jjjjjjjjjjeeeeeeeeeeee Skrevet 10. august 2002 Del Skrevet 10. august 2002 Da jeg skulle starte opp X i FBSD i morges så var plutselig alle ikonene ¨på skrivebordet borte (gikk heller ikke an å høyreklikke på det) Noen som vet hva dete skyldes? Har prøvd å formatere/installere på nytt men det hjelper ikke stort.. På forhånd takk for svar. Lenke til kommentar
klingtai Skrevet 11. august 2002 Del Skrevet 11. august 2002 Er det KDE eller Gnome du bruker? Noen vindushåndterer av noe slag? Har du prøvd å redigere .xinitrc som ligger skjult hjemmemappa di? Prøv: ee .xinitrc ("ee" er en texteditor) Da skal du ha en linje der som der står: exec /usr/X11R6/bin/"hvasomhelst" Endre den slik at det står: exec /usr/X11R6/bin/twm Lagre endringer, start X på nytt og se hva som skjer da! Fungerer X-serveren riktig, skal du ha en helt enkel vindushåndterermed en gråprikkete (stygg) bakgrunn. [ Denne Melding var redigert av: runmad på 2002-08-11 02:16 ] Lenke til kommentar
jjjjjjjjjjeeeeeeeeeeee Skrevet 11. august 2002 Forfatter Del Skrevet 11. august 2002 jeg kommer inn i GNOME men problemet mitt er at alle ikonene å hjemmemappa mi er sjult og som sagt går det heller ikke an å høyreklikke på den.. bruker sawfish windowmanager Lenke til kommentar
klingtai Skrevet 11. august 2002 Del Skrevet 11. august 2002 OK :smile: Trodde problemet var at, kanskje windowmanageren din kræsja. Nei, da vet jeg ikke hva dette kan være. Har ingen erfaring med Sawfish. Har du prøvd en annen? Lenke til kommentar
nesquik Skrevet 12. august 2002 Del Skrevet 12. august 2002 Hmm. Merkelig at det skjer helt plutselig.... Har du X som musepeker eller normal peker? Har du en X har wm'en kræsjet.... jeg ser nærmere på andre muligheter nu. forvent en edit... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå