Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvilket WLAN kort skal jeg velge?

Anbefalte innlegg

Jeg skal begynne på NITH, og vil derfor kjøpe et WLAN kort for å kunne benytte det trådløse nettverket på skolen.

Siden jeg aldri har vært borti WLAN før, vet jeg ikke om det finnes flere standarder, eller om det spiller noen rolle hva slags kort jeg kjøper i det hele tatt.

Et kjapt søk på komplett ga meg dette kortet:

3Com Officeconnect 11Mbps WLAN PC Card / 3CRSHPW696 Trådløst.

Vil det funke? Det er jo 3Com, så jeg går ut fra at kvaliteten er bra, men det er jo allikevel dyrere modeller, vil det lønne seg å spytte i litt mer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sålenge kortet følge IEEE 802.11(B) standarden spiller det vel egentlig ingen rolle hvilket kort du velger.

Forskjellen på de rimelige og litt dyrere kortene er gjerne kvaliteten - men de virker som oftest like lenge uansett. (Blir litt Skoda ver Mercedes - begge holder i mange år ved riktig behandling)

Men enkelte av de veldig dyre kortene har en del ekstra funksjoner innlagt i maskinvaren som du ellers måtte ha i tillegg som programvare/drivere - det er vel lite sannsynlig du trenger dette.

Ta gjerne kontakt med en forhandler og og spør :smile:

Lenke til kommentar

går nok fint det

putt i noen ekstra kroner for en med Xjack antenna. så får du en litt mer smuth pc, og slippper å ta inn og ut pc kortet hver gang du hiver laptopen i sekken.

Jeg skal begynne på BI så jeg fikk det kortet i posten i forige uke, har kjøpt meg acsesspunkt og så nå venter jeg bare på å få det til å funke skikkelig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...