Gå til innhold

LOST sesong 2 - USA - Les 1. innlegg *NO WAREZ*


Hvor bra var sesong 2? (Stem kun om du har sett hele sesongen, prøv å være litt kritisk)  

444 stemmer

  1. 1. Hvor bra var sesong 2? (Stem kun om du har sett hele sesongen, prøv å være litt kritisk)

    • Terningkast 1 - Katastrofal
      16
    • Terningkast 2 - Dårlig
      17
    • Terningkast 3 - Middels
      53
    • Terningkast 4 - God
      143
    • Terningkast 5 - Genial
      146
    • Terningkast 6 - Legendarisk
      69


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg velger å leve i trua på at ikke hele greia har BARE en HELT naturlig sammenheng.. :D Men at ting skal FORKLARES med noe overnaturlig er kanskje litt mye å forlange...! Når det kommer til hendelsene på øya så tror jeg også det er naturlige ting bak de...om enn ganske spektakulære...håper jeg...! ;)

 

At vi ennå har noen store overraskelser i vente er jeg nå iallefall helt sikker på! Men nå skal det sies at forfatterne av serien er mennesker de også, og de er vel grenser for hvor geniale løsninger og vrier de kan ha på ting!

Lenke til kommentar

Teori 1

Jeg tror at det skjuler seg noe atomiske greier bak betongen Sayed prøver å få ned. Det er ihvertfall noe kjemiske greier der. Kate sa jo at vannet fra dusjen hadde litt svovel (eller fosfat) i seg. Hvis det er noe kjemisk/atomisk så vil det kunne forklare rare dyr, folk blir syke, hallusinasjoner, testlabber osv. Kanskje koden de trykker inn er en bekreftelse på at noen fortsatt lever på øya og dritten har ikke tatt livet av dem.

 

Teori 2

De er på andre siden av Jurassic Park

Endret av überGoliath
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579

The Fuselage mener at "bigspaceship"-siten er en hoax.

 

Apropos svovelsmak, det kan være vulkansk grunn, og er da naturlig. Det kan også forklare den sterke magnetismen ved veggen i hatch 1.

Lenke til kommentar
Det kan også forklare den sterke magnetismen ved veggen i hatch 1.

5017056[/snapback]

Hvordan det? Er vulkaner spesielt magnetiske?

 

Likte forresten E04 ganske så godt. Digger å se hva som skjedde med Hurley før han kom til øyen.

Endret av PT
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579
Det kan også forklare den sterke magnetismen ved veggen i hatch 1.

5017056[/snapback]

Hvordan det? Er vulkaner spesielt magnetiske?

 

Likte forresten E04 ganske så godt. Digger å se hva som skjedde med Hurley før han kom til øyen.

5017070[/snapback]

 

 

Vulkaner er ikke spesielt magnetiske i seg selv, men noen vulkanske bergarter har et høyt innhold av jern, og kan følgelig utvise magnetiske egenskaper.

Lenke til kommentar

Har mer troen på en generator, som vi alle vet virker ved å skape elektromagnetisk spenning. At det er som sayid sier i en av de siste episodene et geotermisk kraftverk på andre siden av veggen. Hvis det da også viser seg å være en vulkan så er jo geotermisk kraftstasjon ypperlig

Endret av Eremal
Lenke til kommentar

Det med "elektromagnetisk forskning" i introvideoen, det sterke magnetfeltet og den tykke betongen får meg til å tenke at det kanskje er en eller annen reaktor, f.eks en selvdreven fusjonsreaktor eller noe sånt som er innenfor betongen. Og at vannet i dusjen som lukter fosfor/svovel kan være kjølevannet fra denne reaktoren. Det aner meg i hvertfall at det ikke er en helt ordinær geotermisk genaretor. (De lager vel ikke sånne magnetfelt)

Lenke til kommentar

Fusjonsreaktorer er mer avanserte siden de krever enormt kraftig magnetfelt. Fisjonsreaktorer er mye simplere og har ingen elektromagnetiske eller magnetiske saker i selve reaktoren. I begge tilfeller står nok selve generatoren utenfor og et stykke unna selve reaktorkammeret. Siden Jack viste magnetfeltet like ved den tykke betongen (reaktoren) så tror jeg mest på fusjon.

Lenke til kommentar

De finnes, men er på forskninsstadiet ennå og ikke i kommersiell bruk. (I hvertfall sist jeg oppdaterte meg på det området). Jeg tenkte at siden Dharma initiative forsket på elektromagnetisme og andre ting at de kanskje hadde en forskningsreaktor eller noe slikt der. Ett eller annet som kan bli ustabilt hvis man ikke taster inn koden hvert 108 minutt.

Lenke til kommentar
Ett eller annet som kan bli ustabilt hvis man ikke taster inn koden hvert 108 minutt.

5018698[/snapback]

Men igjen,som jeg skrev tidligere i tråden, hva er poenget med å taste inn en kode "for noe som blir ustabilt hvert 108 minutt" så lenge det ikke er noen overvåking eller andre parametre med i bildet? Den prosessen kunne jo helt klart vært automatisert.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dUuoCe48tm
Er det ikke sånn at fusjonkraftverk ikke finnes enda da?

Mulig jeg tar feil...

5018606[/snapback]

 

HVis jeg husker riktig er dette fordi de ikke loenner seg oekonomisk, right?

 

ps: sorry, sitter i frankrike saa ingen norske bokstaver. Heller ingen qwertytastaturer! :realmad:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579
De finnes, men er på forskninsstadiet ennå og ikke i kommersiell bruk. (I hvertfall sist jeg oppdaterte meg på det området). Jeg tenkte at siden Dharma initiative forsket på elektromagnetisme og andre ting at de kanskje hadde en forskningsreaktor eller noe slikt der. Ett eller annet som kan bli ustabilt hvis man ikke taster inn koden hvert 108 minutt.

5018698[/snapback]

 

Hydrogenbombe er en aldri så liten praktisk anvendelse av fusjon :) Primes av en vanlig fisjonsbombe a.k.a "atombombe".

 

En litt off-topic anbefaling : "Trinity and beyond - The atomic bomb movie" Dokumentar om de amerikanske prosjektene, med mange heftige detonasjoner. Skru av bassen, jeg satt og ristet i sofaen flere ganger :)

Lenke til kommentar
Kan en av de andre basene være under vannet? Det kan jo kanskje forklare ledningen som Sayid fant, og også muligens haien, som da kanskje er en beskyttelse for den basen :hmm: Da må det vel være en tunnel fra land elns da.

5018738[/snapback]

 

Spennende :)

 

Dette har også streifet meg, og da også at i slutten av episode 04 får vi se beina til noen, kanskje innfødte?

Som jeg husker fra grafittien i "the swan" så er det tegninger både av hai/hval, synes jeg skimter en svane, og også kan man se 1 eller 2 ansikter av litt buskeaktige menn (innfødte?)

 

Hvis jeg tenker meg om så er det jo mulig det monsteret som tok tak i locke den gangen representerer en svane som skal beskytte "The Swan", mens haien skal beskytte "The Shark" (f.eks.) og kansje vi i neste episode blir introdusert for en 3. base "The native" ?? =))

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...