Gå til innhold

Vil Danske Webshopper konkurere ut Norske ?

Anbefalte innlegg

Det er vaskedag i dag (selvoppnevnt) og da finner jeg selvsagt på 1000 andre ting.

SHG er jo en relativt ny aktør i det norske markede, etter å surfet litt på nettsiden deres, fikk jeg lyst til å sette opp en ok maskin med deler som den ledende Norske webshoppen Komplett har , mot hva Shg tilbyr. Jeg gjorde inga nummer ut av å prøve å finne de deler det var størst differanse på, en sette opp en kurant gamer maskin, med deler som ofte er anbefalt her på forumet, må si jeg ble litt forbauset over den store prisforskjellen.

------------------------------------------------------- -----SHG---Komplett---Diifferanse

DFI LP UT NF4 SLI-D, nForce4 SLI, S939.......... 1423----1649---- 15,88%

AMD Athlon64, 3700+, S939, BOX, San Dieg.... 2220----2395---- 7,88%

Arctic Cooling Freezer 64, AMD K8.................... 185---- 295---- 59,46%

Seagate 7200.8 300GB, 8MB, SATA, NCQ.........1281----1450---- 13,19%

NEC ND-3540, DVD±RW.................................. 368---- 495---- 34,51%

Corsair TwinX1024-3200XLPRO, 2x512 MB........2003----2049---- 2,30%

Asus EN7800GT/2DHTV/256M, 7800GT............,3690----3895 ---- 5,56%

Chieftec Dragon DX-01SL-D-U-400, Silver ........ 870----1049---- 20,57%

------------------------------------------------------------12040---- 13277---- 10,27%

Jeg stiller meg noen spørsmål

Får danskene sine varer så mye rimeligere inn ?

Driver de mye mer effektivt enn Norske Webshopper ?

Har de Norske webshoppenene mye bedre service ?

Ja rett og slett hva kan slike store forskjeller skyldes.

Nå tilbake til vaskedagen, mens jeg har noe å fundere på.

Endret av Osse
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

FRAKTPRISER: SHG

NORGE:

Vekt Frakt

0 - 20 kg NOK 125,00*

*Hertil kommer postoppkrav tillegg på kr. 50,-

Komplett estimerte fraktpriser

Servicepakke 227.5 inkl. mva. 272.5 inkl. mva.

Nå ble jeg mer forbauset, hvordan kan SHG estimere så mye lavere fraktpriser ????

Lenke til kommentar

Lave fraktpriser kan skyldes det at Posten Norge har avtale med andre aktører innenfor post i utlandet. Pga disse avtalene, ser vi ofte at det kan være billigere å sende pakker fra utlandet inn til landet. Noe av det samme ser vi også på brev porto. Mange selskaper sender reklame fra typiske lavkost-land inn til Norge, og sparer dermed betydelige beløp. Mener også FrP gjorde noe så lurt som dette på en innkalling/informasjon de sendte ut.. :roll:

Lenke til kommentar

hmm, fanken ta posten, er jo en skam med slike fraktforskjeller i vårt langstrakte land, er jo inga logikk i at det skal være rimeligere å sende fra Danmark til Tromsø, enn fra Sandefjord til Tromsø.

Endret av Osse
Lenke til kommentar
FRAKTPRISER: SHG

NORGE:

Vekt Frakt

0 - 20 kg NOK 125,00*

*Hertil kommer postoppkrav tillegg på kr. 50,-

Komplett estimerte fraktpriser

Servicepakke 227.5 inkl. mva. 272.5 inkl. mva.

Nå ble jeg mer forbauset, hvordan kan SHG estimere så mye lavere fraktpriser ????

Fraktprisene som shg.no oppgir er ikke beregnet ut fra ordren. Det er bare en statisk side. Regner med at det blir to pakker å sende (en med kabinett og en med resten) og dermed vil prisen bli dertil høyere.

Lenke til kommentar

uansett, de ser billige ut, som sagt dette virker låvende.. så lenge man slepper og stresse med å få det over grensa så er jeg fornøyd.. gleder meg til den dagen de hever momsgrensa til en 10-20 tusen.. da skal jeg slutta å handle i norge ja

dvs handler der det er billigst, hvis norske webshops klarer å konkurese.. selvsagt kjøper jeg hos dem da

Endret av chil
Lenke til kommentar

Sammenlignet mot komplett fordi jeg handler endel der og jeg vet hvilke produkter de har, er bare et par uker siden jeg ble klar over shg. Hadde vel forventet shg skulle slå dem, men ikke så grundig, et 2-3 % synes jeg hadde ært absolutt akseptabelt, og da ville jeg ikke vurdert å skifte levrandør. Og det er vel inga tvil om at Komplett er ledende i Norge når det gjelder størrelse.

Ellers så så jeg Morten K satte opp en maskin til kr 8000,- fra mpx som shg ikke var bedre på når det gjelder pris ytelse, vel hovedårsaken var at mpx har et 7800 GT kort til 3095,-, mens 7800 gt koster 500 mer på shg.

Endret av Osse
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...