Bone Skrevet 1. september 2005 Del Skrevet 1. september 2005 Hei! For en tid tilbake kjøpte jeg meg et par Jensen Scandinavia Wireless USB Adaptere, samt en Jensen Broadband Router. Men, siden det er en slik lang ledning på disse USB-Adapterene, så kjøpte jeg meg senere en NetGear PCMCIA -kort til min bærebare.. Dette har funket greit! Men, nå har jeg flyttet til et mer "usikkert sted", hvor jeg da må passe litt bedre på mitt "åpne trådløse nettverk", og setter derfor opp nettet med WEP64bit -kryptering.. Foreløpig bruker jeg bare koden "AABBCCDDEE" for å teste meg frem, men jeg får ikke kommet meg inn på nettet med NetGear -kortet (når WEP er på). Jeg skriver inn koden slik som man skal gjøre, men jeg får det bare ikke til.. Den ene Jensen USB-adapteren bruker jeg på den stasjonære nå, og når jeg bruker den andre på den bærebare, så får jeg den til å komme på nett ved å taste inn passord osv.. Men, som sagt, ikke når jeg bruker NetGear'n.. Den funker fint når WEP er disabled.. Kan noen hjelpe meg? Er det slik at WEP ikke skal kunne gå når det er forskjellige merker? ..er det slik at KUN EN maskin kan bruke KEY1, og da må en annen maskin bruke KEY2? Jeg har uansett prøvd det også, men til ingen nytte.. KEY1: AABBCCDDEE KEY2: EEDDCCBBAA Takk for hjelp! Lenke til kommentar
Bone Skrevet 1. september 2005 Forfatter Del Skrevet 1. september 2005 ..nå har jeg prøvd og prøvd og prøvd og prøvd, men ENDA har jeg ikke fått det til! Skal det virkelig være slik at NETGEAR og JENSEN ikke er kompatible ovenfor hverandre når det gjelder WEP -krypteringer?! Prøvd bådde 64 og 128 bit, men uten resultater.. Lenke til kommentar
Bone Skrevet 3. september 2005 Forfatter Del Skrevet 3. september 2005 Virkelig ingen som vet?? Lenke til kommentar
la7dfa Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 Alle skal bruke samme key (som routeren). Pass på at det er HEX key du setter på alle enhetene. Har gjort det på samme vis her med linksys router og ralink kort. Lenke til kommentar
Trøtt Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 Hei. Var borti samme problem som deg hos en kollega. Alt fungerte inntil han ville ha WEP påslått. Oppgradering av firmware på router løste problemet her. Gå til Jensen sine hjemmesider og finn ny firmware. Lykke til! Lenke til kommentar
Bone Skrevet 4. september 2005 Forfatter Del Skrevet 4. september 2005 ..føler meg litt dum! Men, det hjalp å skifte FirmWare! Men, jeg måtte skifte FirmWare til NetGear -kortet! Ikke bare Jensen sitt.. (om det hadde noe å si da, da jeg prøvde det først og det virket ikke.. Kanskje begge måtte byttes.. Hvem vet!?) Takk uansett!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå