis du er koblet opp med Telenor, så må du bruke deres utgående server.

Var vel egentlig klar over det, siden jeg lagde meg en spammail konto hos de i går("ER DET NOEN FRA TELE2 HER???" :grin:), å da kunne jeg ikke bruke totalnett-linja mi, det ville tele2 ikke godta.

Tror faktsisk jeg sender den mailen når jeg kommer hjem...ellers så er det å finne en ny mailadresse :-

Mvh B|Real

Lenke til kommentar

Jeg satte opp samme konto i Outlook i dag og fikk denne feil-meldinga fra Outlook:

Unable to logon to the server using Secure Password Authentication. Account: 'breal', Server: 'popw.c2i.net', Protocol: POP3, Server Response: '-ERR An authentication mechanism MUST be entered', Port: 110, Secure(SSL): No, Server Error: 0x800CCC90, Error Number: 0x800CCC18

Jeg motar forsatt mail i Opera,men kan ikke sende mail.

HELP!!!

Lenke til kommentar

Quote:

borre skrev (2002-08-17 20:42):

* Har du aktivert "This server requires a secure connection (SSL)" i innstillingene for kontoen?

Ja..

Quote:

* Prøvd med pop.c2i.net?

Ja...

Sukk...nei...får vel skaffe meg en lame hotmailadresse eller.no

Lenke til kommentar

Tele2 har vel ikke rett til å sperre mail-tilgangen min siden jeg har annen ISP?

Jeg har som sagt endelig fått meg fastlinje fra Totalnett (Radiolink), og har forsatt min tele2-ISP også i huset.

Har de lov til å sperre mailtilgangen?

Jeg tviler sterkt på det, men det er eneste muligheten som jeg kan komme på.

Edit=

boing.gif

"My pupils dance, lost in a trance. Your sacred silence, losing all violence. Stars in their place, mirror your face. I have to find you..."

[ Denne Melding var redigert av: B|Real på 2002-08-17 23:51 ]

Lenke til kommentar

Hvis du skal bruke Tele2 - mail, men har en annen ISP må du sette opp sin ISP's SMTP-server som utgående mailserver.

Jeg har BlueCOm som ISP og har fortsatt Tele2 - mail. Har da satt opp følgende :

POP3 (innkommende mailserver) : popa.c2i.net

SMTP (utgående mailserver) : mail.bluezone.no

Dette funker som bare det, men man kan altså ikke bruke noe annet enn din IPS's SMTP - server.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-19 00:32, Xqtor skrev:

Hvis du skal bruke Tele2 - mail, men har en annen ISP må du sette opp sin ISP's SMTP-server som utgående mailserver.

Jeg har BlueCOm som ISP og har fortsatt Tele2 - mail. Har da satt opp følgende :

POP3 (innkommende mailserver) : popa.c2i.net

SMTP (utgående mailserver) : mail.bluezone.no

Dette funker som bare det, men man kan altså ikke bruke noe annet enn din IPS's SMTP - server.

Jeg fant akkurat ut det samme i dag(for ca 2 minutter siden) av meg selv, men du skal ha 1000 takk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...