Gå til innhold

Stativ - enda en gang

Anbefalte innlegg

Stativjungelen er stor. Dessuten....hvorfor legger ikke flere forretninger ut en illustrasjon av sine stativer???

Vanskelig å gjøre seg opp en mening ut fra to linjer.

Vel, jeg er ute etter et stativ som jeg kan bære med meg ute i terrenget, det skal tåle litt vekt, det skal være relativt lett, det skal dessuten kunne brukes til makrofotografering, og da må man ned på "bakkenivå".. :p

Er det en eller annen som kunne gi meg et lite hint i en eller annen retning? :hmm:

Og - helst ikke så dyrt at kemneren stikker innom.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På hvilket punkt stikker kemneren innom?

Hva skal du ha oppå stativet?

Hva skal du fotografere mest? Bare makro? Landskap?

Manfrotto 055 eller 190-serie er rimelige, temmelig stødige og passelig tunge (tror stativet mitt veier omkring 3-3,5 kg) med mulighet for lavvinkeladapter, og med RC141 eller et kulehode ettersom hva du har behov for Koster rundt 1500 kroner eller såder og kan utvides i alle kanter og bauger etter behov uten at du må bytte ut hele stativopplegget ditt.

Jeg har vært passelig fornøyd med mitt 190ProB/RC141, men er storfornøyd med at det bare er å bestille nye deler; for eksempel har jeg kunnet kjøpe et lavprofil ikke-vinklbart hode med hurtigfesteplate slik at jeg ikke trenger å skifte plate på kamerahuset for å bruke makroblitsbraketten min :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...