Wooho Skrevet 1. september 2005 Del Skrevet 1. september 2005 (endret) Laptopen min har begynt å lage krøll, så da tenkte jeg å formatere denne. Har forøvrig en slik laptop Laptopen ble levert med en OEM versjon av Win Xp Home. Denne gangen har jeg tenkt å legge inn Win XP Pro. Vil jeg ha noen form for komplikasjoner under instalereingen av Pro, da dette troos alt er en Fujitsu Simens PC, eller? Med tanken på at alt kom forhåndsinstalert, men driver CD` kom seperat, noe som indikerer at ikke alt er stasja på en OEM CD. Endret 1. september 2005 av Wooho Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 1. september 2005 Del Skrevet 1. september 2005 Så lenge du har en xp pro lisens og en plate med xp pro går det nok fint å installere altpå nytt og bruke xp pro. Driverne henter du bare fra driver cden, og kan sikkert hente evnt drivere som mangler eller oppdatere disse fra nett. PS! Det Heter OEM og ikke OM Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 1. september 2005 Forfatter Del Skrevet 1. september 2005 (endret) Takk for innspill. Joda har nok en egen Win Xp Pro lisens, (lastet ned lovlig via ELMS) en avtale skolen min har med MS, slik at vi studenter får laste ned en nye lisenser hvert år. EDIT: Var innom Fujitsu Simens sin hjemmeside og der står det at de driverne som er ment for maskinen kun er anbefalt for Win XP Home. Vil det si at Pro ikke støttes eller er det bare å fyre på? Fant ut i ettertid at det på den Driver CD`en står følgende: "Only Win XP Home supported" Men ifølge denne HW testen så har de testet samme maskinen med en Win Xp Pro uten at de har nevnt noen form for komplikasjoner. Endret 1. september 2005 av Wooho Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 1. september 2005 Forfatter Del Skrevet 1. september 2005 (endret) Forelebig ser alt ut til å gå bra med overgangen fra Home til Pro tross alt. EDIT: Fader og får litt krøll med det trådløse nettverket. Får liksom ikke Windows til å finne det trådløse nettverkskortet, samt at jeg ikke har drivere til den. EDIT2: Alt funker helt utmerket. Så hvis noen sitter på en lapis med OEM versjon av Win XP Home, og har en fullverdig versjon av Pro, er det bare å fyre på instal CD`en. Dette gjelder da Fujitsu Simens Amilio A1630, da dette har blitt testet ut. Endret 2. september 2005 av Wooho Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå