Gå til innhold

2 høytalersett til datan.. drøm eller virkelighet?

Anbefalte innlegg

datahøytalere til pc.. jeg skal kjøpe meg datahøytalere..helst med så mye bass som mulig som jeg kan stille opp og ned ettersom..

ønsker ikke å betale så mye mer en 800kr.

noen som har et tips..??

også enda en ting.. går det bare ann og montere ET høytalersett til datan eller går det ann å ha fler.. ville vært kult og hatt 2 fete subber og 10 høytalere liksom.. :D

Endret av ssswopp
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

for å koble til flere anlegg til pcn trenger du som overgang fra 1 x minijack til 2 x minijack. Jeg kjører 2 stykker etter hverandre. 1 til headset, 1 til pchøyttalere og 1 til hjemmekinoanlegget.

Husk bare at når du deler signalet slik som jeg gjør så blir signalet delt. Det betyr at kvaliteten som sendes ut blir dårligere.

Lenke til kommentar
for å koble til flere anlegg til pcn trenger du som overgang fra 1 x minijack til 2 x minijack. Jeg kjører 2 stykker etter hverandre. 1 til headset, 1 til pchøyttalere og 1 til hjemmekinoanlegget.

Husk bare at når du deler signalet slik som jeg gjør så blir signalet delt. Det betyr at kvaliteten som sendes ut blir dårligere.

så hvis jeg kjøper 2 sett med høytalere og setter på, blir ikke det no bedre enn 1 sett??

men hvor får jeg kjøpt sånn ting da..(sånn ting til og fikse 2 sett ;):)

Lenke til kommentar

Du burde sjekket ut Logitech og Creative sine.Skal du ha 5.1, 2.1 eller 7.1 ?

har ikke peiling på noe av det der jeg?? men hva bør jeg ha da??

er det noe jeg trenger og kjøpe, for å få enda et sett til datan?? og i tilfelle, hva??

Mhm. Liker du å se film, er jo 7.1 best. Selv har jeg bare 2.1. Men ett 5.1 anlegg i stuen.

Jeg syns det er best å høre musikk på 2.1, og film på 5.1 og 7.1. Dette velger du selv. Det er igrunnen ingen stor forskjell, bare fler høyttalere.

Men, hva du skal med 2 sett med høyttalere skjønner jeg egentlig ikke. Burde vel lagt i litt mer og kjøpt ett dyrere og bedre.

Lenke til kommentar

Du burde sjekket ut Logitech og Creative sine.Skal du ha 5.1, 2.1 eller 7.1 ?

har ikke peiling på noe av det der jeg?? men hva bør jeg ha da??

er det noe jeg trenger og kjøpe, for å få enda et sett til datan?? og i tilfelle, hva??

Mhm. Liker du å se film, er jo 7.1 best. Selv har jeg bare 2.1. Men ett 5.1 anlegg i stuen.

Jeg syns det er best å høre musikk på 2.1, og film på 5.1 og 7.1. Dette velger du selv. Det er igrunnen ingen stor forskjell, bare fler høyttalere.

Men, hva du skal med 2 sett med høyttalere skjønner jeg egentlig ikke. Burde vel lagt i litt mer og kjøpt ett dyrere og bedre.

kan du forklare meg hva 2.1 , 5.1 og 7.1 er for no??

Lenke til kommentar

Tallet før punktumet representerer antal kanaler, altså hvor mange høyttalere du har. Tallet bak kommaet representerer subkanalen, har tilgode å se to enda og det normale er da følgelig 1.

Noe klokere? :)

Ellers er det å blande og mixe noe en bør holde seg langt unna om en ikke har stålkontroll på hva en driver med. Det er en grunn til at ting er som dem er.

Skal du ha noe skikkelig til PC'n så er nok Klipsch ProMedia, veien å gå.

Vel verdt å være edru etpar helger og spare litt for å handle inn, men om du har smertegrense på 800 så er Logitechsettet ok for prisen.

Endret av Jalla
Lenke til kommentar
Tallet før punktumet representerer antal kanaler, altså hvor mange høyttalere du har. Tallet bak kommaet representerer subkanalen, har tilgode å se to enda og det normale er da følgelig 1.

finnes det høytalere med 2 subber og?? :p

hvor kan man få kjøpt det?? og pris evt.

Lenke til kommentar

finnes det høytalere med 2 subber og?? :p

hvor kan man få kjøpt det?? og pris evt.

ka er vitsen med to subber?

er det ikje meningen å få go lyd, og ikje bare den dunkingen og rumlingen?

det er jo bassn som er tøff da..for bare den deilige følelsen imagen når bassen donker..

men seff, jeg kjøper ikke ett sett med en bra bass hvis høytalerene er rævva og lyden er herpa liksom..

men er det forrige sette ok for meg??

Lenke til kommentar

gå for X-530.. mye bass får du også, og det vil du visst ha ?

Men det kan selfølgelig justeres mer eller mindre bort(kommer ann på lydkort og software) og fungerer utmerket til både film og musikk...

I lydkort driverene dine har du sikkert mulighet for å bytte fra 5.1 til 2.1 hvis du ønsker det.

Alt-i-Alt mye for pengene... jeg er iallefall fonøyd :)

Lenke til kommentar
gå for X-530.. mye bass får du også, og det vil du visst ha ?

Men det kan selfølgelig justeres mer eller mindre bort(kommer ann på lydkort og software) og fungerer utmerket til både film og musikk...

I lydkort driverene dine har du sikkert mulighet for å bytte fra 5.1 til 2.1 hvis du ønsker det.

Alt-i-Alt mye for pengene... jeg er iallefall fonøyd :)

hmm.. jeg skjønner ikke noe av den 2.1 , 5.1 eller 7.1 greia jeg.. trodde det var noe sånn at hvis du hadde f.eks. 7.1 kunne du ha 7 høytalere og 1 bass.. og samme med 2.1 og 5.1.. er jeg helt på jorde nå eller?? :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...