Propaganda Skrevet 1. september 2005 Del Skrevet 1. september 2005 Hva syns dere,er han ett geni,eller er han sterkt overvurdert? Personlig så er jeg veldig fan av filmene hans. du har clockwork orange som jeg hører så mange syns er rar og kjedelig,men jeg syns det er en utrolig bra film,meget spesiell,men knall bra! Så har du jo den klassiske Full Metal Jacket,en utrolig bra Vietnam film i mine øyne. Skal ikke glemme Ondskapens Hotell (the shining) med Jack Nicholson,en av de beste grøsserne gjennom tiden i mine øyne. Så,hva syns folket? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 1. september 2005 Del Skrevet 1. september 2005 Stanley Kubrick er et geni. Lenke til kommentar
Propaganda Skrevet 1. september 2005 Forfatter Del Skrevet 1. september 2005 Stanley Kubrick er et geni. godt å høre at jeg har flere med meg Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 1. september 2005 Del Skrevet 1. september 2005 Det er så selvsagt at jeg ikke følte det var nødvendig å utdype noe videre. A Clockwork Orange er like revolusjonerende som relativitetsteorien og Einstein ble regnet som et geni, ble han ikke? Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 1. september 2005 Del Skrevet 1. september 2005 Det er så selvsagt at jeg ikke følte det var nødvendig å utdype noe videre. A Clockwork Orange er like revolusjonerende som relativitetsteorien og Einstein ble regnet som et geni, ble han ikke? Han er nok et geni, men akkurat denne filmen likte jeg ikke. Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 1. september 2005 Del Skrevet 1. september 2005 Kubrick <3 Har til gode å se en middelmådig eller dårlig film av denne mannen. Så Spartacus her om dagen, fantastisk film. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 1. september 2005 Del Skrevet 1. september 2005 Det finnes ett eneste unntak, ellers er filmene hans utrolig gode og underholdende. Jeg, sammen med en del andre, ble ikke så begeistret for Barry Lyndon, selv om den er mye bedre enn gjennomsnittsfilmen. Den er for all del ikke dårlig, bare ikke Kubrick-kvalitet. Ellers er mannen et geni. Helt klart. Lenke til kommentar
Det Dvergiske Kaffebord Skrevet 1. september 2005 Del Skrevet 1. september 2005 Selvom jeg ikke har forstått all den dype meningen i filmene hans, må jeg si meg mektig imponert over det visuelle og fortellerteknikken han bruker. Men jeg vil ikke være personen til å si om han er et geni eller ikke. Jeg har rett og slett ikke kunnskaper nok til å bedømme noe slikt. Lenke til kommentar
Propaganda Skrevet 1. september 2005 Forfatter Del Skrevet 1. september 2005 jeg så faktisk 2001: en romodysse igjen her om dagen,og det er en fantastisk mektig film. Må være den særeste filmen jeg har sett noensinne,men herregud så bra!! Måten han kombinerer musikk og film på var bare helt utrolig i den filmen Lenke til kommentar
nr.4 Skrevet 1. september 2005 Del Skrevet 1. september 2005 Ble forelska med en gang jeg så Full Metal Jacket. Lenke til kommentar
Papillon Skrevet 1. september 2005 Del Skrevet 1. september 2005 Filmer som Dr. Strangelove, 2001, A Clockwork Orange og Eyes Wide Shut er så fantastisk gode at geni blir et tamt begrep. The Shining og Full Metal Jacket var begge gode, men ikke like fantastiske som nevnte filmer. Resten har jeg ikke sett, men har Spartacus og Barry Lyndon liggende i hylla. Må få ut finger'n. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 1. september 2005 Del Skrevet 1. september 2005 Dyktig regissør, men langt fra et geni. A Clockwork Orange er hans desidert største verk. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 1. september 2005 Del Skrevet 1. september 2005 Dyktig regissør, men langt fra et geni. You gotta be shittin' me? Hva sier du da, at Miike er et større geni? Lenke til kommentar
Seonaith Skrevet 1. september 2005 Del Skrevet 1. september 2005 Skulle akkurat til å spørre om det samme.. Lenke til kommentar
Svankmajer Skrevet 1. september 2005 Del Skrevet 1. september 2005 Geni, jupp. Og jeg synes Barry Lyndon faktisk er en av hans bedre filmer. De aller tidligste smågreiene hans er også gøy. Flying Padre og sånn. Litt mer avantgarde over dem liksom. S, Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 1. september 2005 Del Skrevet 1. september 2005 Dyktig regissør, men langt fra et geni. You gotta be shittin' me? Hva sier du da, at Miike er et større geni? Sier at ingen av de er genier. Begge to kan komme tilbake da de har funnet ut en ny måte å spalte atomer evt reise i lysets hastighet. Først da skal jeg gi de merkelappen "geni". Lenke til kommentar
Doga Skrevet 1. september 2005 Del Skrevet 1. september 2005 Syns Kubrick var en flink regissør, men langt i fra favoritten min i alle fall. Lenke til kommentar
Propaganda Skrevet 1. september 2005 Forfatter Del Skrevet 1. september 2005 A Clockwork Orange er hans desidert største verk. enig,det er den beste filmen jeg har sett av han,so far. Noen nevnte Eyes Wide Shut,også en utrolig bra film. Lenke til kommentar
Litejk Skrevet 1. september 2005 Del Skrevet 1. september 2005 Han er et geni ja, digger Ondskapens hotell og Full Metal Jacket Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå