Gå til innhold

fra audigty 2zs til xtreme-music

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis du leser testen på forsiden av dagens HW.no så ser du en rekke nye finesser programvaremessig og ikke minst hardwaremessig med de nye kortene fra Creative. Jeg vil si det er helt nødvendig å avinstallere gamle drivere og legge inn de ny eso mer laget for X-fi. Dette gjelder for all installasjon av nye hardware.

X-mem er onboard minne (64MB) som kan programeres til å avlaste systemminnet med lydinformasjon. Dette må imidlertid spillet/programmet være laget spesielt for, så på eldre titler vil dette minne stå ubenyttet (med mindre det komme i en patch). BF2, Doom3 og GTA San Andreas er så vidt jeg vet eneste titler ute idag som støtter X-fi direkte, men om det også inbefatter bruk av x-mem aner jeg ikke.

X-fi støtter som første kort EAX5 og 128lykanaler (mot tidligere 64) så det vil nok uansett gi et annet lydbilde enn eldre kort, spesielt i spill som kommer utover høsten/våren.

Lenke til kommentar

En liten oppdatering:

There is currently only one game with sterling X-RAM support. It's UT2004 X-Fi Edition, which is not yet available to mass users.

BF2's X-FI innstilling er også basert på et gammelt beta-kort og vil per idag ikke gi optimalt lydbilde, men faktisk skurr og støy Det er imidlertid oppdatering underveis, men om denne er med i 1.03 fra EA eller om Creative selv kommer med den vites ikke. Mulig den slippes når EAX5 HD lanseres offisielt medio oktober.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...