Malvado Skrevet 1. september 2005 Del Skrevet 1. september 2005 Raptor' date='01/09/2005 : 10:19'] Av alle kildene du kan få er dette den mest upolitlige...Hvis ledelsen i ATi ikke tror at brikken demmes kommer til å bli den raskeste og beste kan de likegodt pakke sammen... nVidia sa det samme om NV30 og... Er lei av hypet rundt R520, og je gvil de uavhengige tester og se dem på lager i norske butikker før jeg blir imponert! Begynnelsen av oktober for R520 er det jeg har hørt... Ditto, ble selv lei av alt Hypet rundt 7800 og det viste seg at det ikke innfridde mine forventinger i det hele tatt. Du tar også grundig feil i at denne kilden er en av de mest upålitelige, det er jo tross alt produsenten det er snakk om og vi har heller ikke blitt direkte lovt en 7800 knuser, derimot skal kortet greie å levere bedre ytelse enn dagens Ati toppkort noe som jeg vil påstå er en ganske forsiktig uttalelse. Han bekreftet ikke klokkefrekvensen, men sa at grafikkmotoren vil nå høyder man tidligere ikke har sett maken til. Det kan også tolkes at ytelsen vil ligge enten på par med dagens generasjon skjermkort eller noe over, det gjenstår da å se hva ati mener med høyder man tidligere ikke har sett maken til om de mener rå prosseseringshastighet (høy klokk uavhengig av ytelse) eller høy ytelse. Og jepp, har blitt langt mere skepsis til Specs til Ati kortene enn det jeg var for et par måneder siden Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 1. september 2005 Del Skrevet 1. september 2005 For dem som er kravstore og "må" kjøre med alt på fullt med høy oppløsning og 4xAA/8xAA (eller høyere) så må man nesten følge med på utviklingen. Nå holder dog skjermkortet mitt (~X800XT) forsatt for min del, men utover høsten og vinteren når spill som Oblivion, Ghost Recon3 og F.E.A.R kommer er jeg redd for at det blir for lite. Lenke til kommentar
Vargtass Skrevet 1. september 2005 Del Skrevet 1. september 2005 Hadde jeg vært markeds/salgsansvarlig hos ATI hadde jeg tenkt omtrent slik: For hver dag som går (og så lenge forbrukerne er i tvil om R520 er 7800GTX knuseren), så vil forbrukerne, som 'må' ha ny GPU nå, velge Nvidia - fordi dette kortet er tilgjengelig, og man kjenner ytelsen. Hvis ATI virkelig har klart å lage en 'nvidia-knuser' vil jeg vill jeg annonsert dette høyt og bredt. Da ville alle de som har 'sittet på gjerdet' i sommer, og som enda ikke har bestemt seg kanskje se seg tjent med å vente på R520. Lekkasjen i 'high-end' segmentet har vært gigantisk for ATI - nvidia har solgt high-end kort siden juni. At Ati er såpass diffuse på spesifikasjoner kan jeg vanskelig tolke som noe annet enn at de nok lanserer noe som matcher 7800GTX, - men heller ikke mye mer. Håper jeg tar feil.. mvh r. Lenke til kommentar
DanteUseless Skrevet 1. september 2005 Del Skrevet 1. september 2005 Ser noen er "lei" konkurransen mellom produsentene. Hvorfor? Gagner det ikke oss forbrukere? Lenke til kommentar
brukernamn Skrevet 1. september 2005 Del Skrevet 1. september 2005 Forbrukarane tjener på det. Det flotte er jo kort som 6600GT som dukker opp i ny og ne, eller f.eks. 6800gt som no fell i pris. Sjølv om dei nye korta rasar forbi desse "gamle", er fortsatt spela dei same og ikkje fullt så modernisert som dei nye korta. Då kan ein kjøpe gode billege kort. Kjempegreier spør du meg. Hadde vore verre om top-notch var det man måtte ha for å spele spel på høg kvalitet, og blandt dei igjen var det berre 2 å velje mellom i 4000 kroners-klassen. At speleprodusentane ligg bak kortprodusentane er dermed ikkje negativt i mine auge. Lenke til kommentar
Åsmund@ATi Skrevet 1. september 2005 Del Skrevet 1. september 2005 Man får vel vente å se til korta kommer på markedet. Først da kan man avgjøre hvem som er best å ikke. Lenke til kommentar
Anonym123456789 Skrevet 1. september 2005 Del Skrevet 1. september 2005 KO på 7800GTX? De vinner vel heller på poeng... Lenke til kommentar
Caliber Skrevet 1. september 2005 Del Skrevet 1. september 2005 Spillprodusentene henger en del etter. Det blir stadig større gap mellom de mest krevende spillene og hva den råeste hardwaren klarer å utføre. Jeg tipper de aller fleste vil være glimrende fornøyd med Radeon X800XL eller geforce 6800GT frem til januar 2007 hvis de bare ikke hadde hatt følgende tanke i bakhodet: "Det finnes noe teoretisk raskere og bedre, og jeg har penger på konto". Så sant, så sant... Har bare kjøpt et toppkort en gang, og det hadde sammenheng med en retur og en spesielt god pris. Lenke til kommentar
nieh Skrevet 1. september 2005 Del Skrevet 1. september 2005 var nVidia fan helt til jeg skulle dele til TV etter det har jeg vert svoren ATi fan Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 1. september 2005 Del Skrevet 1. september 2005 hvis man helte tide skal vere nødt til å ha de beste og dyres kortene for å få spile ne til yte aksebtabelt så blir det hverke n solg my spill eller grafikkkort Lenke til kommentar
HKS Skrevet 1. september 2005 Del Skrevet 1. september 2005 etter det har jeg vert svoren ATi fan Ja ja... Hadde ATi vært enerådene som mange her ønsker så hadde garantert ikke utviklingen gått så fort som den gjør idag... Samme hadde vært tilfellet hvis nvidia hadde vært enerådene i markedet. Du tar også grundig feil i at denne kilden er en av de mest upålitelige, det er jo tross alt produsenten det er snakk om og vi har heller ikke blitt direkte lovt en 7800 knuser Jeg mener at du tar grundig feil! Tror ikke bedriften på sine egne løsninger så er det bare å pakke sammen... Iallefall ikke et bra signal å gi investorer. Til og med nVidia trudde offisielt på NV30, selv om sugde til mye... hvis man helte tide skal vere nødt til å ha de beste og dyres kortene for å få spile ne til yte aksebtabelt så blir det hverke n solg my spill eller grafikkkort Produsentene av spill henger jo ganske godt etter ATi og nVidia! Lenke til kommentar
TAS Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 (endret) Se bare på spill produsentene,de klarer ikke å holde følge med utviklingen på skjermkort fronten.Kommer alltid noe nytt som de må legge til i spillene. Edit:Var ikke meningen å "herme" deg Raptor,leste ikke ditt innlegg. Endret 2. september 2005 av TAS Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 Skal vedde ræva mi på at hvis det sitter en med Ati topp kortet og en med nVidia topp kortet ved siden av hverandre og spiller det samme spillet, så er det ingen i denne verden som kan peke på en av skjermene og si med 100 % sikkerhet at det er Ati eller nVidia. Det vil bare bli 50 % gjettning. Poenget er at det er bare målbare forskjeller der det ene kortet er bedre enn det andre på enkelte tester, mens det andre kortet er bedre på andre tester, men det er jo bare bra, så kan vi krangle om hva som er best... Lenke til kommentar
Fox9 Skrevet 3. september 2005 Del Skrevet 3. september 2005 Jeg tror r520 vil ligge ganske likt i ytelse som 7800gtx, kanskje litt bedre, the time will show Lenke til kommentar
Åsmund@ATi Skrevet 3. september 2005 Del Skrevet 3. september 2005 Allså Siden ATi venter så lenge så slipper de jo ikke en versjon som er dårligere eller like bra som 7800GTX, de vil jo mest sannsynelig slippe en versjon som er XX% raskere. Å da sier jeg et som er 2X% raskere, å det er da den raskeste brikka! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå