Gå til innhold

LOST sesong 2 - USA - Les 1. innlegg *NO WAREZ*


Hvor bra var sesong 2? (Stem kun om du har sett hele sesongen, prøv å være litt kritisk)  

444 stemmer

  1. 1. Hvor bra var sesong 2? (Stem kun om du har sett hele sesongen, prøv å være litt kritisk)

    • Terningkast 1 - Katastrofal
      16
    • Terningkast 2 - Dårlig
      17
    • Terningkast 3 - Middels
      53
    • Terningkast 4 - God
      143
    • Terningkast 5 - Genial
      146
    • Terningkast 6 - Legendarisk
      69


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er merkverdig ja, at Sayid sitter der helt stille først, og så plutselig skriker og løper etter. Mulig han ser noe som ikke Shannon ser.

 

5141921[/snapback]

 

Hmm, nei. Er vel bare at han bare ikke helt er med med tanke på at han så walt, deretter tenker han vel at han må se til at shannon ikke skader seg.

Lenke til kommentar

Hele denne skyte episoden synes jeg var merkelig egentlig..

Ana virker absolutt ikke som en pysete/redd person. Hun virker og er knall tøff, derfor tror jeg at hun hadde ventet lengre før hun hadde skutt (med tanke på personaliteten hennes og at det faktisk var den siste kula!).

 

Dessuten ser ikke Shannon veldig fryktingytende ut ;), og jeg tviler på at Ana hadde skutt vist en busk plutselig rørte seg litt eller et tre hadde knirket...

 

Vist det nå viser seg at Ana faktisk skaut Shannon synes jeg hele greie var dårlig uttenkt..

Lenke til kommentar

Min personlige mening er at det ikke ser ut som et skuddsår..... men det at det var danielle som knivstakk kan jeg ikke uttale meg om...

 

Men over til det jeg lurte på..... Noen som vet når vi første gang hørte "The Others", og om det var klart, (ikke med så mye regn som sist). Har en plan om å skremme noen med oppptak skjønner du.. Opptak fra siste episode ble for dårlig på telefonen.

 

Så takker hvis noen finner eller hsuker når vi så dem sist, eller hvis noen klarer å fikse et opptak til meg.....

 

Takker på Forhånd¨

 

MvH

Bjørnar

Lenke til kommentar

Det kan godt være Ana vi ser, men jeg tviler på at det er alle som er der. De fleste grunnene er nok allerede nevnt, men i tillegg til det, synes jeg den løsningen er litt for enkel for å være Lost.

 

Ana har en sånn stokk under hengende under armen tror jeg, tror den har noe sånn tråder (hårlignende) på toppen - noe som kan være det håret noen av oss har sett.

 

Skal bare innrømme at det har kommet masse beviser både for og mot at Ana drepte Shannon, så troen på at Ana ikke drepte Shannon, har redusert en del her.

 

I forrige episode så vi et preview av siste episode, i denne så vi Jack (tror jeg) lure bak noen busker, fikk vi se dette i den siste episoden?

Lenke til kommentar
Men over til det jeg lurte på..... Noen som vet når vi første gang hørte "The Others", og om det var klart, (ikke med så mye regn som sist). Har en plan om å skremme noen med oppptak skjønner du.. Opptak fra siste episode ble for dårlig på telefonen.

5143998[/snapback]

 

Du tenker på den hviskingen i skogen? Vi hører den hvertfall når Sayid er alene i skogen etter å ha vært hos Danielle, i episode 9 sesong 1.

Lenke til kommentar
Han vil jo ikke at hun skal stikke av på egen hånd, siden han vet om at det er farer der ute. Han har jo selv blitt fanget i feller og alt mulig.

5141043[/snapback]

 

Vel dette, samt andre svar på innlegget, representerer den mest åpenbare og sannsynlige forklaringen (dvs. om dette hadde foregått i virkeligheten). Og egentlig den jeg holder mest med. Problemet er bare at dette er lost, og endel detaljer skaper tvil, derfor er den andre teorien som har fremgått interessant ;)

 

Edit : Tittet enda en gang på det nå... Kommer frem til følgende :

 

Personen vi ser SIST i bildet, personen Sayid titter på, er IKKE personen som skjøt (hvis ikke det da er dårlig regi). Dette fremgår av vinkler osv. Muligens også at personen vi ser sist på bildet ikke ser ut til å ha noe tømt magasin, og har langt hår (lengre enn ana etter min mening).

 

Teori, damen vi ser sist i bildet bakfra, er muligens ... danielle eller hmm kanskje kate? Men tror faktisk nå, at det var ana som skjøt, men hun står til høyre for bildet... ihvertfall ifølge posisjoneringen... Sayid kommer antakelig til å klikke litt mentalt i neste episode for så å finne ut at det faktisk ikke var den personen han tror det var, MEN at det var Ana, som han enda ikke har sett (sammen med michael osv.)

 

Edit 2 :Selvom det faktisk er mulig at det ikke er "hår" jeg ser, men denne "kjeppen".

 

Edit 3 : På den andre siden så har kanskje ingen av jentene så langt hår, slik at jeg nok er tilbake til "kjepp" igjen :/ :p

Endret av snoemann
Lenke til kommentar
I forrige episode så vi et preview av siste episode, i denne så vi Jack (tror jeg) lure bak noen busker, fikk vi se dette i den siste episoden?

5144191[/snapback]

 

Ja det er Jack, jeg sjekka preview'en nå. Men tror ikke det er hentet fra episode 6. Det er en del lureri i den previewen. Vi ser også blant annet Charlie som løper, og det klippet er hentet fra en av de tidlige episodene i sesong 1 :ermm:

 

Og snoemann: Det er en god teori det der, om at Sayid faktisk ikke ser på Ana, og heller ikke har sett henne enda. At Ana Lucia og de andre ser Sayid og Shannon fra en vinkel der han ikke har sett dem. Og at Sayid faktisk ser på noen helt annen.

Ana Lucia skjøt nok, men om hun skjøt på Shannon, eller om hun skjøt etter den andre personen (og da eventuelt bommet), det skal bli spennende å se...

Endret av Nevnarion
Lenke til kommentar

Dette skal taes med humor og litt vin en sen lørdags kveld, bare et litt .. eh "artig" skudd i blinde som ikke er ment å havne noe sted og sannsynligvis bare bomme på ... noe det ikke siktet på .. (vel nok metaforer før jeg blir helt .... "lost" (og nok ordspill *dårlig humor* ;))

 

Øya er sikkert en måte for folka å bli "gjenfødt" på, de dør av (muligens flystyrten) men blir valgt "reddet" av høyere makter ved at de blir sendt tilbake til livet igjen når de har forstått noe de ikke forstår/lært seg noe de burde kunne. De kommer tilbake hit til livet igjen ved at de dør fra øya. F.eks. så kom boone seg over shannon slik at han var klar til å få en ny sjangse ;) (Dør charlie når han har kommet seg over rus-problematikken? bare et eksempel)

 

Kokte sammen dette våset etter at jeg tittet litt på episode 15 igjen (skulle høre på skuddene av glock, uten at jeg fant noe videre ut av det så hørtes de litt annerledes ut?) Faren til jenta charlie har noe på gang med spilte en gang i et band "The Protestant Reformation", noe som betegner reformasjonen av den romerske kirke som fant sted på 1600 tallet, 3 nye retninger kom ut av dette :

 

- Reformert kirke

- Luthers kirke

- Anabaptister

 

Det siste er interessant da det betyr "gjenfødelse".

 

Men nå skal jeg gi meg, og heller finne på noe annet før jeg roter meg helt bort (huff var fristet til å skrive "før jeg blir helt lost". Må skjerpe meg. :D)

 

*Titte på Hostage*

Lenke til kommentar

Jeg synes siste episode ikke var så voldsomt spennende. Det var mye uthaling av tid, slik et par andre episoder denne sesongen har vært. Men endelig skjedde det noe på slutten i hvertfall.

 

Med det samme vi snakker om hvem som har møtt hverandre før så møtte Saiyd Shanon på flyplassen. Og Jin så Hurley på TV.

 

Like før Shannon døde så løp hun gjennom jungelen og ropte "Walt". Dette må ha hørtes mange hundre meter unna. Dvs. at Mickael trolig har hørt ropene. Hvorfor ropte han ikke tilbake eller noe sånt? Ansiktsuttrykket er overrasket og paff når vi får se han et sekund på slutten.

 

Det kan hende at det med pistolen i høyre hånd i det ene klippet og venstre i det andre klippet kan være en teknisk glipp i innspillingen.

Lenke til kommentar
No har vi heller ikkje sett Sayid/Shannon og Ana-Lucia & Co i det same bilete. Så for alt vi veit kan dei framleis vere langt frå kvarandre.

 

Det kan vere at Sayid ser på personen (Rousseau?) som skaut Shannon, medan Ana-Lucia og dei ser på personen som Ana skaut.

5144846[/snapback]

 

Det begynte jeg også å tenke på.. Ana Lucia og folka kan jo fortsatt være på andre siden av øya for alt vi vet, og vi vet jo at The Others var i nærheten sist vi så noe til de.

 

Edit: Sett en del på siste delen nå, men jeg ser ikke noe av det håret som folk snakker om hele tida jeg :dontgetit: Ser noe sånn gyldne greier som ligner på hår, men det kan jo ikke være hår som henger ned fra hodet..

 

Jeg mener også det går ann å se forskjell på armen til Ana Lucia og den armen vi ser når vi ser Sayid sitte der med Shannon jeg.. For meg virker det som den armen vi ser i det lille klippet er mye tynnere og spinklere enn Ana Lucia sin. Kanskje bare jeg som er litt overtrøtt etter å ikke ha sovi på halvannet døgn. :) Mener å huske at Danielle hadde ganske tynne armer? Har ikke noen episoder med hun, så får ikke sett..

Endret av ErlendRU
Lenke til kommentar
Like før Shannon døde så løp hun gjennom jungelen og ropte "Walt". Dette må ha hørtes mange hundre meter unna. Dvs. at Mickael trolig har hørt ropene. Hvorfor ropte han ikke tilbake eller noe sånt? Ansiktsuttrykket er overrasket og paff når vi får se han et sekund på slutten.

5144812[/snapback]

Dette har ikke jeg reagert så mye på. Om de er på samme sted, så kom de sikkert litt brått på, husk at det regner ekstremt og det er i en stor skog. I tillegg så Michael ut til å være et stykke bak Ana og Eko, og de ble kanskje eventuelt plaget av hviskingen til "The Others", slik som Sayid og Shannon ble før de så Walt.

 

No har vi heller ikkje sett Sayid/Shannon og Ana-Lucia & Co i det same bilete. Så for alt vi veit kan dei framleis vere langt frå kvarandre.

 

Det kan vere at Sayid ser på personen (Rousseau?) som skaut Shannon, medan Ana-Lucia og dei ser på personen som Ana skaut.

5144846[/snapback]

Akkurat. Kan ha vært at Ana skøyt en av "The Others" (eventuelt Cindy), og var dermed i litt sjokk. Så vi forresten Libby i den scenen i det hele tatt?

 

Edit: Sett en del på siste delen nå, men jeg ser ikke noe av det håret som folk snakker om hele tida jeg :dontgetit: Ser noe sånn gyldne greier som ligner på hår, men det kan jo ikke være hår som henger ned fra hodet..

5144934[/snapback]

Så noe mellom armen og kroppen, og så dukket de litt opp til venstre for armen også et lite øyeblikk. Men dette kan være stokken til Ana (som betyr at hun var på stedet). Kan eventuelt ha stått noen bortfor henne. Kanskje Danielle har en slik stokk med hår på? Hehe.

 

Mulig Ana var der, og Sayid ser på henne, men har ikke oppdaget en tredje person på stedet. Snudde Sayid noe på hodet, så vidt jeg husker, estimerte han ikke Michael, Jin eller Eko - som igjen kan bety at de er på forskjellige steder på øya. Kunne være litt lettere å avgjøre om vi hadde noen kontroll på tiden.

 

Skal holde kjeft nå, ikke estimer skrivefeilene. :)

Lenke til kommentar

kan noen gi screeny av det berømte håret? Ser ingenting der, MEN, jeg syntes det kunne skimtes en siluett av en person oppe til høyre helt på slutten, rundt de 2 hvite prikkene :) .

 

edit: hvorfor er walt alltid veldig våt når han blir sett? En annen ting, tror jeg så hårene nå, og man kan vel enkelt sjekke pistollyden fra båten når mike skøt haien, og lyden du hørte nå?

 

edit2: Som dere sier kan ropet høres mange 100 meter vekk, men da burde vi hørt to pistolskudd hvis Ana skøyt etter han/hun som skøyt shannon? :hmm:

 

edit3: burde vel være lett og sjekke om french chick bruker venstre eller høyre arm. En ting som også kan være noe er at Desmond er replacement for french chick eller omvendt?

Endret av chokke
Lenke til kommentar

kom kjapt på at vi tross alt har sett walt to ganger, den ene gangen kan det hende han akkurat hadde komemt i land og var redde for at han skulle bli hørt av the others og tatt igjen. Og andre gangen regner det jo og han kan ha french chick med en pistol, derav hysjet. Eller han kan hysje på hviskene :)

Lenke til kommentar

edit2: Som dere sier kan ropet høres mange 100 meter vekk, men da burde vi hørt to pistolskudd hvis Ana skøyt etter han/hun som skøyt shannon?  :hmm:

 

 

det er jo det som er litt av poenget da, at såret til Shannon absolutt ikke ser ut som et skuddsår.. Så da er jo teorien at Danielle har stukket ned Shannon, også skyter Ana etter Danielle, hvis de er på samma sted da..

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...