int20h Skrevet 1. september 2005 Del Skrevet 1. september 2005 ATIs toppledelse kommenterte for kort tid siden den kommende R520-brikken. Dersom vi skal tro ATIs Dave Orton vil brikken bli det råeste som finnes på markedet. Les mer Lenke til kommentar
Åsmund@ATi Skrevet 1. september 2005 Del Skrevet 1. september 2005 Hehe, nå snakker vi power! Få lansert korte så jeg får kjøpt det Lenke til kommentar
B-QL Skrevet 1. september 2005 Del Skrevet 1. september 2005 "Det forventes at R520 slår knockout både på egen Radeon X850 XT Platinum Edition" Hadde de ikke klart det, så kan de vel egentlig bare slutte å produsere grafikk kort Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 1. september 2005 Del Skrevet 1. september 2005 Jeg håper at kortene kommer raskest mulig, og at det ikke tar lang tid før det blir lagervare etter lanséring. Lenke til kommentar
Biera Skrevet 1. september 2005 Del Skrevet 1. september 2005 At de kommer i butikkene kort tid etter lansering, er nok ganske sikkert... Om 520 blir så veldig mye raskere enn 7800 er nok heller usikkert. Til investorene har Orton sagt at 520 vil legge seg mellom 7800GTX og en eventuell 7800 Ultra. Lenke til kommentar
HKS Skrevet 1. september 2005 Del Skrevet 1. september 2005 Av alle kildene du kan få er dette den mest upolitlige... Hvis ledelsen i ATi ikke tror at brikken demmes kommer til å bli den raskeste og beste kan de likegodt pakke sammen... nVidia sa det samme om NV30 og... Er lei av hypet rundt R520, og je gvil de uavhengige tester og se dem på lager i norske butikker før jeg blir imponert! Begynnelsen av oktober for R520 er det jeg har hørt... Lenke til kommentar
johann Skrevet 1. september 2005 Del Skrevet 1. september 2005 (endret) Lenge leve nvidia! Endret 1. september 2005 av johann Lenke til kommentar
ASCIWhite Skrevet 1. september 2005 Del Skrevet 1. september 2005 Jeg driter i om merket er nVidia eller Ati. jeg vil bare ha den beste teknologien. Så om denne leverer det den sier den kan så bytter jeg ut nVidia 6800GT`n min mot en 520 jeg. Er lei av alle disse "vs" kampene. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 1. september 2005 Del Skrevet 1. september 2005 Ja vi får bare vente og se. Håper virkelig at ATI kommer ut med noen heftige greier slik at jeg kan ta farvel med nvidia igjen. Lenke til kommentar
johann Skrevet 1. september 2005 Del Skrevet 1. september 2005 Ja vi får bare vente og se. Håper virkelig at ATI kommer ut med noen heftige greier slik at jeg kan ta farvel med nvidia igjen. Du vet at... det kommer aldri til å skje Lenke til kommentar
Vice Skrevet 1. september 2005 Del Skrevet 1. september 2005 Ja vi får bare vente og se. Håper virkelig at ATI kommer ut med noen heftige greier slik at jeg kan ta farvel med nvidia igjen. Du vet at... det kommer aldri til å skje Det har skjedd før, så hvorfor ikke? Lenke til kommentar
johann Skrevet 1. september 2005 Del Skrevet 1. september 2005 Ja vi får bare vente og se. Håper virkelig at ATI kommer ut med noen heftige greier slik at jeg kan ta farvel med nvidia igjen. Du vet at... det kommer aldri til å skje Det har skjedd før, så hvorfor ikke? Jepp, men nvidia har skjerpet seg! Lenke til kommentar
OnetroM Skrevet 1. september 2005 Del Skrevet 1. september 2005 Jeg driter i om merket er nVidia eller Ati. jeg vil bare ha den beste teknologien. Så om denne leverer det den sier den kan så bytter jeg ut nVidia 6800GT`n min mot en 520 jeg. Er lei av alle disse "vs" kampene. Jeg driter egentlig i om ATI eller nVidia har det marginalt beste kortet. Toppkortet kommer jeg uansett ikke til å kjøpe da pris/ytelse som regel er helt på trynet i forhold til hva man får på å vente litt. ATI og nVidia har også endel andre forskjeller so mikke lar seg måle i FPS så man må se an litt hva slags bruk man ønsker. Jeg er uansett svoren ATi-mann og kjøper ikke noe annet med mindre det er en kald dag i helvete! Lenke til kommentar
joa1234 Skrevet 1. september 2005 Del Skrevet 1. september 2005 Ja vi får bare vente og se. Håper virkelig at ATI kommer ut med noen heftige greier slik at jeg kan ta farvel med nvidia igjen. Du vet at... det kommer aldri til å skje Det har skjedd før, så hvorfor ikke? Jepp, men nvidia har skjerpet seg! Er vel ett fett om de har skjerpet seg. De kommer helt sikkert til å bytte på troneplassen uansett. Har jo sett dette tidligere. nVidia hadde GeForce 4 Ti serien (GeForce 3 og for den saks skyld). ATI kom med 9700Pro. Nvidia svarte med FX serien. ATI tok tilbake tronen med 9800Pro. Så kom nVidia med 6x00 serien (6800 i dette tilfellet) ATI svarte med X800 osv. Og når da nVidia har 7800 serien kommer det ikke som et sjokk for meg iallefall at ATI svarer med noe bedre. Sånn kommer det også til å være hele tiden etter min mening. Lenke til kommentar
TAS Skrevet 1. september 2005 Del Skrevet 1. september 2005 Må slenge meg på her til de som sier de driter i kortet heter ATI elle Nvidia.i denne omgang ble det Nvidia 7800gtx i SLI,men i neste gang skal man ikke se bort ifra att det blir ATI.(Ble lei av å vente på ATI). Lenke til kommentar
chil Skrevet 1. september 2005 Del Skrevet 1. september 2005 altså, problemet med alt dette "presset" i hardware markedet er at spill programere ikke klarer å utnytte et korts potensiale før kortet allerede er gammelt. Dette irriterer meg Lenke til kommentar
usæl-gesæl Skrevet 1. september 2005 Del Skrevet 1. september 2005 hadde vært kult me en bra ati brikke hadde de lagd en som utkonkurerte nvida på alle spill så hadde jeg kjøpt det....håper det skjer.. men intil da blire nvida... Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 1. september 2005 Del Skrevet 1. september 2005 Det er de aller færreste som kjøper toppkortene uansett. Det jeg syns er viktig er pris og ytelse i øvre mainstream segmentet. Med dette mener jeg kortene mellom 1800-3000. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 1. september 2005 Del Skrevet 1. september 2005 Spillprodusentene henger en del etter. Det blir stadig større gap mellom de mest krevende spillene og hva den råeste hardwaren klarer å utføre. Jeg tipper de aller fleste vil være glimrende fornøyd med Radeon X800XL eller geforce 6800GT frem til januar 2007 hvis de bare ikke hadde hatt følgende tanke i bakhodet: "Det finnes noe teoretisk raskere og bedre, og jeg har penger på konto". Lenke til kommentar
usæl-gesæl Skrevet 1. september 2005 Del Skrevet 1. september 2005 lol! been therre..hehe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå