Gå til innhold

Problemer med oppstart av pc 2giga ram

TAS

Anbefalte innlegg

Har Asus A8N-SLI Premium Hk.Har 4stk identiske Kingston KVR400X64C25/512 minne brikker.Prøver med alle 4 brikkene,da starter ikke maskinen(bare piper).Tar ut 2 av di(samme hvilken),da starter pc`n.Har også prøvd andre minne brikker.Har oppdatert til nyeste Bios.

Takker for eventuelle svar

TAS

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har gått inn i Bios å funnet dette:

Min Ras#active time(tras) 8T

Ras# to cas delay (trcd) 3T

Row Percharge time (trp) 3T

Row cycle time (trc) 11T

Row refresh cycle time (trfc) 13T

Read -to- write time (trwt) 4T

Write recovery time (twr) 3T

1T/2T Memory timing 2T

S/W Dram over 4G Remapping (enable)

H/W Dram over 4G Remapping (enable)

Lenke til kommentar

Prosessoren din skal klare fire brikker på full hastighet, men du må fremdeles bruke 2T command rate

1T/2T Memory timing 2T

Hvis du allerede bruker 2T, er det vanskelig å si hvor problemet ligger. Men det er ikke uvanlig at man må redusere klokkefrekvensen litt når man dobler antallet brikker. Dette kan også variere imellom forskjellige BIOS-utgaver. Men DDR400-fart skal egentlig fungere.

Lenke til kommentar
Prosessoren din skal klare fire brikker på full hastighet, men du må fremdeles bruke 2T command rate

1T/2T Memory timing 2T

Hvis du allerede bruker 2T, er det vanskelig å si hvor problemet ligger. Men det er ikke uvanlig at man må redusere klokkefrekvensen litt når man dobler antallet brikker. Dette kan også variere imellom forskjellige BIOS-utgaver. Men DDR400-fart skal egentlig fungere.

Ja jeg kjører på 2T,har også satt den på 1(ikke noe forskjell.)Har også kjørt minne i 333mhz,uten at det hjalp.Gidder ikke å kjøre minne på lavere mhz.Da beholder jeg heller 1giga,og kjører i 400mhz.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...