Gå til innhold

Hva kan blandes med alkohol?

g@bb@

Anbefalte innlegg

Funker det å putte noe sprit i kaffe? Som altså da ender opp med en god smak? Hadde vært litt kos å sprite opp kaffen litt^^

Karsk! Kaffe og heimbrent :woot:

Finnes mange metoder man "skal" blande ut på, sikkert noen karsk-hoder der ut som kan forklare bedre enn meg :p

En litt mildere sort er kaffe og baileys. Tror ca det er 2/3 kaffe og 1/3 baileys. Bland etter smak.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kuli lol.

alle juicer funker med vodka som regel. Eple juice funker bra, blir veldig syrlig etter hvert da. De fleste energi drinker funker også veldig bra med begge sprit typene. Appelsin juice funker veldig bra med tequila også.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234
noen som har erfaring med dworek .. ? :p

Har en kamerat som sverger til denne. Skal visstnok funke greit med appelsinjuice.

For det andre, hva er egentlig vitsen med å grave opp en fire år gammel tråd? Du kunne jo spurt i drinktråden? :)

Lenke til kommentar

Utgammel tråd, men samme det. For de som sier "Tequila skal ikke blandes !!!" med all sin fjortis-skråsikkerhet:

Long Island Ice Tea:

1 cl tequila

1 cl vodka

1 cl gin

1 cl Cointreau eller triple sec

1 cl rom

Sourmix

Coca-cola

Drinken ble forøvrig kåret til verdens beste for noen år siden, og har eksistert siden 70-tallet. Kan legge til at den er farlig god (og dyr).

Lenke til kommentar

dyr og dyr. Dyr på bar ja, for det tar 5 sekunder mer å lage enn andre. Men er jo bare 5 cl sprit per drink, samma om det gin eller vodka. Prisen er på 350 kr per liter uansett (sånn ca).

Problemet er å kjøpe 5 forskjellige typer sprit for å lage en bestemt drink da. :/

f.eks:

LongIslandIceTeasprit.jpg

LongIslandIceTea.jpg

Endret av Dammed
Lenke til kommentar

Blank tequila gjør seg jævlig godt med Irn Bru!

Samme gjelder blank rom, om du ikke sku finne noe bedre å blande med - og det skal godt gjøres, samt gin (woo, endelig noe godt å blande gin med!) :p

Kalinka kan du blande med det meste, du bør heller spørre hva du ikke kan blande det med. Jeg anbefaler at du holder deg unna å blande det med fløte, melk, kraft, vann og mozell light.

Men det beste er jo selvfølgelig å bruke tequilaen i Tequila Sunrise, Tequila Screwdriver, Margaritaer og Mexican Clits :love:

Lenke til kommentar
Blank tequila gjør seg jævlig godt med Irn Bru!

Samme gjelder blank rom, om du ikke sku finne noe bedre å blande med - og det skal godt gjøres, samt gin (woo, endelig noe godt å blande gin med!) :p

Kalinka kan du blande med det meste, du bør heller spørre hva du ikke kan blande det med. Jeg anbefaler at du holder deg unna å blande det med fløte, melk, kraft, vann og mozell light.

Men det beste er jo selvfølgelig å bruke tequilaen i Tequila Sunrise, Tequila Screwdriver, Margaritaer og Mexican Clits :love:

Irn Bru er helt konge å blande med sprit, smaker bare godt, men er litt farlig når man ikke merker spritsmak spør du meg hehe

Lenke til kommentar
dyr og dyr. Dyr på bar ja, for det tar 5 sekunder mer å lage enn andre. Men er jo bare 5 cl sprit per drink, samma om det gin eller vodka. Prisen er på 350 kr per liter uansett (sånn ca).

Problemet er å kjøpe 5 forskjellige typer sprit for å lage en bestemt drink da. :/

Det var poenget ja, skal man være beredt på å tilberede Long Island Ice Tea må man jo ha et visst basisutvalg av the gas. Men den er faktisk svært så god, selv om blandingen på papiret ser litt *ugh* ut. Er man ute er det bare å gå bananas, selvsagt. Og det har man dessverre gjort. Noen ganger. Eller egentlig litt mer enn "noen" ganger. Og angret har man også gjort. Flere ganger. For ikke å si hver gang. Jaja.

Merk: Ordet "man" ("...Og det har man dessverre gjort...") gjenspeiler på ingen måte undertegnede.

På ingen som helst måte faktisk.

Bare litt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Syns jeg minnes Datasmurf skrev noe om at han blanda ei halv flaske Urge (1,5l) og resten sprit eller noe i den duren.

Lenke til kommentar

Urge med en skive lime er sikkert godt for de som liker urge :p

Jeg er ikke noen superfan av Urge, men drikker det noen ganger.

Jeg har en regel når det kommer til blandavann, og det er å IKKE blande med brus jeg til ofte drikker.

Blandet med bringebær saft for maaange år siden. I dag greier jeg ikke å drikke den safta.

Endret av Turtlis
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...