Gå til innhold

LOST sesong 2 - TVNorge - Les 1. innlegg

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har sett reklamen fra TVNorge, den avr veldig bra, men har alle episodene i sesong 2 på datan da :p

5090009[/snapback]

Hvor har du fått dem fra, alle sammen? :dontgetit:

5090065[/snapback]

sikkert bare alle som er vist i USA, resten er ikkje utgitt endå.

5090371[/snapback]

Ja, fyren snakker bullshit!

Lenke til kommentar
Har sett reklamen fra TVNorge, den avr veldig bra, men har alle episodene i sesong 2 på datan da :p

5090009[/snapback]

5090065[/snapback]

5090371[/snapback]

5090756[/snapback]

Oi, mente alle episodene som har blitt vist.

Hva var vitsen med den kommentaren, espinos? :ermm:

Lenke til kommentar

5090009[/snapback]

5090065[/snapback]

5090371[/snapback]

5090756[/snapback]

Oi, mente alle episodene som har blitt vist.

Hva var vitsen med den kommentaren, espinos? :ermm:

5097012[/snapback]

Vitsen var for at folk ikke skal begynne å tor at alle episodene av sesong 2 ligger på internett.. det var litt ironisk da. vi som har lastet de ned skjønte jo hva du mente:P ikke noe personlig! for all del :thumbup:

Lenke til kommentar

En litt artig ting:

I episode 2 fikk vi se den samme hendelsen nede i bunkersen fra en annen vinkel. Da musikken ble satt på, ropte Kate for full hals, uten at Jack hørte det. "Hører han det ikke?", tenkte jeg. Jeg hadde tatt opp episodene for noen andre i huset, og det ble til at jeg såg episode 1 på nytt igjen. Da får man se den samme hendelsen fra Jack sin side, og mens musikken spiller, så kan man faktisk høre Kate rope. Det hørte jeg ikke første gangen, fordi jeg ikke visste det. Det sier noe om både realisme og detaljer i serien. Man hører også Kate hyle i det Desmond retter et skudd mot ventilasjonsanlegget.

Lenke til kommentar

kan vi ikkje prøve å holde oss på at sakelig nivå i denne tråden, som omhandlerkun "LOST" sesong 2 som vises på TVnorge. hvis det kommer OT-snakk, heller bare rapporter innlegget, og overse innlegget, helst ikkje svar.

også vil eg helst at folk som laster ned "lost" fra nettet, kan slutte å poste i denn tråden som "det er så gøy å vite at eg vet mer enn dere" ol. hvorfor skrive noe slikt?

1. det er OT-snakk

2. det leder passivt til piratkopiering (pga. at den eneste måten du kan få tak i LOST episoder som har komt like langt som i USA er via torrent program ol.)

3. Det ødelegger denne tråden, fordi andre brukeregreier ikkje la være å poste svar (som vist over på denne siden) og då blir det mer og mer OT-snakking og ikkje innlegg rettet direkte mot/til LOST.

Håper folk kan respektere mine ønsker i framtiden av denne og andre tråder. og helst ikkje kommentere innlegget (pga. videre OT snakk)

Dette kan kanskje høres ut som om eg vil være Wannabe-moderator, men eg gjør det bare for å få et ryddiger forum, og kun LOST diskusjon her inne, see tha point?

Vegard :)

Endret av vegis
Lenke til kommentar

I håp om at dette ikke er for OT (selv om det kanskje er litt):

Noen som la merke til den utrolige oversettelsen av det engelske ordet "motherboard"? En skulle tro dette ble "hovedkort" på norsk, men nei: "Morkort"!! Uff....

En liten detalj jeg også har lagt merke til (som sikkert bare er bullshit, men allikevel):

Han som de kom over nede i bunkersen sier jo hele tiden "...brother". Dette blir også sagt, på en temmelig lik måte (brother er jo ganske "vanlig å¨si da") i Half Life 2 av personen Gregory (eller hvordan det skrives) i Ravenholm. Var akkurat i dette området av HL2 da jeg så dette på LOST, og jeg ble faktisk litt forkrekka med en gang :) Noen sammenheng? ;) Tvilsomt, men...kanskje de har tjuvlånt fra Valve? :p

Endret av smetho
Lenke til kommentar
I håp om at dette ikke er for OT (selv om det kanskje er litt):

Noen som la merke til den utrolige oversettelsen av det engelske ordet "motherboard"? En skulle tro dette ble "hovedkort" på norsk, men nei: "Morkort"!! Uff....

En liten detalj jeg også har lagt merke til (som sikkert bare er bullshit, men allikevel):

Han som de kom over nede i bunkersen sier jo hele tiden "...brother". Dette blir også sagt, på en temmelig lik måte (brother er jo ganske "vanlig å¨si da") i Half Life 2 av personen Gregory (eller hvordan det skrives) i Ravenholm. Var akkurat i dette området av HL2 da jeg så dette på LOST, og jeg ble faktisk litt forkrekka med en gang :) Noen sammenheng? ;) Tvilsomt, men...kanskje de har tjuvlånt fra Valve? :p

5106584[/snapback]

Ja. blei skikkelig irritert når dei oversatte "Motherboard" til "morkort". Teit at slike amatører skal få tillatelse til ¨oversette en så bra serie.

Lenke til kommentar

Brother er en helt vanlig ting å si til ukjente mennesker i engelsktalende land, så det har tvilsomt noe med HL2 å gjøre.

At motherboard skal oversettes til moderkort, virket noe rart ja. Men det er godt mulig at dette var en brukt oversettelse i datamaskinens barndom, og derfor reell oversettelse i Lost med tanke på alderen til PC-en de hadde nede i bunkeren.

Lenke til kommentar

anth: Ja, vet det....men var bare måten det ble sagt på. Men er ganske (98%) sikker på at det bare var en tilfeldighet :)

Og det ble oversatt til "morkort", ikke moderkort, som FAKTISK hadde vært litt bedre, selv om jeg nok hadde reagert da også. Nei, skal en være oversetter så bør en ha LITT peiling!

Lenke til kommentar

Jeg synes det er noe av det som gjør Lost så bra. At ting hales ut, men så putselig kommer de pang-avsløringene når du minst aner det.

Hvis Lost-hisgtorien foreksempel skulle bli gjenfortalt i løpet av en totimers film, ville det ikke vært like bra. Serie-formatet åpner for en mer detaljert beskrivelse, ikke minst med de scenene hvor man får kjennskap til hva som foregikk i livet før øya.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...