Gå til innhold

Hvilket digitalt kompakt kamera?


Anbefalte innlegg

Jeg har kikket paa Sony Cybershot DSC-T7 og synes selvf. det var lekkert og hadde mye fine funksjoner. Men jeg synes alikevel det var litt daarlig paa enkelte omraader.

 

Hvilke andre kameraer kan dere anbefale i denne klassen? Og ikke at det betyr sa mye men jeg synes det er kjekt at kameraet kan ta opp film i mpeg4 format og at det har stoette for kjappe duo pro minnekort.

 

Ellers boer det kunne beskytte linsen noe t33 og t3 ikke gjoer.

 

Men trenger som sagt tips for aa finne gode alternativer. T7 ligger paa rundt 3.300 saa jeg kunne tenke meg en prisklasse pa 2500-3500.

 

Takker for raad. Jeg ligger og vipper paa a lure paa et digitalt speilrefleks selv om jeg er nybegynner, sa jeg oensker god funksjonalitet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har vaert i butikker i 3-4 dager hehe og klarer ikke helt bestemme meg. Jeg oensker derfor noen gode alternativer i hver klasse.

 

Jeg vurderer eks. eks. T7 fordi jeg lurer paa om min terskel for a ta med kamera vil tilfredstilles best her siden jeg er nybegynner og liker den ekstreme storrelsen vs. funksjonalitet pa dette.

 

Men samtidig lurer jeg ogsa paa digitale kompakt kamera med store objektiver slik som er litt "speilrefleks lookalike" fordi de gir flere muligheter enn eks. T7. Men hvorvidt jeg vil bli sa interessert at jeg vil fa behov for flere objektiver vet jeg ikke, og evt. mulighetene. Men mulighetene denne mellomklassen gir med a kunne montere flere objektiver er fristende, og at de har mer funksjonalitet enn eks. de minste. Samt at man faar gode kameraer i omtrent samme prisklasse som eks. T7. Tenker da paa Powershot IS2 og Cybershot DSC-H1 eks.

 

Digitalt speilrefleks er ogsaa interessant, men da blir "interesse", "ta med" samt "pris" faktoren enna hoyere. Men man faar jo bedre utnytte av objektiver her saavidt jeg har skjoent. Og at man faar mindre for pengene med objektiver til kompakt klassen.