Vice Skrevet 1. september 2005 Del Skrevet 1. september 2005 De som skrives om New Orleans nå høres rimelig horribelt ut. Med skyting og plyndring over en lav sko. Er det så ille som det beskrives eller er det noen ytterst få enkeltepisoder som blir blåst opp som vanlig? http://www.dagbladet.no/nyheter/2005/09/01/442069.html I artikkelen står det feks. at evakueringshelikoptre har blitt beskutt!? Hva er det som skjer? Hvem har interesse av å skyte på redningshelikopter?? En annen ting som slår meg : "Selv har politiet akutt mangel på våpen, og ber innbyggerne om å levere inn det de har." Hva har samfunnet kommet til når politiet må be om våpen fra inbyggerne for å kunne beskytte dem? Lenke til kommentar
Balthazor Skrevet 1. september 2005 Del Skrevet 1. september 2005 nå er det ikke uvanlig at media blåser opp ting og tang, men det der så ganske sykt ut ja Lenke til kommentar
Gef Skrevet 1. september 2005 Del Skrevet 1. september 2005 (endret) Nå har jeg hørt at kriminaliteten i New Orleans er ganske høy. Det er en rekke områder man blir advart mot, f.eks man kan bli skutt ned og drept uten grunn etter en viss tid på kvelden. Mye av dette pga. mye fattigdom. Jeg regner med at mye av plyndringen som skjer etter orkanen kan ha noe med at de fattige trenger mat og ressurser for å klare seg og fordi de nå har en meget god sjanse til å skaffe seg goder uten å bli straffet for det. De er nok desperate og jeg skjønner dem. Leve et liv med dårlige kår er tøft. Men at evakueringshelikoptere har blitt beskutt kan jeg ikke se noen grunn til. Endret 1. september 2005 av Gef Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 1. september 2005 Del Skrevet 1. september 2005 (endret) Det er filleproletariatets sjanse til å berike seg dette. De som måtte bli igjen i byen fordi de ikke hadde noe å evakuere til eller med. Det bor en halv million mennesker i selve New Orleans og 1,3 millioner med forstedene. 27,9% av dem lever under fattigdomsgrensen. (Kilde Wikipedia.) Edit: Jeg var der så sent som i fjor, og spaserte gjennom bydelene Gef snakker om. Eneste hvite fjes jeg så på to timer var mitt eget som speilet seg i vinduene. Fattigdommen var påtrengende, men de som snakket til meg var hyggelige nok. De fleste bare så rart på meg... Geir Endret 1. september 2005 av tom waits for alice Lenke til kommentar
co2 Skrevet 1. september 2005 Del Skrevet 1. september 2005 Alltid fint å se våpenlovene i USA gjøre en nytte for seg! Lenke til kommentar
sumptrollet Skrevet 1. september 2005 Del Skrevet 1. september 2005 Mye av dette pga. mye fattigdom. Jeg regner med at mye av plyndringen som skjer etter orkanen kan ha noe med at de fattige trenger mat og ressurser for å klare seg og fordi de nå har en meget god sjanse til å skaffe seg goder uten å bli straffet for det. De er nok desperate og jeg skjønner dem. Leve et liv med dårlige kår er tøft. Det er en forskjell på å stjele barnemat fordi man har en sulten unge og å stjele en plasma-tv. Jeg er generelt ikke tilhenger av noen av delene, men det sistnevnte er betraktelig verre enn det første. Lenke til kommentar
sumptrollet Skrevet 1. september 2005 Del Skrevet 1. september 2005 Alltid fint å se våpenlovene i USA gjøre en nytte for seg! Det har i alle fall medført at det i mangel av ordensmakt ikke er det kriminelle som sitter med maktmonopol. Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 1. september 2005 Del Skrevet 1. september 2005 Alltid fint å se våpenlovene i USA gjøre en nytte for seg! Du mener det er bra de sivile kan forsvare seg og hjem mot de bevæpnede bandene, går jeg ut fra. Lenke til kommentar
co2 Skrevet 1. september 2005 Del Skrevet 1. september 2005 Alltid fint å se våpenlovene i USA gjøre en nytte for seg! Du mener det er bra de sivile kan forsvare seg og hjem mot de bevæpnede bandene, går jeg ut fra. Som igjen fikk flesteparten av våpnene ut ifra våpenlovene Lenke til kommentar
Samene Skrevet 1. september 2005 Del Skrevet 1. september 2005 Det redningshelikopteret som ble sendt var fra us airforce, og kan kanskje forklare hvorfor folk tok det som en trussel. Hvilke helikoptertype som ble sendt er jo som alltid uteblitt i pressen. Hva hvis de sende en flawhawk, som i andre tilfeller er langt mer kjent som blackhawk og Battlehawk? Siden helikopteret var millitært og ble sendt ut hvor plyndring er hovedtema, tror jeg kanskje jeg og hadde sendt den noen skudd. Er det ærklært untakstilstand i området? Lenke til kommentar
co2 Skrevet 1. september 2005 Del Skrevet 1. september 2005 Det redningshelikopteret som ble sendt var fra us airforce, og kan kanskje forklare hvorfor folk tok det som en trussel. Hvilke helikoptertype som ble sendt er jo som alltid uteblitt i pressen. Hva hvis de sende en flawhawk, som i andre tilfeller er langt mer kjent som blackhawk og Battlehawk? Siden helikopteret var millitært og ble sendt ut hvor plyndring er hovedtema, tror jeg kanskje jeg og hadde sendt den noen skudd. Er det ærklært untakstilstand i området? WTF, hvorfor i all verden skulle de frykte et militærhelikopter som blir brukt til å transportere dem? -Grunnen til at de skjøt på dem er sannsynligvis sinne fordi de ligger så langt bak i køen for å være med ut. Lenke til kommentar
Samene Skrevet 1. september 2005 Del Skrevet 1. september 2005 Ja hvorfor skulle noen skyte på helikopteret, og hvordan skulle de vite at det var til evakuerings formål? Jeg tror ikke folk er så dum at de skyter på ett redningshelikopter så jeg tror det ligger noe mer til grunn her. Å bli møtt av ett helikopet med mitraliøser er sikkert ikke enkelt hvorenn en er. Lenke til kommentar
co2 Skrevet 1. september 2005 Del Skrevet 1. september 2005 Ja hvorfor skulle noen skyte på helikopteret, og hvordan skulle de vite at det var til evakuerings formål? Jeg tror ikke folk er så dum at de skyter på ett redningshelikopter så jeg tror det ligger noe mer til grunn her. Å bli møtt av ett helikopet med mitraliøser er sikkert ikke enkelt hvorenn en er. Hvordan vet du det er mitraliøser på det? -Og hvorfor i helv*tte skulle USA starte en utslettelseskrig mot de som skulle evakueres? Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 1. september 2005 Del Skrevet 1. september 2005 de skyter kanskje fordi ordføreren tidligere har uttalt at plyndring vil straffes så strengt loven tillater? (oh husk, dette er landet der man har lov til å skyte "trespassers") Da vil muligens ett militært helikopter sees på som en trussel. Btw, det er ikke bare i New Orleans det foregår plyndring så fort det ikke er politi til stede. Se bare på opptøyene i LA på...hva var det 80 eller 90 tallet? MASSIV plyndring. De veit de ikke kan/vil bli tatt, så why not lissom? Lenke til kommentar
co2 Skrevet 1. september 2005 Del Skrevet 1. september 2005 (endret) de skyter kanskje fordi ordføreren tidligere har uttalt at plyndring vil straffes så strengt loven tillater? (oh husk, dette er landet der man har lov til å skyte "trespassers") Da vil muligens ett militært helikopter sees på som en trussel. Btw, det er ikke bare i New Orleans det foregår plyndring så fort det ikke er politi til stede. Se bare på opptøyene i LA på...hva var det 80 eller 90 tallet? MASSIV plyndring. De veit de ikke kan/vil bli tatt, så why not lissom? Dette har da ikke noe med plyndringene å gjøre, dette er de som evakueres fra Super dome, borte fra butikkene. -Det er mest sannsynlig at noen ikke orker de grusomme forholdene der, og ettersom de ikke får være med ut med helikopter, feks om noen dager så skyter på dem. At de er redde for å bli slaktet av mitraliøser er idiotisk EDIT: Dette er mer trussel en redningsfolkene Endret 1. september 2005 av co2 Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 1. september 2005 Del Skrevet 1. september 2005 da er det nok frustrasjon over å ikke få være med. Ironisk nok stopper evac. når de ikke har kontroll over området... å beskyte helikopteret er ikke beste måten å vise at de har kontroll... Og jeg mener ikke at de skal skye med miniguns eller no slikt, men soldater i dørene med rifler er mer enn sannsynlig... Lenke til kommentar
Samene Skrevet 1. september 2005 Del Skrevet 1. september 2005 Hvordan vet du det er mitraliøser på det? -Og hvorfor i helv*tte skulle USA starte en utslettelseskrig mot de som skulle evakueres? 1. Millitære helikoptre pleier å ha mitraliøser siden de er millitære. Og som jeg nevnte ble sikkert en blackhawk sendt inn, men det finnes forskjellige typer av det helikopteret. En flawhawk er ett typisk redningshelikopter, men som jeg antar ville de nok heller sendt inn en BattleHawk (full av våpen), for å sikre seg mot desperados. 2. Om de fattige i usa føler seg misbrukt av regjeringen dems er en annen diskusjon, men er en avgjørende faktor i dette tilfellet. Svaret antaes å være ja. Lenke til kommentar
Samene Skrevet 1. september 2005 Del Skrevet 1. september 2005 -Det er mest sannsynlig at noen ikke orker de grusomme forholdene der, og ettersom de ikke får være med ut med helikopter, feks om noen dager så skyter på dem. At de er redde for å bli slaktet av mitraliøser er idiotisk Poenget ditt er gyldig hvis helikopteret landet. Selv går jeg ut ifra at det aldri skjedde. Lenke til kommentar
co2 Skrevet 1. september 2005 Del Skrevet 1. september 2005 Hvordan vet du det er mitraliøser på det? -Og hvorfor i helv*tte skulle USA starte en utslettelseskrig mot de som skulle evakueres? 1. Millitære helikoptre pleier å ha mitraliøser siden de er millitære. Og som jeg nevnte ble sikkert en blackhawk sendt inn, men det finnes forskjellige typer av det helikopteret. En flawhawk er ett typisk redningshelikopter, men som jeg antar ville de nok heller sendt inn en BattleHawk (full av våpen), for å sikre seg mot desperados. 2. Om de fattige i usa føler seg misbrukt av regjeringen dems er en annen diskusjon, men er en avgjørende faktor i dette tilfellet. Svaret antaes å være ja. Under de jævlige forholdene deres så ser jeg ingen grunn til at de skal starte krig mot hjelpemannskaper. Ikke black panters det er snakk om Lenke til kommentar
co2 Skrevet 1. september 2005 Del Skrevet 1. september 2005 -Det er mest sannsynlig at noen ikke orker de grusomme forholdene der, og ettersom de ikke får være med ut med helikopter, feks om noen dager så skyter på dem. At de er redde for å bli slaktet av mitraliøser er idiotisk Poenget ditt er gyldig hvis helikopteret landet. Selv går jeg ut ifra at det aldri skjedde. Jeg vil gå ut ifra de har forhåndsbestemt hvem så skal vær med, ellers ville det vært folkemengder rundt helikopterene Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå