Gå til innhold

Hva kan blandes med alkohol?

g@bb@

Anbefalte innlegg

Ok jeg har et lite problem, satt med et par tuborg i går. Fy faen det smaker seriøst vondt, satt til slutt med fanta i den ene hånden og Pilsen i den andre. det hjalp men ikke nok. Hva kan jeg gjøre? Er det ingen andre en meg som liker Cider bedre? eller "rusbrus"? Dem gjær smaken fra Øl er utholdelig og om du raper litt senere:omg:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ok jeg har et lite problem, satt med et par tuborg i går. Fy faen det smaker seriøst vondt, satt til slutt med fanta i den ene hånden og Pilsen i den andre. det hjalp men ikke nok. Hva kan jeg gjøre? Er det ingen andre en meg som liker Cider bedre? eller "rusbrus"? Dem gjær smaken fra Øl er utholdelig og om du raper litt senere:omg:

Øl er best! :w00t:

Det er bare en tilvenningssak. Drikk masse øl så

blir du vant ;)

Lenke til kommentar
Uff, blir kvalm bare av å tenke på det:( skal du skylle ned med brus får man ikke plass til noe:( fikk lesset i meg 5øl. og 1l brus. Eple fanta usj... gammel er du? Er 15 selv, Cider neste gang!

Hehe.. 15 åringer skal ikke drikke vettu.

Når du har passert 18 er øl godt :p

Jeg er 24 og liker ikke cider og rusbrus :sick:

Lenke til kommentar

Hehe.. 15 åringer skal ikke drikke vettu.

Hvor har jeg ikke hørt det før :tease: Når du først finner ut av Øl er vondt så prøver du Campari, Vodka osv,, Da blir skuffelsen enda større :thumbdown: ser ikke ut som du er 24 på bildet :whistle:

Endret av Mouser
Lenke til kommentar

Hvor har jeg ikke hørt det før :tease: Når du først finner ut av Øl er vondt så prøver du Campari, Vodka osv,, Da blir skuffelsen enda større :thumbdown: ser ikke ut som du er 24 på bildet :whistle:

Du ser ikke 15 ut på bildet du heller :p

Cider er for pingler ;) Vodka og annen sprit er godt når

man blander det riktig.. :)

Lenke til kommentar

Øl er aldri godt de første gangene. Jeg sliter enda med ettersmaken. Så jeg gidder stort sett aldri drikke øl med mindre jeg er ute og går en varm dag og de jeg går med vil ha en pils. Men store mengder syns jeg ikkeno om. Og jeg er 27.

Stort sett all alkoholholdig drikke er tilvenningssak (med mindre det er søtt og klissete som likør, cider eller rusbrus), men man trenger jo ærlig talt ikke tvinge det i seg heller. Bare å drite i det da.

Jeg fikk det som skulle være "kjempebra" Champagne på nyttårsaften ifjor, syns det smakte gjæra møkk med kullsyre i. Drikker heller Villa Champagnebrus.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

Hvor har jeg ikke hørt det før :tease:  Når du først finner ut av Øl er vondt så prøver du Campari, Vodka osv,, Da blir skuffelsen enda større  :thumbdown: ser ikke ut som du er 24 på bildet :whistle:

Du ser ikke 15 ut på bildet du heller :p

Cider er for pingler ;) Vodka og annen sprit er godt når

man blander det riktig.. :)

:( cider er jo godt i hvertfall :cry: Vodka er noe shit! men du trenger ikke så mye av det da :thumbup: Øl må jo presses ned i store mengder. håper jeg slipper den jævla skrekken for ettersmaken til Øl etter en tid :hmm::hrm:

Lenke til kommentar

Lagde meg min egen versjon av en Pedro Collins (samme som Tom Collins bare med white rum) nå og den ble veldig veldig god :p

Gjorde så her:

Tok frem et vanlig longdrinkglass (et ordentlig longdrink glass, ikke et kjøkkenglass).

4 cl rom (kan ha mer)

2 cl hjemmelaget supersukkerlake (oppskrift nederst)

4 store isbiter

2 frosne kirsebær

saften av 1 sitron

Schweppes indian tonic water (skal egentlig bruke farris, men hadde ikke tilgjengelig)

Bare blanda alt sammen. Først rom, så sitron og rørte, så sukkerlake, så isbiter og til sist tonic.

Oppskrift supersukkerlake:

Bruk en 0.5l flaske (feks cola flaske)

Ha oppi ca. 1/3 sukker

1/3 vann

resten tar man oppi en "dæsj" (ca. 0.5 dl av hver) av:

Jordbærsaft/sirup

Solbærsaft/sirup

Melis

XL1 pulver med lime/lemon smak :p

Det går an å bare lage "gommesirup"/sukkerlake ved å blande 50/50 vann og sukker. Det smaker bare bedre med litt frukt i.

Isbitene flyter på toppen, mens kirsebærne flyter til bunns ettersom de tiner, og kan spises når man er ferdig :dribble: Drinken smaker ganske bittert, men samtidig kjenner man sitronen og sukkerlaken. Det hadde blitt bedre med farris enn tonic water hvertfall.

Lenke til kommentar
  • 3 år senere...

Har smakt dworek men kan ikke huske hva den var blanda med eller om den var blanda i det hele tatt :p

Hva er best å blande Bacardi Razz og Lemon med?

Razz -> cola?

Lemon -> Sprite?

Eller omvendt?

Blitt lei Cola og Razz nå..

Endret av tols
Lenke til kommentar
Har smakt dworek men kan ikke huske hva den var blanda med eller om den var blanda i det hele tatt :p

Hva er best å blande Bacardi Razz og Lemon med?

Razz -> cola?

Lemon -> Sprite?

Eller omvendt?

Blitt lei Cola og Razz nå..

Omvendt ;)

Lenke til kommentar
Øl er best! konservativ_woot.gif

Det er bare en tilvenningssak. Drikk masse øl så

blir du vant wink.gif

Helt riktig, likte ikke øl selv før. men nå er det beste jeg vet omtrent, man må bare drikke det for å bli vant med det. Budweiser er en mild, god og lettdrikkelig øl, ville kansje tippe den er best for de som vil begynne å drikke øl? men smaken er som baken. det som gjorde meg frelst på øl, var en iskald Heineken.

edit: tråden er jo fra 2005 ser jeg nå. hah

Endret av Simkin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...