Gaut1 Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Funker det å putte noe sprit i kaffe? Som altså da ender opp med en god smak? Hadde vært litt kos å sprite opp kaffen litt^^ Karsk! Kaffe og heimbrent Finnes mange metoder man "skal" blande ut på, sikkert noen karsk-hoder der ut som kan forklare bedre enn meg En litt mildere sort er kaffe og baileys. Tror ca det er 2/3 kaffe og 1/3 baileys. Bland etter smak. Lenke til kommentar
Pixl. Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Vodka og kalinka er supert og blande med KULI!!! den tar bort smaken helt, blandet det for en stund tilbake 1 del sprit 2 deler kule smakte bare kuli Lenke til kommentar
Dammed Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 kuli lol. alle juicer funker med vodka som regel. Eple juice funker bra, blir veldig syrlig etter hvert da. De fleste energi drinker funker også veldig bra med begge sprit typene. Appelsin juice funker veldig bra med tequila også. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 noen som har erfaring med dworek .. ? Har en kamerat som sverger til denne. Skal visstnok funke greit med appelsinjuice. For det andre, hva er egentlig vitsen med å grave opp en fire år gammel tråd? Du kunne jo spurt i drinktråden? Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Utgammel tråd, men samme det. For de som sier "Tequila skal ikke blandes !!!" med all sin fjortis-skråsikkerhet: Long Island Ice Tea: 1 cl tequila 1 cl vodka 1 cl gin 1 cl Cointreau eller triple sec 1 cl rom Sourmix Coca-cola Drinken ble forøvrig kåret til verdens beste for noen år siden, og har eksistert siden 70-tallet. Kan legge til at den er farlig god (og dyr). Lenke til kommentar
Dammed Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 (endret) dyr og dyr. Dyr på bar ja, for det tar 5 sekunder mer å lage enn andre. Men er jo bare 5 cl sprit per drink, samma om det gin eller vodka. Prisen er på 350 kr per liter uansett (sånn ca). Problemet er å kjøpe 5 forskjellige typer sprit for å lage en bestemt drink da. :/ f.eks: Endret 19. mars 2009 av Dammed Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 Blank tequila gjør seg jævlig godt med Irn Bru! Samme gjelder blank rom, om du ikke sku finne noe bedre å blande med - og det skal godt gjøres, samt gin (woo, endelig noe godt å blande gin med!) Kalinka kan du blande med det meste, du bør heller spørre hva du ikke kan blande det med. Jeg anbefaler at du holder deg unna å blande det med fløte, melk, kraft, vann og mozell light. Men det beste er jo selvfølgelig å bruke tequilaen i Tequila Sunrise, Tequila Screwdriver, Margaritaer og Mexican Clits Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 Blank tequila gjør seg jævlig godt med Irn Bru!Samme gjelder blank rom, om du ikke sku finne noe bedre å blande med - og det skal godt gjøres, samt gin (woo, endelig noe godt å blande gin med!) Kalinka kan du blande med det meste, du bør heller spørre hva du ikke kan blande det med. Jeg anbefaler at du holder deg unna å blande det med fløte, melk, kraft, vann og mozell light. Men det beste er jo selvfølgelig å bruke tequilaen i Tequila Sunrise, Tequila Screwdriver, Margaritaer og Mexican Clits Irn Bru er helt konge å blande med sprit, smaker bare godt, men er litt farlig når man ikke merker spritsmak spør du meg hehe Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 Jeg har egentlig ingen gode erfaringer med å blande det med vodka eller drue. Syns det smaker så weird Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 Jeg har egentlig ingen gode erfaringer med å blande det med vodka eller drue. Syns det smaker så weird Hehe, syns det tar bort all spritsmaken hvertfall, for de som ikke takler den. Litt rar smak er det, men liker`n uansett hehe Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 Syns bare det blir mye bedre om man blander Irn Bru med lys rom, lys tequila eller gin Lenke til kommentar
Dammed Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 hmm, aldri hørt om Irn Bru før. Hvor får man kjøpt det? Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 På alle slags butikker er min erfaring. Har funnet det i Oslo, i Stavanger og rundt om i Trøndelag På Mega, Prix, Rema, Spar, Meny, Ica og innbiller meg at jeg har sett det på Kiwi også. Lenke til kommentar
Trikrin Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 For å være helt ærlig, så funker gul Lipton Tea med masse sukker veldig godt å blande med brennevin. Da merker du ikke sprit-smaken i det hele tatt. Drakk brennevin i gamle dager, og da var det måten å gå fram på. Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 mMmm ... Teknert ^^ Mye bedre enn karsk i alle fall Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 dyr og dyr. Dyr på bar ja, for det tar 5 sekunder mer å lage enn andre. Men er jo bare 5 cl sprit per drink, samma om det gin eller vodka. Prisen er på 350 kr per liter uansett (sånn ca). Problemet er å kjøpe 5 forskjellige typer sprit for å lage en bestemt drink da. :/ Det var poenget ja, skal man være beredt på å tilberede Long Island Ice Tea må man jo ha et visst basisutvalg av the gas. Men den er faktisk svært så god, selv om blandingen på papiret ser litt *ugh* ut. Er man ute er det bare å gå bananas, selvsagt. Og det har man dessverre gjort. Noen ganger. Eller egentlig litt mer enn "noen" ganger. Og angret har man også gjort. Flere ganger. For ikke å si hver gang. Jaja. Merk: Ordet "man" ("...Og det har man dessverre gjort...") gjenspeiler på ingen måte undertegnede. På ingen som helst måte faktisk. Bare litt. Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 Noen her som har prøvd og blande sprit og urge? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 Syns jeg minnes Datasmurf skrev noe om at han blanda ei halv flaske Urge (1,5l) og resten sprit eller noe i den duren. Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 20. mars 2009 Del Skrevet 20. mars 2009 (endret) Urge med en skive lime er sikkert godt for de som liker urge Jeg er ikke noen superfan av Urge, men drikker det noen ganger. Jeg har en regel når det kommer til blandavann, og det er å IKKE blande med brus jeg til ofte drikker. Blandet med bringebær saft for maaange år siden. I dag greier jeg ikke å drikke den safta. Endret 20. mars 2009 av Turtlis Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 20. mars 2009 Del Skrevet 20. mars 2009 hmm, aldri hørt om Irn Bru før. Hvor får man kjøpt det? Drikka er oransje hvertfall, og flaska er annerledes enn vanlige norske flasker, får den vel bare i halvlitere også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå