Gå til innhold

Sound Blaster X-Fi Fatal1ty FPS

Anbefalte innlegg

Jeg bruker idag SPDIF digital coax utgangen innebygget på hovedkortet, til å sende filmlyd (xvid) via AC3filter og digital RCA kabel til surround anlegget og dens digitale coax inngang.

Spørsmålet er om et Creative X-Fi lydkort vil kunne forbedre lydkvaliteten for oss, som har et bra surround stueanlegg som konverterer AC3 signalet fra PC til DTS eller DD5.1 og ut til stuehøyttalerne? Går det evt på kvaliteten til SPDIF utgangen da eller, fordi et digitalt signal er jo digitalt allerede og kan man da få bedre kvallitet egentlig..

Jeg skjønner godt at de med eget "pc rom" med slike 7.1 PC høyttalere uten egen forsterker, vil kunne oppleve kvalitetsøkning når det er Creative Sound Blaster X-Fi som tar seg av lydkonverteringen osv. Noen som vil kommentere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kortet har ekstremt gjennomtenkte touches, som f.eks at lyden muter seg selv litt på et program, hvis du åpner et annet program som har lyd-muligheter. Dermed er det alltid det programmet som har fokus, som har kraftigst lyd.

4898129[/snapback]

Interessant finesse, men jeg håper det går an å skru den av? Det er sikkert ikke alltid en fordel at volumet justerer seg selv, f.eks. hvis man vil ha på musikk i bakgrunnen mens man jobber med et annet program. Ikke noe stort problem uansett da, men det optimale ville jo være om man kan skru denne funksjonaliteten av/på.
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Kjøpte fatality kortet og har prøvd og få til og bruke mic inngang på frontmodulen i forskjellige program som skype, teamspeak osv og ikke fått det til. og etter det jeg har funnet på creative sine sider så er det bare en lydinpillings inngang og ikke til kommunikasjonsprogrammer.

Synd at man må kjøre lyden til høyttalersett analogt for å bruke digitalutgangen som mic inngang, det skulle vært en port for mic og en digitaluttgang istedet for den kombiversjonen som de har lagt opp til.

For å kunne kjøre digitallyden til høyttalerne så må jeg kjøre skype, teamspeak på en annen maskin noe som kan være tungvindt til tider :ermm:

Lenke til kommentar

Jeg har ikke fata1ty selv, men etter hva jeg husker fra tidligere i tråden her så er mic-inngangen på frontpanelet definert som MIC2. Du må mao sette opp f.eks TS med MIC2, i og med at default-innstillinger er MIC1 som sitter påbapå selve kortet.

Et annet problem som jeg har vært borti er at MIC'en blir mute'a i lydinnstillingene. Slet fryktelig med det intil jeg så at problemet lå i software.

Lenke til kommentar

Har kjøpt Fatal1ty selv, og det er ett fett kort! Våpnene i BF2 har en helt hinsides trøkk. Musikklyttingen er en fryd.. Men.. Jeg har litt problemer med knepping i BF2, ikke mye men akkurat nok til å bli irritert. Har oppdatert driverne. Kneppingen synes å være på de programmene som var på maskinen før jeg installerte lydkortet. Hører ingen knepping når jeg lytter på cder, eller jeg lytter på musikk som jeg akkurat har rippet? Kan ting og tang henge igjen fra det gamle lydkortet? Avinstallerte alt som het Audigy, brukte drivercleaner..

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
Hepp!

Til alle som spør om en test i BF2. Dice brukte en tidlig, tidlig beta av dette kortet når de utviklet BF2. Så X-Fi fungerer langt fra optimalt med BF2 enda. Faktisk vil man ved å velge høyeste settings og X-Fi få en rekke skrapelyder og annet møl. Creative og Dice er naturlig nok klar over problemet og har meldt at det vil komme oppdateringer til BF2.

Når alt av oppdateringer har kommet skal livet på slagmarken ikke bli det samme hvis vi/jeg skal tro det jeg ble fortalt av Creatives representanter. Dere har absolutt noe å glede dere til!

4774927[/snapback]

Har det kommet noen oppdatering her nå? Hilsen en som lurer på og kjøpe dette kortet og spiller BF2.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...