Gå til innhold

LOST sesong 2 - USA - Les 1. innlegg *NO WAREZ*


Hvor bra var sesong 2? (Stem kun om du har sett hele sesongen, prøv å være litt kritisk)  

444 stemmer

  1. 1. Hvor bra var sesong 2? (Stem kun om du har sett hele sesongen, prøv å være litt kritisk)

    • Terningkast 1 - Katastrofal
      16
    • Terningkast 2 - Dårlig
      17
    • Terningkast 3 - Middels
      53
    • Terningkast 4 - God
      143
    • Terningkast 5 - Genial
      146
    • Terningkast 6 - Legendarisk
      69


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sawyer er og forblir min favoritt. Minner meg om Han Solo fra Star Wars, bare at han er enda mer kynisk til tider. Genialt når han kaller Jin for "Chewie" :p

 

Favorittscenen min fra sesong 1 er vel når han tar pistolen, peker på Ethan og sier noe a la "ah ah ah, not so fast jungleboy".

 

Han er en kompleks karakter, en snill fyr som gjør alt for å være bad-ass. Samspillet mellom han og Jack er en fryd, de burde fokusere mer på det enn mellom Jack og Locke. Jack minner om Luke Skywalker. En prektig snill fyr som skal reddet alt og alle. En karaktertype som er brukt til det uendelige i amerikanske filmer og serier, men det fungerer bra når man setter han sammen med karakterer som Locke og Sawyer.

 

Jin er en type jeg også liker mer og mer. Sålenge Hurley, Jin, Locke, Jack og Sawyer er med, så har serien en sterk gruppe karakterer som man blir engasjert i. Dessverre har de ikke maktet å finne en kvinnelig karakter som fenger særlig. Det begynte veldig bra med Claire, men så forsvant hun nesten helt i bakgrunnen i serien siste halvdel av sesong 1, samt denne sesongen. Men både hennes historie på øyen(Vi vet jo ikke hva hun bedrev med i 2 uker) og hennes bakgrunnshistorie kan utvikle seg til noe veldig spennendes. Jeg tror man har noen kort i ermene der etterhvert fra produsentene.

Lenke til kommentar

Likte teorien, i den grad jeg bare tittet på enkelte av bildene, skal titte nærmere senere. Også må jeg legge til at jeg synes at Sawyer er skikkeilg kul. Likte han egentig ikke, men så kommer det tøffe frem i han da han forteller Jack om at han har møtt hans far. Dritbra scene også forresten. Sawyer er egentlig en skikkelig bra kar. Han har bare vært gjennom litt dritt. Uansett en veldig underholdende karakter, likte også måten han forsøkte å "redde" walt på. Micheal setter aldeles ikke pris på han til tross for dette, og til tross for at sawyer reddet michael.

Lenke til kommentar

Eneste kvinnelige rollefigur i serien som har engasjert meg noe særlig er Ana. Kate er ikke noe mer enn et blikkfang, historien hennes eller personligheten hennes er ikke særlig spennende/engasjerende.

 

Er nettop det du sa der Dotten som er så kult med Sawyer. Alle de gode kommentarene hans :p Det gir også meg som seer en litt god følelse i magen det at han kan være grei til tider også, men som regel prøver han å være bad-ass :p

 

De karakterne jeg synes begynner å bli lei av nå er:

-Hurley

-Kate

-Charlie

-Claire

 

De jeg vil vite mer om/håper blir mer sentrale:

-Jin

-Sun (er det det hun heter? japsedama?)

-"Echo"

-Hun psykolog dama fra bakdelen

 

Og den rollen som irriterer meg mest nå:

-Michael. Jeg begynner å bli temmelig irritert over at han skal ødelegge for alle andre bare fordi "I've lost MY BOYYY!!" Faen så irriterende... alt det jævla maset. UNGEN DIN ER BORTE - DEAL WITH IT!

Lenke til kommentar
Og den rollen som irriterer meg mest nå:

-Michael. Jeg begynner å bli temmelig irritert over at han skal ødelegge for alle andre bare fordi "I've lost MY BOYYY!!" Faen så irriterende... alt det jævla maset. UNGEN DIN ER BORTE - DEAL WITH IT!

5188953[/snapback]

Har ikke han vært en totalt usympatisk og ikke morsom fra dag èn? Han må spille bra for jeg kjenner jeg blir irritert hver gang han er inne i bildet. Michael er en harry fyr uten sosiale antenner.

Lenke til kommentar

Leste litt på det andre forumet angående denne teorien om at det er disse som skal brine menneskeheten videre osv. Forsåvidt grei teori, men jeg er ganske enig i det som kommer frem senere i den tråden.

Hvor sannsynlig er det at det ligger en så avansert teori i bakgrunnen? Ville et TV-nettverk satsa på en TV-serie som baserte seg på teorier som den normale befolkning ikke ville forstå så veldig mye av? Kanskje de tok sjansen og traff gullfuglen, men jeg tror nesten at mange kommer til å bli ganske så skuffet når vi får vite mer om hva som ligger bak dette.

Synes også det er teit at disse tallene ikke har noen betydning. Merkelige greier.

 

Synes også de bør komme med noe nytt snart. Nytt i den forstand at det forklarer litt av hva som skjer på denne øya. Begynner å bli lei nå. Ikke missforstå, Lost er en spennende serie, men nå må de snart komme seg litt fremover! Synes det er merkelig at de drar fler og fler karakterer inn i serien. Mulig det bygger opp til en sammenheng osv., men ting tar for lang tid. Jeg begynner å bli utålmodig!

Lenke til kommentar
Jeg tenkte mer på rollefiguren, ikke skuespilleren :) Det er nettop det du sier som gjør han til en irriterende figur. Det ble bare enda værre etter at walt ble borte.

5189690[/snapback]

Jeg tenkte selvfølgelig på rollefiguren jeg også. :) Skuespilleren er sikkert en grei kar utenfor kameraet.

 

sim: Jeg tror de har skutt gullfuglen for å nettop gå mot strømmen av TV-serier. Vanlige TV-serier forutsetter en IQ på minimum 40 for å få med seg poengene. Altså 99,9% av befolkningen tar poengene og synes det er morsomt. Alt serveres med teskje. Jeg tror L.O.S.T. har skutt gullfuglen fordi den krever litt blodomløp i hodet for å skjønne mange av poengene og teoriene. Folk med normal IQ får for en gang skyld underholdning på en litt mer intelligent måte og det gjør dem engasjerte. Blodomløpet i topplokket går etterlengtet ut av dvale når L.O.S.T. begynner.

Lenke til kommentar

Hvis vi ser på forige episode, så gikk de igjennom høydepunktene fra folka fra bakdelen. De kunne ha drøyd dette enda lenger, ved å f.eks basere 3 episoder på det, men de brukte bare 1. Det kan tyde på at de vil ha de fra bakdelen frem til samme tidslinje som de andre, slik at de kan "fortsette". Ikke vet jeg :p

Lenke til kommentar

Dere som sier at tallene ikke har noen betydning.. regner med at det er litt spoiler, men det er greit, har blitt spoilet nå :p (Kanskje det ikke er spoiling heller ... får være det samme, egentlig ikke det temaet jeg vil ta opp). Det jeg egentlig ville si er jo at, lost skaperne kan jo egentlig tillegge tallene betydning etterhvert hvis de føler for det.... serien er jo ikke over akkurat, og hvis de har tenkt til å drive på et par sesonger så ser jeg ikke noe problem med det heller... kommer an på hvilken retning de kommer til å ta.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dUuoCe48tm

Siden det ser ut som vi diskuterer hvilke roller/skuespillere vi misliker her, må jeg nesten nevne Jack. Rollen handler for irrasjonelt og er etter min mening veldig usansynelig. Ingen oppfører seg på den måten. Hvorfor svarer han ikke Locke for eksempel, da Locke spør om hvor Desmond kjenner ham fra? Snodig type. Skuespillet hans er heller ikke spesielt overbevisende... :no:

Lenke til kommentar
Siden det ser ut som vi diskuterer hvilke roller/skuespillere vi misliker her, må jeg nesten nevne Jack. Rollen handler for irrasjonelt og er etter min mening veldig usansynelig. Ingen oppfører seg på den måten. Hvorfor svarer han ikke Locke for eksempel, da Locke spør om hvor Desmond kjenner ham fra? Snodig type. Skuespillet hans er heller ikke spesielt overbevisende... :no:

5190030[/snapback]

 

Vil si han er bedre enn de fleste

Lenke til kommentar
Har egentlig aldri likt han.

 

Likte han kanskje et lite øyeblikk helt i begynnelsen av første sesong, da han drepte den isbjørnen. Han er jo mer bitch enn Ana (jeg liker henne faktisk).

5188136[/snapback]

 

Uff. Klarer ikke å slutte og tenke på den isbjørnen. Hvor i all verden kom den i fra? Å hva med den svære som angrep walt, den var jo enorm!

 

Er veldig enig med de som er irritert på Michael.

 

Ang. Walt ble noe inne meg nyskjerrig når Goodwin nevnte noe om at unger er greie osv. Har dog ikke orket å sett tilbake på episoden med bamsen for å se om det var barneføtter som bar den eller ikke.

Lenke til kommentar

No swet sim ;) og enig med deg også... hadde vært konge, i det minste får de forte seg å skrible ned noen skikkelige ;)

 

Kan ikke si meg enig med deg DrMacabre, synes "Jack" er en god rolle og blir tolket godt av han ... matthew fox? Synes han er en slags lege med menneskelige sider =) Blir ganske ålreit synes jeg.. mennesker skal handle irrasjonelt noen ganger

Lenke til kommentar

Nye spoilere, ikke all verden, men uansett:

 

 

11/21 - It ain't gonna be pretty between Ana-Lucia and Sayid. He's going after her, and will have a hard time believing it was an "accident." The truth? Looks like, it truly was. In her past life (pre-815) Ana-Lucia was a cop. the good kind from what I hear, but we'll see!

11/21 - Adewale said "All I can say is that in the next couple of weeks, you're going to see his flashbacks and back story. It's quite compelling. The writing is stunning." [Kate's kiss] is NOT [in] a flashback.

 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dUuoCe48tm

Jack er jo ikke den værste skuespilleren i Lost (for all del), men jeg synes rollen og skuespillet er for dårlig gjennomført til å være så viktig som han har vært. I sesong 1 var han jo en fremtredende person i nesten alle episodene...

Lenke til kommentar

Jeg liker Jack. :)

 

Hmmm, angående Goodwyn ... Jin snublet jo over liket og spurte Eko om det var "Others", noe han nikket til. Det Jin egentlig mente var vel om det var "The Others" som drepte Goodwyn? Mente Eko at Goodwyn tilhørte "The Others" eller at han ble drept av "The Others"?

 

Har irritert meg litt, selv om det neppe har noe å si.

Lenke til kommentar
Eko mente at Goodwyn ble drept av "The Others", er vel ikke noen annen måte å forstå det på...

5190912[/snapback]

Hvorfor ikke?

Siden Goodwyn tilhørte "The Others" og han ble drept av Ana, så vet man vel ikke helt sikkert. Vi vet vel ikke om Eko forsto/har fått vite at det var Ana som drepte Goodwyn - hvis han visste det, så løy han jo til Jin (hvis Eko mente det du sier han mente).

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...