Gå til innhold

7800GT åpning av pipelines

Lucifer89

Anbefalte innlegg

Vet dette er umulig å åpne pipeliner på 7800 korta. men syns jeg leste et sted om at det var noen som hadde fått åpnet et 7800GT sine 20 pipelines til 24. og fikk da et GTX kort til en god del billigere. er dette bare oppspinn eler er det mulig for å åpne et 7800 kort?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så langt vi vet finnes det ikke en måte å låse opp GT enda. Det er ihvertfall ikke snakk om noe så enkelt som en bios-flashing slik som forrige serie. Man skal dog aldri si aldri, det er mulig man kan hard-modde det senere når man finner en løsning, men jeg tror sjansene for at det finnes en "enkel" løsning er liten, ellers hadde den blitt funnet til nå.

-Stigma

Lenke til kommentar

Å hard-modde betyr bare å gjøre fysiske endringer på kortet. F.eks. kunne det kanskje være mulig å åpne de gjennværende pipelinene ved å kortslutte to punkter på kortet. Det var f.eks. sånn multiplier var låst på tidligere AMD prosessorer, så hvorfor ikke noe lignende for GPU'er? Sidne vi ikke har noen slik metode enda så er det jo umulig å si akkurat hvordan en slik hardmod evt. skulle se ut.

Å hardmodde mer ram på skjermkortet kan du bare glømme. De "vennene" dine prøver tydeligvis bare å imponere deg ved å lyve til deg. Det er ikke "mulig" å gjøre, og dessuten hadde de ikke hatt tilgang på minnet som brukes i løs form. Hva er de, 13-15år gamle tenker jeg? ;) Det er mulig å få 6'er serie kort med 512Mb ram i stedet for normale 256, så om de faktisk har 512 så er det nok bare et slikt de har kjøpt og spunnet på en røverhistorie.

-Stigma

PS: Du kan ikke bruke en dimmer på likestrøm (DC). Da må du i såfall bruke et potmeter eller en ren mostand dersom du skal voltmodde noe på kortet ditt. bare ikke la kompisene dine røre hardwaren din, ellers kommer det fort til å lukte svidd hehehe :p

Endret av Stigma
Lenke til kommentar
Å hard-modde betyr bare å gjøre fysiske endringer på kortet. F.eks. kunne det kanskje være mulig å åpne de gjennværende pipelinene ved å kortslutte to punkter på kortet. Det var f.eks. sånn multiplier var låst på tidligere AMD prosessorer, så hvorfor ikke noe lignende for GPU'er? Sidne vi ikke har noen slik metode enda så er det jo umulig å si akkurat hvordan en slik hardmod evt. skulle se ut.

Å hardmodde mer ram på skjermkortet kan du bare glømme. De "vennene" dine prøver tydeligvis bare å imponere deg ved å lyve til deg. Det er ikke "mulig" å gjøre, og dessuten hadde de ikke hatt tilgang på minnet som brukes i løs form. Hva er de, 13-15år gamle tenker jeg?  ;) Det er mulig å få 6'er serie kort med 512Mb ram i stedet for normale 256, så om de faktisk har 512 så er det nok bare et slikt de har kjøpt og spunnet på en røverhistorie.

-Stigma

PS: Du kan ikke bruke en dimmer på likestrøm (DC). Da må du i såfall bruke et potmeter eller en ren mostand dersom du skal voltmodde noe på kortet ditt. bare ikke la kompisene dine røre hardwaren din, ellers kommer det fort til å lukte svidd hehehe  :p

han ene er en 30 år gammal nerd jeg møtte på sommer job og han andre er en venn av meg som går på elektro(Primplater og slikt) og ja takker for forklaring av minne, men det er kansje ikke en dimmer men det ligner

Endret av Lucifer89
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...