Gå til innhold

LOST sesong 2 - USA - Les 1. innlegg *NO WAREZ*


Hvor bra var sesong 2? (Stem kun om du har sett hele sesongen, prøv å være litt kritisk)  

444 stemmer

  1. 1. Hvor bra var sesong 2? (Stem kun om du har sett hele sesongen, prøv å være litt kritisk)

    • Terningkast 1 - Katastrofal
      16
    • Terningkast 2 - Dårlig
      17
    • Terningkast 3 - Middels
      53
    • Terningkast 4 - God
      143
    • Terningkast 5 - Genial
      146
    • Terningkast 6 - Legendarisk
      69


Anbefalte innlegg

Hvis Desmond har vært nede "the hatch" i tre år, hvordan kunne Jack kjenne han igjen med en gang da? De møttes jo bare så vidt på stadionen, altså for over tre år siden. Strange.

5068140[/snapback]

Nå ga faktisk Desmond råd som endret livet hans drastisk da!

Sånt husker man glatt i 3 år :)

 

Tenkte på dobbel tidslinje, men tvilsomt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det der med at the others hadde Walts bamse er feil. Så den episoden med Walt som liten igår og det var en isbjørn bamse, mens den som jenta(others) hadde vær en standard bjørn

5068838[/snapback]

 

Det var vel noen som tidligere mente at den lignet på bamsen til desmond, han pakket den med seg like før han stakk av fra hatchen.

Lenke til kommentar
Fikk studert episode 1 og 2 litt mere i dag og la merke til noe litt snodig som jeg ikke har sett blitt tatt opp her før.

I føste episode rundt ca 03:15 av spilletiden, når Desmond holder på å stille inn speilene sine. Vi får se det ene speilet justere seg og så går kamera ned til venstre. Her ser vi en darma logo i midten, men denne er speilvendt!

post-11307-1130434369_thumb.jpg

Så får vi igjen se speilet som justerer seg (ikke sikker på om det er samme speilet) og så beveger kameraet seg ned til høyre.

Vi får da se sette bildet i et lite glimt:

post-11307-1130434429_thumb.jpg

Altså speilvendt av forrige bilde, men nå med darma logoen riktig! Altså var første bilde det som var speilvendt.

 

I det platespilleren detter ut av spor og det drysser betong fra taket får vi se dette bildet. 

post-11307-1130434712_thumb.jpg

Bokhylla, lavalampen, bordtennisbordet osv er speilvendt i fra vi har sett tidligere. Og får se senere i serien! Før vi da får se en annen setting i episode 2 og 3!

5068090[/snapback]

 

Jeg skrev om denne speilvendingen av hyllene i et tidligere innlegg, men ingen som tok notis av det, ikke du heller ser jeg ;) Men jeg lurer også endel på dette, men vet ikke om det kan tilføyes i antall feil eller om det betyr noe.

 

Noen som vet noe om dette :

 

Ethan puster før han blir begravet ... feil?

Seilbåt på havet bak micheal og sawyer ... feil antar jeg?

Speilvendingen av hyllene ... feil ? eller flashbacket til noen andre, f.eks. kalvin

eksplosjonen kan jo godt være da kate kastet dynamitt ned i hullet for å redde Locke fra det mystiske vesenet.

Lenke til kommentar
Hvis Desmond har vært nede "the hatch" i tre år, hvordan kunne Jack kjenne han igjen med en gang da? De møttes jo bare så vidt på stadionen, altså for over tre år siden. Strange.

5068140[/snapback]

Nå ga faktisk Desmond råd som endret livet hans drastisk da!

Sånt husker man glatt i 3 år :)

5068598[/snapback]

Sant nok det, men jeg tviler sterkt på at han ville ha kjent han igjen med en gang, det har tross alt gått tre år.

 

Noe som irriterer meg er at klippene fra nedi "the hatch" er så forskjellig. Jeg tror mer og mer på teorien om at det er filmfeil (jeg har riktignok bare sett e1 og e2). Platespilleren er først metall, så tre, bøkene står annerledes, Desmond blir plutselig skitten, lampa i sittegruppen er forskjellig osv.

Lenke til kommentar

Det at kulissene forandrer seg såpass drastisk og vi får se ting speilvendt osv tyder på at det ikke skal være filmfeil, spør du meg! Det betyr jo at de faktisk må gå inn for å gjøre endringene for å oppnå de forandringene som blir gjort. Det er ikke bare en slurve feil som er blitt oversett i opptaks kaoset. Kanskje det er en bruk av speil nede i the hatch som blir brukt som sikkerhets system elns, og som vi enda ikke har blitt kjent med!

Venter i spenning på svar

Lenke til kommentar

ja synes spesielt dette med platespilleren og lampa er vanskelig, speilvendinga KAN jo være tilfeldig, og møkketeheten KAN jo være at lysene slås av, men hvorfor i all verden skulle de bruke en annen lampe i episode 2 enn i 1 og bytte tilbake til den de brukte i ep 1 i 3'eren igjen ??

 

Kan jo hende de har spilt inn serien i den rekkefølgen, men det er fortsatt ting de burde ha tenkt på etter min mening.

Lenke til kommentar
Første gang vi ser Desmond så dusjer han og er helt ren og fin, så hører han en lyd og løper bort og "kidnapper" kate.. Så senere, når jack kommer ned, er desmond skitten i ansiktet osv...Synes det er litt rart..

5071163[/snapback]

 

Jeg trodde det var slik at det med dusjingen osv bare er flashback fra tidligere... Bare en liten "introduksjon" til the hatch og vi får jo ikke se desmonds ansikt i denne scenen.

Lenke til kommentar

Men hva er da den eksplosjonen, hvis det er en flashback? Dynamitten John kaster ned for å redde Locke fra "monsteret"? I så fall stemmer ikke teorien, ettersom det skjedde dagen før de sprang opp luken. Det var dagslys når John ble tatt av "monsteret", og samme natt sprengte de opp "the hatch".

Lenke til kommentar
Men hva er da den eksplosjonen, hvis det er en flashback? Dynamitten John kaster ned for å redde Locke fra "monsteret"? I så fall stemmer ikke teorien, ettersom det skjedde dagen før de sprang opp luken. Det var dagslys når John ble tatt av "monsteret", og samme natt sprengte de opp "the hatch".

5071277[/snapback]

 

Vel det _kan_ være dagen før, men det er mye i LOST de ikke gidder å forklare og som folk bare spekulerer over.

Lenke til kommentar

Dette med speilvendt og speilene kan ha noe å si. Ble litt forundret over bruken av speil til å vokte inngangen. Man hadde vel overvåkingskamera for 20 år siden også, eller? Hvorfor ikke bare ha det?

 

Det var ganske paradoksalt at man brukte en halv sesong på å få opp luken, og så var det hele tiden en dør like i nærheten....

 

Man gjorde mye for at luken ikke skulle kunne åpnes fra utsiden, men så har man en dør som det tilsynelatende går fint å åpne fra utsiden? (Kan være de lot den stå åpen etter de gikk ut da, men men.)

Ogås ganske besynderlig at man i det hele tatt har en luke når man har en dør. Og hvorfor er trappen i luken ødelagt, man forhindrer jo ikke noen å komme ut ihvertfall, man har jo døren. Og det er jo(som man har sett) lite hensiktsmessig å gjøre for å holde folk ute, det var jo et lett overkommelig hinder.

 

Nei, det hele er egentlig litt merkelig, ble litt "paff" av det bare var å spasere ut av bunkersen...

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...