cybirg Skrevet 1. september 2005 Del Skrevet 1. september 2005 Er det noen som kan anbefale en vannblokk som passer til kjøling av northbridge på et MSI K8N Neo4 Platinum? Har funnet ut at Alphacool NexXxoS NBX-A AMD Chipset passer uten å komme borti grafikkortet, men det ser ut til at den ikke er å få tak i lengre, verken hos Komplett eller Pcutstyr. Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 1. september 2005 Del Skrevet 1. september 2005 versjon 2 er jo bare 1,7cm høy mot 1,4 på versjon 1 Håper det går med versjon 2 for det er den jeg har liggende og hadde planlagt å bruke på mitt kommende MSI neo4-F kort. Kunne du målt hvor mye plass det er fra hk og opp til Skjermkortet? Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 1. september 2005 Del Skrevet 1. september 2005 Det kan jo jeg si noe om, ettersom jeg sitter med samme kortet. Avstanden fra selve pcb til underkant av skjermkortet er 15mm. Så må du trekke fra høyden på chipset-core, som ligger ca 2,5mm over pcb. Det du da har til rådighet er altså 12,5mm.... Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 (endret) Hulk får se hva som kan gjøres. Dum plassering av den northbridgen altså Ser at NB er litt under skjermkorte, så kanskje det går. Skal hjem å sjekke. Må uansett vente til lørdag da jeg må slipe bot halvparten av northbridgen fra shuttle hovedkortet som fortsatt sitter limt fast på kjøleren. får leve med vifter til da Endret 2. september 2005 av Stonescream Lenke til kommentar
cybirg Skrevet 21. september 2005 Forfatter Del Skrevet 21. september 2005 Er det noen her som har MSI K8N Neo4 Platinum og vannkjøling på northbridge? Hvilken blokk bruker dere og hvilket grafikkort og hvilken kjøler sitt på grafikkortet? Jeg har ennå ikke funnet en vannblokk som jeg med rimelig sikkerhet kan bruke uten at den vil komme i konflikt med grafikkort. I tillegg har jeg tenkt å investere i nytt gfx i løpet av høsten og trenger en liten vannblokk som ikke kommer borti noe. Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 22. september 2005 Del Skrevet 22. september 2005 Om du orker å gå igjennom tråden jeg linker til, så mener jeg å ha sett en kjøler som passer DFI-kortet i alle fall. DFI-freezer? http://forum.overklokking.no/index.php?showtopic=378691 Her fant jeg forresten noe mer: http://www.techpowerup.com/reviews/Mips/DFIFreezer Google vettu. Lenke til kommentar
Mr. Nibble Skrevet 22. september 2005 Del Skrevet 22. september 2005 Denne blokka passer til DFI kortet, men om den passer til MSI vet jeg ikke. Bare det ikke er noen komponenter i veien for nipplene skulle det gå bra. Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 Jeg satte på en zalman blå northbridgekjøler jeg. Sagde bort ei rad og 2 pinner så var det ikke noe problem for ati x800xl kortet mitt. Får se om jeg gidde å lage en annen festeannordning på den kjøleblokka jeg har liggende (Egentlig lagd for 775). Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Er det noen som kan anbefale en vannblokk som passer til kjøling av northbridge på et MSI K8N Neo4 Platinum? Har funnet ut at Alphacool NexXxoS NBX-A AMD Chipset passer uten å komme borti grafikkortet, men det ser ut til at den ikke er å få tak i lengre, verken hos Komplett eller Pcutstyr. 3DFXCool har den på lager. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå