Gå til innhold

erfaringer med shg.no

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fant noen her: http://www.dinpris.no/merchant_reviews/cid...sid_557_mid_446

Skrevet av Odd Arne fra Kleppe den 23.08.2005 00:42  Butikkrating:    1  2  3  4  5  6 

Enkel bestilling:  1  2  3  4  5  6 

Kundestøtte:  1  2  3  4  5  6 

Levering i tide:  1  2  3  4  5  6 

Kjempebra fra bestilling til pakken er mottatt, hadde håpet at det gikk litt raskere med postgangnen. Det står 2-4 dagers leveringstid, fikk den på 4. dagen. Ellers helt topp!!!! 

Skrevet av Gunder fra Holmestrand den 21.08.2005 13:38  Butikkrating:    1  2  3  4  5  6 

ang.kjøp av HP PSC 2355 all-in one

Korekt og rask levering. Anbefales.

Minus for at medfølgende strømkabel hadde 3stk.plugger i enden.

I norske hjem så har vi kun 2stk. hull i vegguttaket. 

Skrevet av Håvard fra Sandnes den 19.08.2005 11:00  Butikkrating:    1  2  3  4  5  6 

Det tok uker før varen kom og da den endelig kom var det feil vare så jeg måtte sende den i retur. 

Skrevet av LeX fra Oslo den 16.08.2005 21:37  Butikkrating:    1  2  3  4  5  6 

Hvis du er ute etter billig deler så er det rette butikken, helt greie meny...lang leverings tid pga lagret er i Danmark, skal du ha no og det ikke haster så er shg helt kurant! 

Skrevet av Raymond fra Hamarøy den 16.08.2005 21:37  Butikkrating:    1  2  3  4  5  6 

Meget fornøyd med butikken. Meget bra måte siden er lagt opp på. Kommer til å bruke dem flere ganger. Fem av fem stjerner i min bok. keep up the good work!!!

Skrevet av Andre fra 2345 den 14.07.2005 22:15  Butikkrating:    1  2  3  4  5  6 

Bestilte:

AMD Athlon Barton XP 3000+/333, Sokkel A

shg PSU 400 Watt Low Noise, 120mm, 17db

Rask levering og rimelig butikk!

Fant ut at de har endel ting som andre nettbutikker ikke har feks

AMD Athlon Barton XP 3000+/333, Sokkel A

som er veldig vanskelig å oppdrive!

Kundestøtten har jeg foreløpig ikke testet!

Ciao 

Skrevet av John Øyvind fra Ørsta den 11.07.2005 14:00  Butikkrating:    1  2  3  4  5  6 

Bare positive erfaringer fra handel med denne nettbutikken. Varene kom tidligere enn forventet (bestilte bla. et 7800GTX-skjermkort som kom inn tidligere enn hos mange av de mer etablerte nettbutikkene). Kundesupporten var veldig responsiv, og jeg fikk et hyggelig avslag i pris da det viste seg at et av produktene jeg bestilte var feilpriset på nettsidene deres (prisen var oppgitt som billigere enn det den egentlig skulle være, men jeg fikk likevel produktet _billigere_ enn den annonserte prisen.) Utvalg og prisnivå hos denne nettbutikken er generelt sett noe av det beste jeg har sett. 

Skrevet av Tor fra 1621 den 05.07.2005 22:57  Butikkrating:    1  2  3  4  5  6 

Veldig god brukervennlighet på webside. Meget rask levering, jeg kjøpte en printer; Canon Pixma IP4000 og en firewirekabel, pakken kom til mitt postkontor 3 dager senere ! Shg.no hadde også billigste pris av alle andre nettbutikker jeg fant på nettet. Anbefales ! 

Skrevet av Knut fra Jessheim den 28.06.2005 13:10  Butikkrating:    1  2  3  4  5  6 

Butikken solgte den rimeligste printeren jeg fant på nettet (Canon ip5000)

Rask og grei levering slik man forventer det skal være når man handler på nettet. 

Skrevet av Robert fra Florø den 23.06.2005 09:28  Butikkrating:    1  2  3  4  5  6 

Leverte innen avtalt tid til avtalt pris (kjøpte Logitech Z-5500 til samla pris 2675,- inkl. frakt. Billigste alternativ ellers var over kr 3000,-. inkl. frakt.) God telefonsupport-tjeneste. Anbefales. 

Skrevet av Asgeir fra Gjøvik den 20.06.2005 21:52  Butikkrating:    1  2  3  4  5  6 

Dette var en positiv opplevelse. Leveringen foregikk meget hurtig, og jeg fikk en fotoskriver til en fornuftig pris. 

Skrevet av Jon fra Oslo den 15.06.2005 22:37  Butikkrating:    1  2  3  4  5  6 

Enkelt å finne frem på sidene og jaggu var de ikke billigere en komplett og :D 

Skrevet av Pål fra 4580 den 09.06.2005 23:06  Butikkrating:    1  2  3  4  5  6 

Etter å ha ventet i fire dager på et kabinett i fra en annen nettbutikk valgte jeg å bestille alt i fra SHG istedet. Prisen var ca 200 kroner dyrere, men service, respons og utskipping av varene var helt utrolig bra og rask. Som selger selv må jeg si de opplyser veldig godt om dine rettigheter som kjøper og eventuelle problemer som kan oppstå underveis i et kjøp. Et sterkt pluss! 

Skrevet av Tom-Frode fra Trondheim den 12.05.2005 23:56  Butikkrating:    1  2  3  4  5  6 

Disse folka er raske.. fikk min pc på 4 dager etter en sen bestilling på en torsdag. Har snakket med support og fått god hjelp i oppstarten.. Anbefales for nybegynnere. Dansk butikk :).. Billigere en Komplett!!.. Genialt!.

Beste kjøp jeg noen gang har gjort !!!!

Mvh

Tom-Frode

IT-Ansvarlig

BI 

Lenke til kommentar

Jeg har for min del handlet hos www.shg.no 3 ganger den siste måneden, og har bare gode erfaringer fra dem.

Vær obs på følgende:

1. Beregn 1 dag ekstra i postgangen da de sender fra lager i Danmark

2. Porto og oppkravsgebyr tilkommer med 175 kroner

Eneste ulempen slik jeg ser det er den fordyrende portoen i forhold til f.eks. Netshop.no, Komplett.no, PsData.no og Mpx.no. Men til gjengjeld så har de til tider gode priser, og for min del komponenter jeg jakter på :thumbup:

Lenke til kommentar

jeg har også handla noen ganer de siste ukene og alt har kommet den dagen det skal komme, alt har vært i sin skjønneste orden, og supporten er kejmpehyggelig

dette vet jeg fordi jeg kjøpte et dfi hk til meg selv mene det viste seg å være returvare. så sendte det inn til bytte, mene tollen forsinka alt sammen en drøy uke. så etter en del tlf'er og mails for å finne ut hva som foregikk så sendte de faktisk et nytt hovedkort føre de fikk behandla returvaren min :D (de hadde mottatt pakka, mene returbehandleren var ikke kommet tilbake fra ferie)

eller det var sånn jeg fikk greie på at det foregikk i alle fall.

uansett, det eneste som jeg har opplevd som negativt er da ventetiden som tollen og ikke shg har all skyld for

Lenke til kommentar
jeg har også handla noen ganer de siste ukene og alt har kommet den dagen det skal komme, alt har vært i sin skjønneste orden, og supporten er kejmpehyggelig

dette vet jeg fordi jeg kjøpte et dfi hk til meg selv mene det viste seg å være returvare. så sendte det inn til bytte, mene tollen forsinka alt sammen en drøy uke. så etter en del tlf'er og mails for å finne ut hva som foregikk så sendte de faktisk et nytt hovedkort føre de fikk behandla returvaren min :D (de hadde mottatt pakka, mene returbehandleren var ikke kommet tilbake fra ferie)

uansett, det eneste som jeg har opplevd som negativt er da ventetiden som tollen og ikke shg har all skyld for

Jaha, så du synes altså alt har vært i sin sjønneste orden selv om du fikk en returvare tilsendt som ny vare slik at du umiddelbart måtte ta deg bryet med å returnere denne og vente enda lengre på riktig vare?

Det skulle da bare mangle at de ikke sendte deg en erstatning umiddelbart uten å "nehandle" returen din først.

Dette mener jeg er symptomatisk for enkelte "små og mer eller mindre useriøse" nettbutikker. De prøver seg, som i ditt tilfelle når de sender deg en returvars i stedet for en ny vare.

Jeg lurer på hvordan det samme firmaet vil behandle kundene sine den dagen problemene kommer, dvs de får massive returforespørsler pga defekte bærbare.

Nei styr unna denne og lignende "byggesett bærbare" og kjøp heller et etablert merke fra en etablert nettbutikk. Da får du både en leverandør og en produsent som står inne for produktene sine og behandler deg skikkelig når du som mest trenger det. Det er det verdt å betale noen hundrelapper ekstra for.

Lenke til kommentar

Jaha, så du synes altså alt har vært i sin sjønneste orden selv om du fikk en returvare tilsendt som ny vare slik at du umiddelbart måtte ta deg bryet med å returnere denne og vente enda lengre på riktig vare?

Det skulle da bare mangle at de ikke sendte deg en erstatning umiddelbart uten å "nehandle" returen din først.

Dette mener jeg er symptomatisk for enkelte "små og mer eller mindre useriøse" nettbutikker. De prøver seg, som i ditt tilfelle når de sender deg en returvars i stedet for en ny vare.

Jeg lurer på hvordan det samme firmaet vil behandle kundene sine den dagen problemene kommer, dvs de får massive returforespørsler pga defekte bærbare.

Nei styr unna denne og lignende "byggesett bærbare" og kjøp heller et etablert merke fra en etablert nettbutikk. Da får du både en leverandør og en produsent som står inne for produktene sine og behandler deg skikkelig når du som mest trenger det. Det er det verdt å betale noen hundrelapper ekstra for.

altså, for det første så trodde han på support at det var tillatt å selge returvarer som vanlig vare i danmark.

for det andre så er det ikke shg sin feil at tollen bruker en uke på å få klargjordt returene til danmark

shg er på ingen måte en liten butikk, i alle fall ikke i danmark. jeg quoter et lite utdrag fra en mail:

"shg.dk A/S ble etablert i 1997 som et enkeltmannsforetak. Den 1. januar 2002 ble virksomheten omdannet til et aksjeselskap som i 2004 hadde en omsetning på 255 millioner kroner og en soliditetsgrad på 59."

det høres ganske stort ut om du spør meg....

det at de ikke kunne sende en ny vare før returen fra meg var mottatt og behandla, ser jeg ikke på som noe negativt, er rimelig sikker på at det gjelder de fleste webshopper (med mindre man har et spesielt forhold til webshoppen, noe jeg ikke har)

og hvor i huleste fikk du bærbare byggesett fra? trådstarter spurte om erfaringer generelt, og min erfaring er med shg er god den. (jeg velger å la dette med å selge returvare som vanlig vare være en uheldig glipp fra butikken sin side)

hvis du tenker på de varene som shg selv har laget, så forstår jeg skepsisen din, da det er vanskelig å stole på en veldig billig vare som ingen har noen erfaring med. personlig hadde jeg ikke kjøpt noe som shg har laga selv føre jeg hadde fått lest noen erfaringer med produktet og helst et par tester også. men når det er sagt, så gjelder den meningen der i like høy grad produkter utvikla av norske webshopper også. jeg kjøper aldri en vare føre jeg vet om den leverer det jeg ønsker av den.

og ja en liten ting til, nevn en annen webshop som aldri har gjordt en feil....ikke det nei? tenkte meg det...

Endret av Spirre
Lenke til kommentar

Selv er jeg også gledelig overrasket over deres gode priser, men for å undersøke smått nærmere om ikke alt er litt for rosenrødt tok jeg en telefon... og i går sendte jeg en mail... min lille historie kommer her:

Mail sendte jeg i går og forventet svar iallfall før klokken 11 på formiddagen i dag, når dem selv skriver sterkt på sine hjemmesider at alle henvendelser blir besvart innen 1 time fra klokken 10. Så var altså ikke tilfelle med meg...

Derfor tok jeg en telefon, satt en stund i kø selvom det var kun jeg som ringte. Du er nå nr.1 i køen og nå hakkete musikk, dansk stemme. Etter en stund kom jeg gjennom, fikk da snakke med en svenske. Han pleide å svare på svenske henvendelser og muligens noen norske mente han, men grunnet at han "norske" hadde ferie nå var det han som satt på supporten. Svarte på mail gjorde han også - når jeg oppga mitt navn fant han mailen min - og sa at han holdt på å svare på mail... Vel, dette kunne rett og slett virke som et enkeltmannsforetak der kun den eneste på jobb var denne svensken...

Han var stasjonert i Danmark og ingen i Norge kunne en få snakke med - han ene var altså på ferie, SYKT spør du meg... Et så "stort" firma kan da umulig klare å drive med kun ett menneske?

Og hvor blir varene sendt fra? Jeg spurte ikke mannen i telefonen direkte, men når en bestilte via norsk webside skulle det iallfall være norsk tastatur på maskinen. Hyggelig det iallfall....

Personlig sett så virker SHG som et ganske amatørmessig firma. Ikke forstår jeg helt hvordan de visstnok skal være så store i Danmark... men men... ekspandere klarer de kanskje i Norge etterhvert og... bare dem får litt kompetanse inn og ikke er på ferie så kan jo dette bli bra....

Lenke til kommentar

Har selv ringt det norske nummeret til Shg.no, 22112166, når jeg har lurt på noe. Og de få gangene jeg har gjort det har jeg for min egen del fått snakket med den ene norske personen som jobber der. Mail har jeg også prøvd, men der har jeg ikke fått svar i det hele tatt (den ene gangen jeg sendte).

Så for all del, Shg.no har en del og jobbe med :yes:

Har forøvrig bestilt to prosessore fra Shg.no, en Sempron 2600+ og en Sempron 2800+ begge 64-bits. I forhold til Komplett.no så sparer jeg 269 kroner :thumbup: Så velkommen på det norske markedet skal Shg.no være :!:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...