Grimmy Skrevet 11. august 2002 Del Skrevet 11. august 2002 Jeg er for Herr_ORdbok! Når han/hun retter opp feil, så kan vel vi lære av det. Jeg for min del synes det er greit at han/hun gjør dette. Jeg har 3 i norsk hovedmål, og 2 i norsk sidemål/nynorsk. Dette kan sees på som en fyr som kan hjelpe meg og andre i å forbedre sine karakterer på skolen. Ved at han/hun retter opp skrive feil så blir vi med en gang mer oppmerksom på det, derfor vil våre skrive feil minke i fremtiden. Ja til folk som Herr_ORdbok! Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 11. august 2002 Del Skrevet 11. august 2002 Quote: Den 2002-08-11 18:01, LarsC skrev:Rent bortsett fra at rettskrivningen hans ikke var helt perfekt? :wink: mja, men tanken var god, iallefall. Quote: BTW: Hvor har du gjort av det lekre .sig-bildet ditt? sig'en kommer tilbake når jeg får solgt lcd-skjermene. løp og kjøp, med andre ord. :smile: Lenke til kommentar
substeve Skrevet 11. august 2002 Del Skrevet 11. august 2002 Jeg er helt enig med Corleone som startet denne tråden om at det er uting å kommentere folks skriveferdigheter, - og jeg synes det er en del her som burde skamme seg. Det er faktisk ganske mange som har lese- og skrivevansker her i landet. Slike negative tilbakemeldinger som man ser av og til oppfordrer ikke akkurat til at disse vil komme tilbake til forumet og dele med seg av sin kunnskap. Regner med mange av dere også ferdes på engelsktalende fora, og det med en og annen grammatisk feil. Ville det da vært så kult å bli trashet bare fordi man ikke har engelsk som morsmål ? Jeg er enig i at SMS språk ikke gjør seg, men om noen skriver et og annet på dialekt eller på slang for man tåle. Om man ikke gjør det, så hopp over posten. Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 11. august 2002 Del Skrevet 11. august 2002 Dette er riktignok ikke usenet, men sakser dette fra OBS/FAQ: En innføring i no.* (1. juli 2000) ettersom det faktisk er vanlig nettikette: Quote: 17) Ikke kommenter andres stavefeil eller språkblemmer.Rett som det er rammes Usenetgrupper av flammekriger om stavefeil. Det starter gjerne med at noen påpeker en stavefeil i en annens artikkel. Dette medfører at alle plutselig tror de har hovedfag i norsk, hvorpå de plukker andres artikler fra hverandre i noen uker. Dette er ikke produktivt, og kan bidra til unødvendig uvennskap og splid.Det er viktig å huske på at vi alle gjør feil, og at det er brukere der ute som ikke har norsk som førstespråk. Det er også en del mennesker som lider av dysleksi og som har problemer med å se sine egne stavefeil. Hvis du føler at du MÅ kommentere andres språk, gjør det i mail, ikke i diskusjonsgruppen. Som det står der, det er *ekstremt* lite produkivt å diskutere norsk gramatikk. Selvsagt er det bra om folk prøver å skrive korrekt, men å rette små fillefeil er spam. I denne saken bør moderator si ifra at vi ikke skal kommentere skrivefeil samt at nynorsk er likestilt med bokmål (dere som vil bekjempe nynorsk har andre fora) og så stenge tråden. En videre diskusjon rundt dette emnet er meningsløst. Lenke til kommentar
Corleone Skrevet 11. august 2002 Forfatter Del Skrevet 11. august 2002 Afseth skrev (2002-08-11 09:51): Det er ikke en forkortelse, men SMS språk som vi helst vil slippe her i forumet. SMS-språk består for det meste av forkortelser. Dermed er det ikke skrivefeiler! Vi diskuterer vistnok IKKE det her. Teamet omhandler folk som ikke har nok folkeskikk til å la være å klage på skrivinga til andre folk. [ endret av Corleone den 2002-08-12 01:59 ] Lenke til kommentar
kilogram Skrevet 11. august 2002 Del Skrevet 11. august 2002 Tråden stenges, grunnet punkt 1 i retningslinjene, samt Anders Leipslands gode quote litt lenger oppe. Herr_Rektor er permanent utestengt. mvh., Vegard, moderator Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg