Gå til innhold

Hvilken RAM til Compaq Presario 17x569?

smegpot

Anbefalte innlegg

Heisann

Har lyst til å kjøpe mer RAM til Laptoppen min, men er usikker på hvilken type jeg skal kjøpe. Jeg er derimot sikker på at jeg ikke skal kjøpe Compaq-RAM.

Komplett.no selger RAM som "passer til en del notebooks" som de så kjekt skriver. Dette er av typen "SO-DIMM PC133 256 MB 8 NS". Kan jeg bruke denne typen i min Laptop?

Takker og bukker på forhånd.

Sander

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

On 2001-11-28 08:52, smegpot skrev:

Heisann

Har lyst til å kjøpe mer RAM til Laptoppen min, men er usikker på hvilken type jeg skal kjøpe. Jeg er derimot sikker på at jeg ikke skal kjøpe Compaq-RAM.

Komplett.no selger RAM som "passer til en del notebooks" som de så kjekt skriver. Dette er av typen "SO-DIMM PC133 256 MB 8 NS". Kan jeg bruke denne typen i min Laptop?

Takker og bukker på forhånd.

Sander

Skal du kjøpe RAM, burde du gjøre det snart, prisene er på vei opp.

Lenke til kommentar

Endelig en som har samme prob som meg. Har nemlig akkurat samme PC! En ting jeg kan si er at du ikke bør kjøpe det minne typet du beskrev fra Flexi-data el ITbutikken. De passer ikke! Døds irriterende. Selv om merkene på brikkene er forskjellige. Jeg leter fortsatt etter et sted hvor jeg kan kjøpe slikt minne jeg og. Det jeg tror du/jeg bør gjøre er enten å dra ned til komplett å få prøvd litt forskjellige minne brikker i butikken. Eller å prøve å kjøpe minne brikker som kjører en hastighet på 100Mhz istedet(PC100). Selv om det i teorien burde gå greit med PC133 brikker. Har nemlig en følelse at denne maskinen ikke takkler så raskt minne. Compaq har et rykte på seg og være en av de mest kresene maskinene. PS! tror ikke du bør kombinere PC100 & PC133. Hvis du finner ut av det, lyst til å informere meg om hvor og hvordan? Hilsen Mad Pestilence :smile:

Lenke til kommentar

Hei,

Jeg kjøpte tilsvarende minne hos flexi-data, SO-DIMM PC133 256 MB 8 NS til 385 kroner.

Monterte den i en Inspiron 8k og den funker som bare juling. Jeg anbefaler alle på det sterkeste å gå fra 128MB til 384MB RAM.

Dell skulle "kun" ha 1650 kroner for en tilsvarende "originalbrikke".

Compaq er jo beryktet for å være inkompatibel med andre produsenter.

"Compaq, does not work well with others"

Mvh,

LP

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Halloen Smeg :smile:

Jeg kjøpte ram på dropZone.no til min Armada. betalte vel 370 for 128mb Kingston brikken min der (sa det vel til deg en gang) Prisene har vel gått opp litt nå kanskje, men det er i allefall milevis unna Compaq.

Da jeg prata med komplett kunne de ikke garantere at minnet deres funka i allefall.

Ingen problemer med å bruke dette minnet da maskinen var inne på rep. fordi minneporten var gåen i allefall. - Og kingston er jo noen jævler på minne :smile:

Ring hvis du trenger hjelp til å bestille der da (må være firma) så fixer vi det.

Sjekket akkurat dropzone nå, og ser at de tar 661 + mva for 256MB brikke. modellnummer: KTC311/256LP Den funker på alle presariomodellene de har i listen sin (1700 og 1800 modellene) så selv om ikke "569" står i listen så funker denne brikken

Eivind, zoon 2 b AuzzieBoy

[ Denne Melding var redigert av: dilldall på 2002-01-08 17:39 ]

Lenke til kommentar

Jeg har den eksakte samme PC'en som deg!!! Ganske sikker på at det ikke fungerer med P133 minne fra Komplett.no. Tingen er at du sannsynligvis må kjøpe minne brikker som ikke er "No name" brikker. Altså kanskje Kingston eller noe sånt. Jeg kjøpte minne med samme spesifiksjoner som den du beskrev fra Flexi-data og IT-butikken. Ingen av dem passet. (den ene hadde navnet TwinMos eller noe sånt). Kanskje det fungerer med PC100 brikker. Har nemlig ikke prøvd det selv ennå.

Denne maskinens har visst vanskelig for å godta minne brikker som ikke er Compaq sine egne, som jo er drit dyre. For no DRITT!!!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...