Stinmaker Skrevet 1. september 2005 Del Skrevet 1. september 2005 (endret) Hei, jeg har en merkelig feil på pc'en som jeg ikke finner ut av. innimellom så fryser min pc og jeg får ikke gjort noe annet en å dra ut strømledningen eller reset knappen. dette kan skje med engang jeg starter pc'en eller flere timer etter start. jeg har bytte følgende komponenter uten at det hjalp: PSU, HK, RAM, skjermkort, kabinett, harddisk. Når dette skjer så trykker jeg reset knappen ogda fungerer det fint og innimellom så får jeg beksjed om at den ikke finner boot disken. men tar jeg strømlednigen ut så å lar den stå i noen minutter så fungerer den fint igjen i flere dager. håper noen av dere har noe tips her for det er meget irriterende når dette skjer. Cpu tempen ligger på 40-44 grader når dette skjer såp jeg tror ikke det er varmeproblem, det skjer også med engang jeg slår på pc'en. alle driverne er sjekket og nye drivere er installert, XP er intallert flere ganger. PSU er på 500W og er en stillegående fra Nortq Bios er oppdatert til nyeste. Endret 1. september 2005 av Stinmaker Lenke til kommentar
sandman Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 Prøv å flashe BIOS. (Men vær forsiktig, les litt om dette, hvis ikke kan det gå galt). Lenke til kommentar
Stinmaker Skrevet 5. september 2005 Forfatter Del Skrevet 5. september 2005 Hei, bios er oppdatert til siste, jeg har også byttet HK uten at det hjalp, Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 Får du noen meldinger i Win-loggene ? Lenke til kommentar
Rhulken Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 Heisann. Hmmm høres merkelig ut... Ta å sjekk hvilken kurs du har koblet dataen din på.... ergo den strøm kursen som er i huset ditt....se i sikrings skapet.... er det 10 amp? Hva annet er koblet på denne kursen?... husk at hvis du har 220volt *10A så har du 2200W til din disposisjon... hvis du har tv stero anlegg varmeovn...masse kobla opp mot den kursen....så kan det gått hende strøm variabelen blir for stor for strømforsyningen din....sånn ellers ville kanskje sikringen din ha gått =) Hvordan er bios oppsettet ditt? Det finnes mange innstillinger i bios... er det noe sånn type alarm setting der? slikk at kanskje noen er satt for lav...sånn at hvis pros, temp blir for høy så kobler maskinen ut? Får du noen alarmer? Og du er sikker på at det ikke er problemmer med psu? har hørt både mye opp og ned om NorthQ sine psu'er. Har du overklokket systemet? Hvis ikke så kanskje du kunne prøv å gi litt mere volt til pros. ram'en og evnt slakke timmingsene på ram'en. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå