Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

NGT og dårlig kundeservice


Anbefalte innlegg

Dette temaet har blitt tatt opp tidligere i div. tråder, men vil alikevel fortelle om min dårlige erfaring.

Jeg har lenge hatt problemer med høye ping-verdier ved onlinespill på HL2, noe som fører til at man blir auto-kicked fra diverse spillservere som også er plassert i Europa.

De som har erfart d, vet jo selv å irriterende d er.

Tok kontakt med kundeservice hos NGT, og fikk da beskjed om å kjøre tracert mot spillservere som man ble kicked ut ifra.

D ble gjort og resultatene sendt NGT 13. juli, hele tre uker senere, 3. august, har jeg fremdeles ikke fått noen tilbakemelding.

Jeg tar derfor igjen kontakt med kundeservice for å høre hva som skjer i saken, tekniker kan selvfølgelig IKKE hjelpe meg utenom å bringe saken videre.

Mottar da en bekreftende mail 3. august hvor d står at "Denne er nå blitt eskalert videre til våre senior tekniske konsulenter"

Dette er nå fire uker siden og tilbakemelding er fremdeles IKKE mottatt.

Kundeservicen til NGT stinker, noe som herved bekreftes!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Å fikse det at du har dårlig ping på spillservere skjønner jeg godt at er en nedprioritert oppgave.

 

Kan hende de har noe viktigere å gjøre?

Det var et tåpelig utsagn. Han kjøper et produkt som også kan brukes til onlinespilling, så han bør jo få svar? En del ISP'er bruker jo også akkurat onlinespilling som en salgsargument til å kjøpe bredbånd.

 

Apropos:

 

http://pub.tv2.no/nettavisen/it/article448300.ece

Endret av gstavdal
Lenke til kommentar
Å fikse det at du har dårlig ping på spillservere skjønner jeg godt at er en nedprioritert oppgave.

 

Kan hende de har noe viktigere å gjøre?

D at NGT i det hele tatt ikke gir tilbakemelding ang. status i saken er uansett dårlig kundeservice uavhengig av om problemet fikses eller ikke, spesielt tatt i betraktning hvor mange uker d er siden saken ble opprettet!

Lenke til kommentar

Vet ikke om jeg vil kalle dette dårlig service jeg. Det er en helt spesiell problemstilling og den er tatt opp midt i fellesferien. Det er ikke et problem som kan løses over natta, men du bør vel prøve andre servere da.

 

Jeg kjører mye bf2 og har sjeldent høyere ping enn 30. på et NGT-produkt

Lenke til kommentar
D at NGT i det hele tatt ikke gir tilbakemelding ang. status i saken er uansett dårlig kundeservice uavhengig av om problemet fikses eller ikke, spesielt tatt i betraktning hvor mange uker d er siden saken ble opprettet!

Prøv å unngå SMS-forkortelser nå dere skriver, det er i strid med retningslinjene og gjør innleggene vanskelige å lese for folk flest.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

Jeg har hatt ngt en periode nå, og aldri opplevd problemer med de...

 

... Until now:

 

Jeg flyttet for cirk en måned siden, og skulle da ha ngt videre. Dette skulle ikke være noe problemer. Jeg var i gang med flytteskjema på nettsidene deres, da jeg la merke til en melding om at det kunne komme en ekstra avgift på 1000,- for linjeutbedring. Dette var jo ikke jeg veldig interressert i, så jeg ringte de for å høre. Etter cirka 20 min kom jeg frem til en person som fortalte meg at dette var lite sannsynlig. Jeg sa for sikkerhets skyld at jeg ville få beskjed i forkant dersom dette var nødvendig, slik at jeg kunne vurdere det. Det var greit.

 

2 dager før installatøren skulle komme, fikk jeg en regning fra ngt. Den inkluderte da 1000,- for linjeutbedring. Jeg ringte tilbake. Etter 10 min i kø, gadde jeg ikke lenger, og tastet heller for å få salg. De er jo høyere prioritert enn kundeservice selvfølgelig... Anyway, jeg fikk tak i en person der som beklaget så mye, men kunne ikke gjøre noe med det. Jeg fikk en kompensasjon: 128k ekstra linje og garantert makstid på 4 min for support.

 

Mandag fikk jeg nett. Den vanskelige jobben med å plugge en kontakt inn i veggen kunne jeg sikkert gjort selv, men for all del. Jeg var glad, og brukte nettet hele kvelden.

 

Kom hjem fra jobb på tirsdag, og nettet var borte. Ringte ngt igjen, og ventet i 20 min før jeg fikk svar. Han spurte meg om de ting supportgutta gjør, om kabler var i om ruter var restartet osv. Så måtte han sette meg over til en tekniker. Og da tok det 50 minutter før jeg fikk svar. Med mobil. Jeg var midlt sagt pissed. Tekniker fant jo selvfølgelig ikke ut noe som helst, og måtte sende meg ny ruter. Denne venter jeg fortsatt på, men tipper den kommer så fort de kan den kan.

 

Totalt ventet jeg 1 time og 10 minutter for at en kar skulle bruke 5 min på å si "Da må jeg sende deg en ny ruter". Spurte han om den 4 minuttsgarantien jeg hadde blitt lovet, men den kunne ikke han se i systemet sitt. ngt har gode linjer, men stinker på kundeservice. Be om at du aldri trenger det.

 

edit: leif

Endret av XmasB
Lenke til kommentar

Hadde en litt "morsom" erfaring med ngt kundeserv. i dag; ringte opp og tastet valg for kundeservice og det første jeg hørte var; "de står som nr. 4 i køen"!!! Dette må da være en kraftig forbedring tenkte jeg, men akk, etter 25 min. sto jeg som stusselige nr.2.

Det jeg da lurer på er; -er det tallet som du får oppgitt at du står i kø som legitimt? eller har de bare felles lunsj på ngt, og ingen kundebehandlere ledig, imens vi sitter og venter på at de skal bli ferdige med å drikke kaffen sin?

Synes forøvrig at ngt kunne tatt seg bryet svare i dette forumet som div. webshoper som kjent gjør. Liker linjene til ngt, men be til høyere makter om at du slipper å ha noe med kundeservice å gjøre.

Lenke til kommentar
Å fikse det at du har dårlig ping på spillservere skjønner jeg godt at er en nedprioritert oppgave.

 

Kan hende de har noe viktigere å gjøre?

Dersom de har viktigere ting å gjøre enn å hjelpe kunder, så har NGT ett enda større problem enn det trådstarter her antyder.

 

Det er greit at de prioriterer noen problemer, f.eks total manglende nettverk, men det er etter min mening ikke holdbart at de ikke har ressurser til å ta seg av andre problemer også innen _rimelig_ tid. 4 uker uten noen form for tilbakemelding er ikke holdbart eller rimelig, det virker heller som om saken ligger i en bunke ingen vil plukke fra.... Nå har det riktignok vært sommerferie, skolestart etc, så det kan jo ha blitt noe kluss der, men dersom det er ett problem(hvertfall mht tilbakemelding), så har de kanskje for dårlige rutiner....

Endret av kindings
Lenke til kommentar

Problemet med at ngt sliter med kundeservice har jo vært kjent i forholdsvis lang tid.

 

At de vokser for fort er et problem de må hensyn til hele veien. Enhver bedrift som tar større marked må jo tilpasse seg etter det.

 

At det har vært sommerferie kom nok ikke som en bombe i år det heller. Mener å huske den kommer hvert år. En bedrift som har support på tjenester som brukes mye i fritid såvel som i arbeid må tilpasse sin support deretter. Jobber selv med support, og vet viktigheten av å ha nok folk på jobb. Dette vet heldigvis også sjefen min, slik at support er høyere prioritert enn det meste annet bedriften foretar seg.

 

Ventetid på telefon bør ikke være mer enn få minutter maks for betalende kunder, noe selv ledelsen i ngt har uttalt. Problemet er bare at de tilsynelatende gjør så lite med det.

Lenke til kommentar
At de har noen voksesmerter kan jeg godt forstå, de har vokst fra o kunder til over 120000 kunder på relativt kort tid. Kanskje for kort?

Kostnadene er antagelig problemet, NGT har vel knapt tjent ei kr siden oppstarten og da har de tydeligvis lagt allt av resurrser i og vokse fortest mulig.

Antagelig håper NGT sine eiere at et stort utenlandsk selskap skal finne kundemassen såpass stor at de punger ut en formue for og kjøpe seg inn på markedet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...