ssswopp Skrevet 1. september 2005 Del Skrevet 1. september 2005 (endret) datahøytalere til pc.. jeg skal kjøpe meg datahøytalere..helst med så mye bass som mulig som jeg kan stille opp og ned ettersom.. ønsker ikke å betale så mye mer en 800kr. noen som har et tips..?? også enda en ting.. går det bare ann og montere ET høytalersett til datan eller går det ann å ha fler.. ville vært kult og hatt 2 fete subber og 10 høytalere liksom.. Endret 3. september 2005 av ssswopp Lenke til kommentar
Bimmelom Skrevet 3. september 2005 Del Skrevet 3. september 2005 Tror det skal gå ja. Mener å ha sett en dings som gjør at du har 2 utganger fra alle audio pluggene bak på maskinen. Men, om det er vits, det er en annen sak. Du burde sjekket ut Logitech og Creative sine.Skal du ha 5.1, 2.1 eller 7.1 ? Lenke til kommentar
ssswopp Skrevet 3. september 2005 Forfatter Del Skrevet 3. september 2005 Du burde sjekket ut Logitech og Creative sine.Skal du ha 5.1, 2.1 eller 7.1 ? har ikke peiling på noe av det der jeg?? men hva bør jeg ha da?? er det noe jeg trenger og kjøpe, for å få enda et sett til datan?? og i tilfelle, hva?? Lenke til kommentar
Breiker Skrevet 3. september 2005 Del Skrevet 3. september 2005 for å koble til flere anlegg til pcn trenger du som overgang fra 1 x minijack til 2 x minijack. Jeg kjører 2 stykker etter hverandre. 1 til headset, 1 til pchøyttalere og 1 til hjemmekinoanlegget. Husk bare at når du deler signalet slik som jeg gjør så blir signalet delt. Det betyr at kvaliteten som sendes ut blir dårligere. Lenke til kommentar
ssswopp Skrevet 4. september 2005 Forfatter Del Skrevet 4. september 2005 for å koble til flere anlegg til pcn trenger du som overgang fra 1 x minijack til 2 x minijack. Jeg kjører 2 stykker etter hverandre. 1 til headset, 1 til pchøyttalere og 1 til hjemmekinoanlegget. Husk bare at når du deler signalet slik som jeg gjør så blir signalet delt. Det betyr at kvaliteten som sendes ut blir dårligere. så hvis jeg kjøper 2 sett med høytalere og setter på, blir ikke det no bedre enn 1 sett?? men hvor får jeg kjøpt sånn ting da..(sånn ting til og fikse 2 sett Lenke til kommentar
ssswopp Skrevet 4. september 2005 Forfatter Del Skrevet 4. september 2005 tenkte på 2 av dette sette..(kanskje et biligere sett, pengboka bestemer.. er det egentlig noe og satse på?? det er egentlig bare får at det skal se tøft ut osv. men også at lyden blir bedre.. Lenke til kommentar
ssswopp Skrevet 4. september 2005 Forfatter Del Skrevet 4. september 2005 hadde faktisk vente ett lite svar.. Lenke til kommentar
SSSø Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 Tror nok at jeg ville droppet å kjøpe to sett, bruk heller alle pengene på ett. Det vil du få mye bedre lyd av...sikkert en grunn for at det ikke er vanlig med to Lenke til kommentar
Bimmelom Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 Du burde sjekket ut Logitech og Creative sine.Skal du ha 5.1, 2.1 eller 7.1 ? har ikke peiling på noe av det der jeg?? men hva bør jeg ha da?? er det noe jeg trenger og kjøpe, for å få enda et sett til datan?? og i tilfelle, hva?? Mhm. Liker du å se film, er jo 7.1 best. Selv har jeg bare 2.1. Men ett 5.1 anlegg i stuen. Jeg syns det er best å høre musikk på 2.1, og film på 5.1 og 7.1. Dette velger du selv. Det er igrunnen ingen stor forskjell, bare fler høyttalere. Men, hva du skal med 2 sett med høyttalere skjønner jeg egentlig ikke. Burde vel lagt i litt mer og kjøpt ett dyrere og bedre. Lenke til kommentar
Sky_Hawk Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 Ikke finn på og kjøp to sett. Som det er nevnt tidligere i tråden er det en grunn til at det ikke er vanlig med to! Sats heller på og kjøpe ett som er litt bedre! Lenke til kommentar
ssswopp Skrevet 4. september 2005 Forfatter Del Skrevet 4. september 2005 Du burde sjekket ut Logitech og Creative sine.Skal du ha 5.1, 2.1 eller 7.1 ? har ikke peiling på noe av det der jeg?? men hva bør jeg ha da?? er det noe jeg trenger og kjøpe, for å få enda et sett til datan?? og i tilfelle, hva?? Mhm. Liker du å se film, er jo 7.1 best. Selv har jeg bare 2.1. Men ett 5.1 anlegg i stuen. Jeg syns det er best å høre musikk på 2.1, og film på 5.1 og 7.1. Dette velger du selv. Det er igrunnen ingen stor forskjell, bare fler høyttalere. Men, hva du skal med 2 sett med høyttalere skjønner jeg egentlig ikke. Burde vel lagt i litt mer og kjøpt ett dyrere og bedre. kan du forklare meg hva 2.1 , 5.1 og 7.1 er for no?? Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 (endret) Tallet før punktumet representerer antal kanaler, altså hvor mange høyttalere du har. Tallet bak kommaet representerer subkanalen, har tilgode å se to enda og det normale er da følgelig 1. Noe klokere? Ellers er det å blande og mixe noe en bør holde seg langt unna om en ikke har stålkontroll på hva en driver med. Det er en grunn til at ting er som dem er. Skal du ha noe skikkelig til PC'n så er nok Klipsch ProMedia, veien å gå. Vel verdt å være edru etpar helger og spare litt for å handle inn, men om du har smertegrense på 800 så er Logitechsettet ok for prisen. Endret 4. september 2005 av Jalla Lenke til kommentar
ssswopp Skrevet 4. september 2005 Forfatter Del Skrevet 4. september 2005 har funnet ett nytt sett som jeg har litt lyst på.. dette.. det virker jo bra for meg det.. noen som vet noe spesielt om det.. jeg går etter bass når jeg bestemmer høytalere, er det noe og satse på det her da?? Lenke til kommentar
ssswopp Skrevet 4. september 2005 Forfatter Del Skrevet 4. september 2005 Tallet før punktumet representerer antal kanaler, altså hvor mange høyttalere du har. Tallet bak kommaet representerer subkanalen, har tilgode å se to enda og det normale er da følgelig 1. finnes det høytalere med 2 subber og?? hvor kan man få kjøpt det?? og pris evt. Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 (endret) finnes det høytalere med 2 subber og?? hvor kan man få kjøpt det?? og pris evt. ka er vitsen med to subber? er det ikje meningen å få go lyd, og ikje bare den dunkingen og rumlingen? Endret 5. september 2005 av kt600 Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 Suber kan du kjøpe så mange du gidder av så lenge de er aktive (har egen forsterker) og de får signal. Men personlig ville jeg heller brukt penga på èn ok sub når du har så lite å rutte med som du har. Bedre med ett ok produkt enn to dårlige Lenke til kommentar
ssswopp Skrevet 5. september 2005 Forfatter Del Skrevet 5. september 2005 finnes det høytalere med 2 subber og?? hvor kan man få kjøpt det?? og pris evt. ka er vitsen med to subber? er det ikje meningen å få go lyd, og ikje bare den dunkingen og rumlingen? det er jo bassn som er tøff da..for bare den deilige følelsen imagen når bassen donker.. men seff, jeg kjøper ikke ett sett med en bra bass hvis høytalerene er rævva og lyden er herpa liksom.. men er det forrige sette ok for meg?? Lenke til kommentar
e321 Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 gå for X-530.. mye bass får du også, og det vil du visst ha ? Men det kan selfølgelig justeres mer eller mindre bort(kommer ann på lydkort og software) og fungerer utmerket til både film og musikk... I lydkort driverene dine har du sikkert mulighet for å bytte fra 5.1 til 2.1 hvis du ønsker det. Alt-i-Alt mye for pengene... jeg er iallefall fonøyd Lenke til kommentar
ssswopp Skrevet 5. september 2005 Forfatter Del Skrevet 5. september 2005 gå for X-530.. mye bass får du også, og det vil du visst ha ? Men det kan selfølgelig justeres mer eller mindre bort(kommer ann på lydkort og software) og fungerer utmerket til både film og musikk... I lydkort driverene dine har du sikkert mulighet for å bytte fra 5.1 til 2.1 hvis du ønsker det. Alt-i-Alt mye for pengene... jeg er iallefall fonøyd hmm.. jeg skjønner ikke noe av den 2.1 , 5.1 eller 7.1 greia jeg.. trodde det var noe sånn at hvis du hadde f.eks. 7.1 kunne du ha 7 høytalere og 1 bass.. og samme med 2.1 og 5.1.. er jeg helt på jorde nå eller?? Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 2.1 =2 høyttalere og sub (bass) 5.1 = 5 høyttalere og sub 7.1 = 7 høyttalere og sub. er ikke værre enn det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå